همکاران سیستم وارد فرابورس شد

همکاران سیستم به عنوان نخستین شرکت نرم‌افزاری بخش خصوصی کشور وارد فرابورس شد.

بر اساس اطلاعیه فرابورس که در پایگاه اینترنتی آن منتشر شده، در بیست و پنجمین جلسه‌ی هیئت پذیرش اوراق بهادار فرابورس که در تاریخ 1 تیرماه 1390 برگزار شد، شرکت همکاران سیستم با 200 میلیارد ریال سرمایه ثبت شده، در بازار اول فرابورس پذیرفته شد.

همچنین در اطلاعیه دیگری اعلام شد که شرکت همکاران سیستم از تاریخ 7 تیرماه 1390 با نماد معاملاتی «سیستم» در فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس ایران قرار گرفت.

پیش از این اعضای هیئت مدیره‌ی همکاران سیستم در نشستی مطبوعاتی که 28 خرداد ماه امسال با حضور خبرنگاران حوزه‌های بورس، اقتصاد و فناوری اطلاعات برگزار شده بود، از ورود قریب الوقوع این شرکت به فرابورس خبر داد. این درخواست در تاریخ 21 خرداد ماه به فرابورس ارائه شده بود.

محمود نظاری، رییس هیئت مدیره‌ی همکاران سیستم در این نشست مطبوعاتی اعلام کرد که در سال اول 5 تا 10 درصد از سهام شرکت در فرابورس عرضه می‌شود.

نظاری در پاسخ به پرسشی درباره‌ی پیشینه اقدام همکاران سیستم برای پیوستن به بورس گفت: ما از سال 84 در کمیسیون پذیرش بورس پذیرفته شدیم ولی تغییراتی در قواعد بورس اتفاق افتاد که متاسفانه مانع از پیوستن ما به بورس شد.

نظاری ورود همکاران سیستم به فرابورس و پس از آن به بازار اصلی بورس را زمینه ساز تغییرات مهمی عنوان کرد و گفت طی 5 سال گذشته هیچ شرکت خصوصی وارد بورس نشده بود و ما به عنوان اولین شرکت نرم‌افزاری بخش خصوصی وارد فرابورس شده‌ایم.

گروه شرکت‌های همکاران سیستم در سال 1368 با 120 هزار تومان سرمایه و توسط سه نفر بنیان گذاشته شد، اکنون بزرگترین گروه نرم‌افزاری بخش خصوصی است. این شرکت با داشتن بیش از 6 هزار مشتری در کسب‌و‌کارهای متوسط و بزرگ و یک‌هزار مشتری در کسب‌و‌کارهای کوچک بخش قابل توجهی از سهم بازار نرم‌افزارهای داخلی را به خود اختصاص داده است.

همکاران سیستم امروز 1075 نیروی انسانی در شرکت‌های گروه و تحت لیسانس، 394 سهام‌دار و 200 میلیارد ریال سرمایه ثبت شده دارد.

دسته‌بندی‌ها: ,

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *