در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها عنوان شد: توسعه‌ی روزافزون و ارزش‌آفرینی برای مشتریان رویکرد اصلی همکاران سیستم

نشست خبری همکاران سیستم با حضور اعضای هیئت‌مدیره شرکت و نمایندگان رسانه‌های مختلف کشور روز چهارشنبه 10 آذر ماه 1400 در خانه‌ی کارمان برگزار شد.
در ابتدای این نشست مهدی انصاریان، عضو هیئت‌مدیره همکاران سیستم به دو فاکتور تاثیرگذار در تضمین بقای شرکت‌ها یعنی تداوم در فعالیت و مسیر مناسب رشد و توسعه آنها اشاره کرد و گفت: «در شرکت‌های تکنولوژی محور این دو عامل نقش بسزایی دارند. در حال حاضر تغییرات ایجاد شده در تکنولوژی، مدل و محیط کسب‌وکار باعث شده تا عامل رشد و توسعه در شرکت‌ها نسبت به سایر عوامل اثرگذاری بیشتری داشته باشد.»

عضو هیئت مدیره همکاران سیستم با اشاره به تغییرات مدیریتی همکاران سیستم گفت: « یک پیام این تغییرات در بعد منابع انسانی این است که در همکاران سیستم برای نیروهای جوان، خوش‌فکر و فعال مسیر توسعه هموار است.»
در ادامه، محمدعزیزاللهی مدیرعامل این شرکت به فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در یک سال گذشته اشاره کرد. او در ابتدا به بیان آمارهایی از ارزش‌آفرینی این شرکت پرداخت. به گفته‌ی او امروز بیش از 73000 شرکت و سازمان در بخش‌های مختلف بازار، راهکارهای همکاران سیستم را برای مدیریت کسب‌وکارشان برگزیده‌اند. هم‌چنین خانواده‌ی همکاران سیستم امروز بیش از 1700 عضو دارد که در تهران و استان‌های مختلف کشور مشغول به کارند.
عزیزاللهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تنوع و گستردگی محصولات همکاران سیستم برای بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: «نکته مهم در این زمینه این است که ما همواره تلاش کرده‌ایم در بخش‌های مختلف عمق و گستره‌ی راهکارهایمان را توسعه بدهیم.» او در ادامه به نقش و جایگاه همکاران سیستم در بازار و صنایع کلیدی کشور اشاره کرد. تا امروز 68 درصد از شرکت‌های حاضر در بازار بورس و فرابورس و 58 درصد از شرکت‌های برتر ایران از راهکارهای نرم‌افزاری همکاران سیستم بهره می‌برند.

مدیرعامل همکاران سیستم همچنین از ورود به بازارهای خرده‌فروشی، فولاد و لوازم خانگی خبر داد. او در ادامه به استراتژی توسعه‌ی شبکه‌ی شرکت اشاره کرد و ضمن تاکید بر دنبال کردن جدی این سیاست، آمارهایی از تعداد شبکه گسترده همکاران سیستم را با نمایندگان رسانه‌ها به اشتراک گذاشت. به گفته‌ی او امروز شبکه‌ی گسترده‌ای از شرکت‌ها و افراد در بخش‌های فروش، استقرار، پشتیبانی و توسعه‌ی محصول در همکاران سیستم وجود دارد که تعداد آن‌ها تا این لحظه به بیش از 700 رسیده است.
عزیزاللهی در ادامه در توضیح تغییرات در تکنولوژی و محصولات همکاران سیستم گفت: « از سال گذشته، توسعه‌ی فانوس، معماری جدید رابط کاربری محصولات شرکت را آغاز کردیم که یک معماری نوین با دیزاین و تکنولوژی به‌روز است. فانوس از یک سو، رابط کاربری محصولات‌مان برای مشتری را بهبود می‌دهد و از سوی دیگر نظر تکنولوژی و زیرساختی امکان توسعه محصولات بیش‌تر را فراهم می‌کند. عرضه‌ی محصولات با این رابط کاربری در زمستان امسال آغاز می‌شود و به‌مرور تمام مشتریان را به سمت آن سوق می‌دهیم.»
او در ادامه در مورد سپیدار ابری گفت: «سپیدار در سال‌های اخیر جایگاه بسیار خوبی را در بازار کسب کرده است. محصول جدید سپیدار با معماری جدید در سال 1401 به بازار عرضه می‌شود. این معماری Cloud Native و با تکنولوژی روز است که تیمی از متخصصین توسعه‌ی نرم‌افزار در تولید آن سهم دارند.»

عزیزاللهی همچنین به «بازار»، مارکت‌پلیس نرم‌افزارهای سازمانی همکاران سیستم اشاره کرد. به گفته او در این اکوسیستم شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار می‌توانند بر روی پلتفرم راهکاران و متناسب با نیاز مشتریان، محصولاتشان را تولید و عرضه کنند. تا امروز 56 محصول توسط 12 شریک توسعه‌ی محصول در بازار عرضه شده است. او در ادامه افزود: «ما با قوت به دنبال توسعه‌ی شرکای توسعه‌ی محصول هستیم. این کار کمک می‌کند تا با قدرت بیش‌تری بتوانیم پاسخ‌گوی نیازهای مشتریان‌مان در صنایع و بخش‌های مختلف باشیم.»
مدیرعامل همکاران سیستم همچنین به عرضه محصولات نرم‌افزار بر بستر Cloud اشاره کرد و آن را یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های همکاران سیستم دانست و گفت: «در ادامه همکاران سیستم قصد دارد تا تمامی محصولات خود را در بستر ابر عرضه کند. در دو سال اخیر فروش ERP راهکاران ابری، شتاب خوبی گرفته و هم‌اکنون حدود 2000 شرکت از این راهکار بهره‌ می‌برند.»
او در ادامه به استراتژی عرضه‌ی خدمات ابری هم اشاره کرد و در مورد شرکت ابرآمد و فعالیت‌هایش گفت: «هدف از تاسیس ابرآمد این بود که پاسخ‌گوی تمام خدماتی که مشتریان‌مان در بستر ابر به آن‌ها نیاز دارد را عرضه کنیم. پیش‌بینی می‌کنیم که ابرآمد به عنوان یک فعالیت سرمایه‌گذاری بسیار استراتژیک در آینده سهم قابل‌توجهی از درآمد و عملیات شرکت را به خود اختصاص می‌دهد.»

 

 

بازار سرمایه و وضعیت همکاران سیستم در این بازار موضوع دیگری بود که عزیزاللهی به آن اشاره کرد و گفت: « ارزش ذاتی شرکت از آنچه تاکنون ایجاد کرده، توسعه‌ای که برای رشد و پایداری دنبال می‌کند و دارایی‌های مشهود و نامشهود تشکیل می‌شود. آنچه در قالب افزایش سهم از بازار و ورود به بازارهای جدید به آن‌ها اشاره کردیم، از عوامل رشد درآمد همکاران سیستم هستند. مدیریت شبکه شرکای تجاری امکان کنترل هزینه‌های عملیاتی و در نتیجه رشد سود را میسر می‌کند. از طرفی با عرضه سپیدار در بازار سرمایه بخشی از دارایی‌های گروه قابلیت ارزیابی بیرونی یافته است. رویکرد ما ورود شرکت‌های بزرگ‌مان به بازار و نشان دادن دقیق‌تر دارایی‌های نامشهود گروه به این بازار خواهد بود. نهایتاً بنا به برنامه سرمایه‌گذاری آتی به دنبال این هستیم که مانند گذشته افزایش سرمایه‌های بیش‌تری داشته باشیم و فراتر از شرکتی با سرمایه ۱۰۰۰ میلیاردی کنونی مسیر توسعه را طی کنیم.
مدیرعامل همکاران سیستم همچنین به نقش سرمایه‌های انسانی در توسعه و موفقیت‌های شرکت اشاره کرد و گفت: «هر موفقیتی که شکل گرفته منشا آن مدیران، کارشناسان و افراد متخصصی‌اند که توانسته‌اند با نوآوری و سخت‌کوشی، دستاوردهای مهمی را خلق کنند.»
عزیزاللهی با اشاره به رویکردهای آتی همکاران سیستم هم گفت: «در سال جدید اولین استراتژی ما رهبری محصولی است؛ یعنی در هر بازاری با هر محصولی وارد شویم باید رهبر آن بازار باشیم قابلیت‌های جدیدی اضافه کنیم. ضمن این‌که می‌توانیم به کمک شبکه‌ی گسترده‌ای که داریم، سریع‌تر به نیازهای بازار پاسخ دهیم. دومین استراتژی ما موفقیت مشتری است. به دنبال این هستیم که مشتری در همکاری با ما احساس موفقیت داشته باشد.»

او ادامه داد: «سرمایه‌ی انسانی، یک عامل کلیدی و مزیت رقابتی در همکاران سیستم است. رویکرد بعدی، توسعه‌ی سرمایه انسانی است. در این روند دو بعد وجود دارد، اولین بعد آموزش یادگیری و بعد دوم نوآوری است که قصد داریم با کمک همکاران سیستمی‌ها آن را در سطح شرکت جاری کنیم. به عنوان یک شرکت IT قصد داریم در زمینه‌ی سرمایه‌های انسانی جایگاه اول را داشته باشیم.»
رویکرد چهارم، توسعه‌ی شبکه‌ است که آن را مهم‌ترین اهرم کلیدی کسب‌وکار همکاران سیستم در همه‌ی بخش‌ها می‌دانیم. توسعه‌ی شبکه شامل بازارهای جدید هم می‌شود و به دنبال این هستیم که شرکت‌های چابک که بخشی از بازار را دراختیار دارند را به چرخه‌ی فعلی بیفزاییم و ضمن توسعه‌ی شبکه‌ی فعلی، کانال‌های جدیدی هم ایجاد کنیم.»
در ادامه این نشست نمایندگان رسانه‌های مختلف، پرسش‌های خود را با تیم مدیریتی همکاران سیستم در میان گذاشتند.

 

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *