در مجمع عمومی سال 99 همکاران سیستم مطرح شد: موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگ در سال دشوار

مجمع عمومی سال 99 همکاران سیستم روز سه‌شنبه ۲۵ خرداد در سالن کنفرانس دفتر مرکزی شرکت برگزار شد. با توجه به شرایط شیوع بیماری کووید-۱۹ مجمع امسال هم براساس دستورالعمل‌های سازمان بورس و با رعایت اصول بهداشتی با حداقل حضور فیزیکی و هم‌زمان به شکل آنلاین برگزار شد.

در این برنامه علاوه بر تصویب صورت‌های مالی و ارائه‌ی گزارش‌های عملکردی، مدیرعامل و اعضاء هیئت‌مدیره همکاران سیستم پاسخ‌گوی پرسش‌های سهام‌داران درباره‌ی اقدامات انجام‌شده‌ و چشم‌‌انداز آتی شرکت بودند.

این جلسه که با حضور 36 نفر سهامدار با مالکیت 73.85 درصدی سهام شرکت، نمایندگان سازمان بورس و موسسه حسابرسی بیات رایان برگزار شد، پیشنهاد هیئت‌مدیره مبنی بر توزیع 2350 ریال سود نقدی به ازای هر سهم به تصویب رسید.

پاندمی با همه‌ی سختی‌هایش ما را متوقف نکرد

فرید فولادی، مدیرعامل همکاران سیستم در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به سال 99 و موقعیت‌های دشواری که به‌دلیل پاندمی و شرایط اقتصادی با آن‌ها مواجه شدیم، گفت: «براساس اصول و ارزش‌های همکاران سیستم، با شروع پاندمی، مراقبت از سلامتی پرسنل، مشتریان و شرکای تجاری، در کنار پایداری کسب‌وکار شرکت و مشتریان، اولویت و مبنای کارهای ما قرار گرفت.»

فولادی با بیان این نکته به سهام‌داران گفت: « دورکاری کامل و حداکثری در بازه‌های زمانی مختلف سال گذشته در همکاران سیستم انجام شده و در همه‌ی بخش‌های فروش، استقرار و پشتیبانی، ارائه‌ی سرویس به مشتریان از راه دور پیش برده شد. در بخش‌هایی مانند استقرار، افزون بر دورکاری، هزینه‌ها را هم کاهش دادیم تا با مشتریان‌مان در شرایط سخت همراه باشیم. هم‌چنین با استفاده از ظرفیت دورکاری در حال حاضر، با برنامه‌نویسان متخصص از سراسر کشور همکاری می‌کنیم. از سوی دیگر، نرم‌‌افزارهای همکاران سیستم به کسب‌وکارها کمک کردند تا بتوانند از راه دور بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل کار ضمن مدیریت کسب‌وکارشان، نگرانی بابت سلامتی‌ نداشته باشند.»

فولادی در مورد عملکرد سال 99 همکاران سیستم گفت که این شرکت موفق شده است در سال گذشته با وجود همه‌ی موقعیت‌های دشوار، شرایط خوبی ایجاد کند و یک کسب‌وکار موفق را رقم بزند.

موفقیت‌هایی که تداوم یافتند

مدیرعامل همکاران سیستم از رشد 65 درصدی درآمد عملیاتی تلفیقی و رشد 87 درصدی سود عملیاتی شرکت خبر داد. او اضافه کرد: «همکاران سیستم با جذب 1000 مشتری جدید، تعداد مشتریان جدید خود را 64 درصد رشد داده و سپیدار سیستم آسیا هم بیش از 9000 مشتری جدید جذب کرده است.»
فولادی رشد 4.5 برابری درآمد همکاران سیستم از محل فروش راهکاران ابری را به سهام‌داران اعلام کرد و به اجرای موفقیت‌آمیز 63 پروژه‌ی بزرگ اشاره کرد که در سازمان‌ها و صنایع کلیدی کشور انجام شده است.

با وجود شرایط ناپایدار و متلاطم بازار سرمایه در سال گذشته، بررسی عملکرد همکاران سیستم نشان می‌دهد که به‌دلیل بنیادی بودن سهم، روند روبه‌رشد متعادلی را پشت سرگذاشته است. به گفته‌ی فولادی قیمت سهم سیستم یک روز پیش از مجمع امسال نسبت به یک روز پیش از مجمع سال گذشته 64 درصد افزایش داشته است.

فولادی در ادامه با اشاره به روند روبه‌رشد درآمدها و سود شرکت و نیز رشد EPS در بخش‌های عملیاتی و غیرعملیاتی به سهام‌داران گفت:« ترکیب درآمدی و تغییرات آن نشان‌دهنده‌ی مسیر آینده‌ی شرکت است. در سال 99 عملکرد خوب ما در فروش باعث بالا رفتن سهم آن از درآمدهای شرکت شد.»

فولادی در ادامه به موفقیت‌های همکاران سیستم در عرصه‌ی سیستم‌های ابری پرداخت و از تحقق بودجه‌ی تعدادی نرم‌افزارهای راهکاران ابری خبر داد.
به‌روزآوری تکنولوژی محصولات همکاران سیستم به عنوان یکی از دستاوردهای مهم شرکت در سال گذشته، موضوع صحبت مدیرعامل همکاران سیستم در بخش بعدی بود.

او در این زمینه گفت: «معماری جدیدی برای رابط کاربری محصولات‌مان را براساس به‌روزترین تکنولوژی‌ها و best practice‌های دنیا طراحی کردیم. با اطمینان می‌توانم بگویم که یکی از بهترین زیرساخت‌های توسعه‌ی نرم‌افزار در بخش فرانت‌اند را داریم.» فولادی در ادامه گفت که توسعه‌ی این معماری و زیرساخت که «فانوس» نام دارد در سال 1400 هم دنبال می‌شود.

مدیرعامل همکاران سیستم در مورد ورود شرکت سپیدارسیستم آسیا به فرابورس در سال 99 گفت: «سپیدار با ورود به بورس ارزش بالای هزار میلیاردی پیدا کرد. اگر شیوه‌ی محاسبه‌ی دارایی‌های نامشهود همکاران سیستم در ایران وجود داشت و قابل محاسبه بود، ارزش ما بسیار فراتر از اندازه‌ی فعلی بود.» فولادی ابراز امیدواری کرد در‌ آینده شرکت‌های دیگر زیرمجموعه‌ی همکاران سیستم هم وارد بازار سرمایه شوند.

فولادی در بخش بعدی به تشریح ساختار شبکه‌ی همکاران سیستم برای سهام‌داران پرداخت. او همکاران سیستم را اکوسیستمی از شرکت‌های تخصصی، شرکت‌های منطقه‌ای، شبکه‌ی فروش، استقرار، پشتیبانی و شرکای تجاری معرفی کرد که برای مشتریان در بخش‌های مختلف ارزش خلق می‌کنند.
او در ادامه گفت: «همکاران سیستم امروز یک برند ملی است که باید از زاویه‌ی اثری که در جامعه ایجاد می‌کند، از آن مراقبت شود.» به گفته‌ی فولادی هم‌اکنون 1500 نفر در شبکه‌ی همکاران سیستم مشغول به کارند؛ بیش از 200000 کاربر با سیستم‌های راهکاران و سپیدار کار می‌کنند و نرم‌افزارهای شرکت در بیش از 73000 مشتری در اندازه‌ها و صنایع مختلف به‌کارگرفته می‌شود.

جهش IT در شرایط پاندمی

فولادی در بخش بعدی صحبت‌های خود، به تشریح آینده‌ی فناوری اطلاعات در جهان براساس گزارش‌های گارتنر پرداخت. او در این زمینه گفت: «امروز در جهان، اثر آی‌تی در کسب‌وکارها شفاف و کلیدی‌تر از گذشته شده است. کسب‌و‌کارها درک کرده‌اند که آی‌تی به تاب‌آوری و پایداری آن‌ها کمک می‌کند. زمانی تصور می‌‌شد باید هزینه‌های IT را کاهش داد اما امروز ثابت شده است که این هزینه‌ها درآمد بیش‌تری را برای کسب‌وکارها به همراه دارد.» فولادی در ادامه به پیش‌بینی رشد 21 درصدی رایانش ابری در سال آینده اشاره کرد که این عدد برای SaaS به 18.5 و زیرساخت به عنوان خدمت یا IaaS به میزان 30 درصد پیش‌بینی می‌شود.»

ارائه‌ی محصولات و خدمات برای بخش‌های مختلف بازار و صنایع کلیدی، یکی از پایه‌های پایداری همکاران سیستم است. فولادی با اعلام این نکته به سهام‌داران گفت:«در آینده هم قصد داریم حضورمان در بخش‌های مختلف را با رایانش ابری توسعه دهیم. سهم از بازار ما در صنایع مختلف در سال گذشته رشد داشته و موفق شده‌ایم برندهای بزرگ کشور را در مسیر کسب‌وکارشان همراهی کنیم.»

فرید فولادی با اشاره به محصولات راهکاران، راهکاران ابری، راهکاران بخش عمومی، فرسان، سپیدار، دشت، سیستم ارتباط با مشتریان سرو سی‌آرام، سپیدز و دلینو، گفت: « درسال گذشته‌ توسعه‌ی خوبی در محصولات راهکاران انجام شده است. در خرده‌فروشی تمرکز داشتیم و موفق شدیم تعداد خوبی از مشتریان این صنعت را جذب کنیم. در صنعت سیمان و سیستم‌های حوزه‌ی مدیریت تولید راهکار محصولی‌مان را کامل‌تر کردیم و راهکاران بخش عمومی را در چند مجموعه با موفقیت عرضه کردیم. فرسان هم محصولی است که با نقش‌آفرینی در زنجیره‌ی تامین به شرکت‌های پخش و فروشگاه‌ها کمک می‌کند تا فرایند سفارش‌دهی و سفارش‌گیری خود را به شکل آنلاین پیش ببرند.»

نوآوری در محصولات، ایجاد دیتاسنتر مجهز

مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه، به بیان اهمیت ایجاد و توسعه‌ی زیرساخت‌ها برای پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان پرداخت. فولادی گفت نوآوری در محصولات براساس فناوری‌های روز دنیا، از اهداف استراتژیک همکاران سیستم در سال 1400 است. تحقیق و توسعه به‌ویژه در زمینه‌ی هوشمندسازی راهکارهای سازمانی هم از فعالیت‌هایی است که با تمرکز دنبال خواهیم کرد.»

توسعه‌ی منابع انسانی یکی از برنامه‌های مهم همکاران سیستم در سال 1400 است که فولادی به آن اشاره کرد. به گفته‌ی او منابع انسانی، از مهم‌ترین سرمایه‌های شرکت از سی سال گذشته تاکنون هستند.

 

فولادی همچنین، چابکی و شبکه‌سازی را یکی از الزامات موفقیت سازمان دانست که در همکاران سیستم در سال‌های گذشته برنامه‌هایی در راستای آن انجام شده است. برای نمونه، جدا شدن بخشی از شرکت‌ها از بدنه‌ی شرکت و فعالیت در قالب شبکه‌ی همکاران سیستم باعث شده است که هسته‌ی مرکزی کوچک‌تر شود و این شرکت‌ها بتوانند با خلاقیت و استقلال بیش‌تر با نظارت همکاران سیستم فعالیت کنند.

مدیرعامل همکاران سیستم، در اختیار داشتن زیرساخت‌های سخت‌افزاری مناسب را یکی دیگر از نقاط تمرکز همکاران سیستم در سال آینده عنوان کرد. او از راه‌اندازی و استفاده از سرویس دسکتاپ مجازی VDI در همکاران سیستم خبر داد که به گفته‌ی او در دنیا هم حرکت جدیدی به شمار می‌آید.

خبر مهم دیگر فولادی، سرمایه‌گذاری برای ایجاد یک دیتاسنتر پیشرفته بود که با هدف ارائه‌ی خدمات متنوع و بهینه‌تر رایانش ابری انجام می‌شود. سال گذشته این کار با تاسیس شرکت ابرآمد و سرمایه‌گذاری مناسب روی آن انجام شده است. امیدواریم در یکی دو سال آینده با راه‌اندازی یک دیتاسنتر مطمئن و مجهز برای توسعه‌ی ظرفیت‌ها و ارائه‌ی خدماتی که در زمینه‌ی رایانش ابری تعریف کرده‌ایم داشته باشیم.

فولادی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: «مسیر آینده‌ی ما عرضه‌ی راهکارهای نرم‌افزاری هوشمند است. محصولاتی که بر بستر رایانش ابری عرضه شده‌اند و کسب‌وکارها می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. برای حرکت در این مسیر، به جای بزرگ کردن شرکت، اکوسیستم همکاران سیستم را توسعه می‌دهیم، آینده‌ی همکاران سیستم یک پلتفرم باز است که در آن شرکت‌ها و شرکای تجاری متعدد برای مشتریان ارزش خلق می‌کنند. مسیری که در آن خلاقیت و نوآوری بر پایه‌ی فناوری را برای همه‌ی سازمان‌های ایرانی به ارمغان بیاوریم.»

دسته‌بندی‌ها: ,

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *