حضور مدیران ارشد کسب‌وکارهای پخش سراسری در رویداد «تحول دیجیتال در صنعت پخش»

تغییرات و تحولات دیجیتال در چند سال اخیر بسیاری از بخش‌های مختلف کسب‌وکارها را دگرگون کرده است. صنعت پخش نیز از جمله بخش‌هایی است که از این تغییرات بی‌نصیب نمانده است. بنابراین نیاز است که مدیران و دست‌اندرکاران این صنعت ضمن آشنایی با این آخرین تحولات دیجیتال؛ همگام با آن نیز بتوانند تصمیم‌های بهینه برای پیش‌برد اهداف کسب‌وکار خود بگیرند.

در همین راستا همکاران سیستم به عنوان یکی از شرکت‌های پیش‌رو در زمینه ارائه‌ راهکارهای نرم‌افزاری در صنعت پخش، رویداد «تحول دیجیتال در صنعت پخش» را برگزار کرد. این رویداد با حضور پیش‌کسوتان و مدیران ارشد کسب‌وکارهای پخش سراسری در روز سه‌شنبه 2 آذر 1400 از ساعت 17 تا 21 در هتل استقلال تهران برگزار شد.

رویداد تحول دیجیتال در دو بخش برگزار شد که در بخش اول فرید فولادی رئیس هیئت مدیره همکاران سیستم و محمد اسماعیل قدس رئیس هیئت مدیره مجموعه دلپذیر به بیان نقطه نظرات خود در مورد نقش تحولات دیجیتال در صنعت پخش، پرداختند.

در ابتدای رویداد فرید فولادی رئیس هیئت مدیره همکاران سیستم به تغییر و تحولات صنعت پخش در چند سال اخیر از جمله پاندمی کرونا و تاثیرات آن اشاره کرد و این سوال را مطرح کرد که با وجود این تحولات آیا می‌توان با همان روال سابق به فعالیت خود در این صنعت ادامه داد یا خیر؟ به اعتقاد فولادی پاندمی کرونا استفاده از فرصت‌های دیجیتال، اینترنت و فروش آنلاین را تسریع بخشید و این موضوع می‌تواند تمام صنایع از جمله صنعت پخش را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس هیئت مدیره همکاران سیستم به بحث تحول دیجیتال اشاره کرد و گفت: «بحث تحول دیجیتال یک پروژه IT نیست. بلکه یک تغییر مدل کسب‌وکار بر مبنای تکنولوژی است و اینکه با وجود تغییرات تکنولوژی و اثرات آن؛ چطور باید کسب‌وکار خود را اداره کنیم و از فرصت‌های آن بهره ببریم.»

فولادی به تکنولوژی‌های نوین از جمله یادگیری ماشینی، تحلیل داده، اینترنت 5G و تاثیرات آن برای تصمیم‌گیری بهینه در صنعت پخش اشاره کرد و گفت: «تمامی این موارد نیاز به یک بستری به نام Cloud دارند که اتفاقا یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های همکاران سیستم نیز محسوب می‌شود. چرا که بدون استفاده از آن امروزه نمی‌توان حجم بالایی از داده‌ها و اطلاعات را جمع‌آوری، تحلیل و بررسی کرد. Cloud برای ما بستری را فراهم می‌کند که تکنولوژی‌ها، انسان‌ها و فرایندها را یکپارچه کرد. »

او در ادامه به تحولات صنعت پخش پرداخت و به اعتقاد وی صنعت پخش یک کسب‌وکار B2B است که با مشتریان نهایی کمتر ارتباط دارد و احتمالا رفتارشناسی مصرف‌کننده نهایی برای آنها اولویت کمتری دارد. اما امروزه در دنیا این موضوع اهمیت زیادی دارد. به گفته‌ فولادی می‌توان داده‌ها و اطلاعات مربوط به رفتار مشتریان نهایی در صنعت پخش را جمع‌آوری و سپس با استفاده از تکنولوژی‌های نوین مانند یادگیری ماشینی آن را تجزیه و تحلیل کرد تا بر مبنای آن تصمیم درست و بهینه گرفت.

رئیس هیئت مدیره همکاران سیستم اشاره کرد این موضوع یک پروژه چند ماهه نیست بلکه یک فرایندی است که به تدریج در سازمان رخ می‌دهد. اما از یک جایی این تحول باید آغاز شود و برای شروع باید ببینیم که کجا ایستاده‌ایم، چه اندازه توانمندی دیجیتال و توانمندی رهبری داریم و براساس آن حرکت کنیم.

رهبری دیجیتال موضوع دیگری بود که فولادی به آن اشاره کرد و در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «در تحول دیجیتال چندین عنصر مهم نقش دارند که اولین آنها رهبری مناسب است که این رهبری از هیئت‌مدیره و مدیرعامل‌ سازمان‌ها باید شروع شود. دومین عنصر این است که ما باید تکنولوژی‌های مختلف را بشناسیم. یکی دیگر از پایه‌های تحول دیجیتال این است که سازمان آموزش دیده باشد و تکنولوژی‌ها و روند آنها را بشناسد. خلاقیت نیز یکی دیگر از پایه‌های آن است که باید آن را در درون سازمان و تمام بخش‌های آن پیاده کرد.»

فولادی در ادامه با ارائه مثالی از یکی از شرکت‌های خارجی به پیاده‌سازی تحول دیجیتال در این شرکت پرداخت که از 8 سال قبل این روند آغاز شده و در برنامه‌های مختلفی در سال‌های 2012، 2015 و 2017 در بخش لجستیک و عملیات اجرا شده است.

در ادامه محمداسماعیل قدس رئیس هیئت مدیره هلدینگ دلپذیر ابتدا به تاریخچه به کار بردن راهکارهای نرم‌افزاری و دیجیتال در صنعت پخش ایران و تجربه خود در این زمینه اشاره کرد.

او در ادامه به نقش و تاثیرگذاری راهکارهای نرم‌افزاری و کامپیوتری در صنعت پخش و از جمله در مجموعه دلپذیر اشاره کرد و به گفته قدس این موضوع یک عامل تاثیرگذار در میزان سودآوری این مجموعه بوده است. بنابراین سایر شرکت‌های صنعت پخش نیز راهی جزء این ندارند که از این راهکارهای استفاده کنند.

رئیس هیئت مدیره هلدینگ دلپذیر در بخشی از صحبت‌های خود به زیرساخت‌های استفاده از IT در صنعت پخش اشاره کرد و گفت: «یکی از این زیرساخت‌ها در دست ما نیست و مربوط به دولت است که همان اینترنت و موارد مرتبط با آن است که در 98 درصد مواقع از این لحاظ مشکلی وجود ندارد. اما دومین مسئله‌ای که باید شرکت‌های پخش به آن توجه باشد بحث باور این شرکت‌ها و مدیران آنها برای پذیرش نقش اثرگذار راهکارهای IT در این صنعت است. سپس به محض پذیرش این باور باید زیرساخت‌های آن را فراهم کنند.»

او در بخش دیگر از صحبت‌های خود به شرکت‌های پخش توصیه کرد که از راهکارهای یکپارچه و به هم‌پیوسته ERP در صنعت خود استفاده کنند که همکاران سیستم چنین راهکاری را برای آنها آماده کرده است.

رئیس هیئت مدیره دلپذیر در بخش پایانی صحبت‌های خود به پیش‌بینی‌های مطرح شده در مورد روند دیجیتالی شدن جهان و اثرات آن در جنبه‌های مختلف خصوصا در صنعت پخش اشاره کرد.رئیس هیئت مدیره دلپذیر در بخش پایانی صحبت‌های خود به پیش‌بینی‌های مطرح شده در مورد روند دیجیتالی شدن جهان و اثرات آن در جنبه‌های مختلف خصوصا در صنعت پخش اشاره کرد.

رئیس هیئت مدیره دلپذیر در بخش پایانی صحبت‌های خود به پیش‌بینی‌های مطرح شده در مورد روند دیجیتالی شدن جهان و اثرات آن در جنبه‌های مختلف خصوصا در صنعت پخش اشاره کرد.

در بخش دیگر این رویداد پنلی تخصصی با مدیریت سارا کیانی مدیر پروژه بازاریابی همکاران سیستم و با حضور چند نفر از مدیران و دست‌اندرکاران این صنعت در مورد تحول دیجیتال در صنعت پخش برگزار شد.

در این پنل سمیرا نصیری، مدیرعامل شرکت پخش پگاه، مهدی علینقیان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و مدیرعامل شرکت لجستیک هوشمند پارس توزیکو، پورنگ پورامینی مدیر ارشد فناوری اطلاعات بهروز نیک، احمد اصلاح مدیر صنعت پخش همکاران سیستم ضمن اشاره به تجربیات خود از به‌کارگیری راهکارهای نرم‌افزاری در لایه‌های عملیاتی کسب‌وکارشان به پرسش‌های مختلف شرکت‌کنندگان نیز پاسخ دادند.

رویداد تحول دیجیتال در صنعت پخش

پنل تخصصی رویداد تحول دیجیتال در صنعت پخش

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *