نقش تحول دیجیتال در صنعت فولاد از زبان مدیرعامل همکاران سیستم

 دوازدهمین نمایشگاه و همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران از تاریخ 19 تا 21 اردیبهشت در هتل المپیک تهران با حضور فعالان و مدیران کسب‌وکارهای صنعت فولاد در حال برگزاری است.

صنعت فولاد یکی از صنایع کلیدی کشور است که کسب‌وکارهای مختلفی به آن وابسته هستند. بهره‌وری و چابکی در تولید  از جمله موضوعاتی هستند که فعالان این صنعت آن را دنبال می‌کنند. امروزه تکنولوژی و راهکارهای نرم‌افزاری می‌توانند نقش چشم‌گیری در پوشش این دغدغه‌ها داشته باشند.

محمد عزیزاللهی، مدیرعامل همکاران سیستم یکی از ارائه‌دهندگان بخش همایش این رویداد بود. او در صحبت‌های خود به نقش تکنولوژی‌ و تحول دیجیتال در صنعت فولاد اشاره کرد و نیازهای نرم‌افزاری این صنعت را شرح داد. تحول دیجیتال و روندهای مهم آن، نقش IT در این تحول در کنار مهم‌ترین چالش‌های صنعت فولاد و نقش تسهیل‌گری تحول دیجیتال در رفع این چالش‌ها؛ مهم‌ترین موضوعاتی بود که عزیزاللهی در صحبت‌های خود به آن‌ها اشاره کرد.

به گفته مدیرعامل همکاران سیستم تحول دیجیتال اکوسیستمی است که بخش‌های مختلف کسب‌وکار مانند منابع انسانی، خریداران، تامین‌کنندگان، فرایندها و سایر بخش‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و چنانچه تمامی این موارد بتوانند در کنار هم با به‌کارگیری تکنولوژی به نتیجه دلخواه برسند، به نتیجه مطلوب دست یافته‌اند. او افزود: «هر چند که ماهیت اصلی تحول دیجیتال تکنولوژی است اما چالش اصلی آن تکنولوژی نیست، بلکه چالش‌های انسانی مانند فرهنگ سازمان و مدیریت تغییرات است.»

روندهای تحول دیجیتال موضوع دیگری بود که عزیزاللهی به آن اشاره کرد. به گفته‌ی او تکنولوژی‌هایی مانند اینترنت اشیاء، 5G، هوش مصنوعی، اتوماسیون، خودکارسازی و رایانش ابری از جمله مهم‌ترین روندهای تحول دیجیتال در عصر حاضر محسوب می‌شوند که هر کدام می‌توانند تاثیرات مختلفی در صنایع مختلف از جمله صنعت فولاد داشته باشند.

مدیرعامل همکاران سیستم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش و کارکرد IT در تحول دیجیتال و تاثیر آن بر کسب‌وکارهای مختلف اشاره کرد. به گفته عزیزاللهی به کار‌گیری تجهیزات تکنولوژیک و نرم‌افزارهای مختلف به خودی خود نمی‌تواند در کسب‌وکار تغییر ایجاد کند. بلکه باید فرهنگ سازمانی نیز متناسب با آن تغییر کند.

محمد عزیزاللهی در ادامه به تشریح نیازهای نرم‌افزاری صنعت فولاد و بیان مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی این صنعت پرداخت و نقش IT و تحول دیجیتال در حل این چالش‌ها را بازگو کرد.

او همچنین به برخی چالش‌های دیگر صنعت فولاد از جمله ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی، موقعیت بازار و رقابتی بودن محصولات در بازار، استفاده از بیش‌ترین ظرفیت خط تولید، یکپارچگی اطلاعات و فرایندهای تولید در این صنعت اشاره کرد و نقش راهکارهای فناورانه در برطرف کردن این چالش‌ها را شرح داد.

گفتنی است همکاران سیستم در این نمایشگاه برای اولین بار راهکار نرم‌افزاری خود برای شرکت‌های صنعت فولاد را به علاقه‌مندان معرفی می‌کند.

 دوازدهمین نمایشگاه و همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران تا 21 اردیبهشت در هتل المپیک تهران دایر است.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *