رویداد «رایانش ابری و نقش آن در تحول کسب‌وکارها» با همکاری کانون مهندسین فارغ‌التحصیل دانشکده فنی تهران برگزار شد

خدمات رایانش ابری در طیف وسیعی از کسب‌وکارها و صنایع مختلف کاربرد دارد و گسترش استفاده از این فناوری، آن ‌را در بین چندین تکنولوژی برتر دنیا قرار داده است.

در همین راستا، رویداد «رایانش ابری و نقش آن در تحول کسب‌و‌کارها» با همکاری کانون مهندسین فارغ‌التحصیل دانشکده فنی تهران در تاریخ 24 مرداد 1402  در پردیس دو دانشکده فنی، آمفی تئاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار شد.

در این رویداد که جمعی از فارغ‌التحصیلان و متخصصان IT و علاقمندان حوزه رایانش ابری در آن حضور داشتند، سینا حسن‌پور مدیر پشتیبانی فنی همکاران سیستم به مهم‌ترین کاربردها و ویژگی‌های رایانش ابری برای کسب‌وکارها اشاره کرد.

سینا حسن‌پور ارائه خود را با تعریف اولیه‌ای از رایانش ابری شروع کرد و تاکید کرد که این فناوری تنها مختص کسب‌و‌کارهای کوچک نیست و کسب‌و‌کارها با هر اندازه‌ای می‌توانند برحسب نیاز خود از آن استفاده کنند.

حسن‌پور در ادامه صحبت‌های خود با ذکر مثال‌هایی از شرکت‌های جهانی توضیح داد که چگونه این شرکت‌ها با استفاده از فناوری ابری، متحول شده‌اند. به گفته وی نت‌فلیکس، دراپ‌باکس، ادوبی، جنرال الکتریک و ناسا از جمله شرکت‌هایی در دنیا هستند که توانسته‌اند با به‌کارگیری رایانش ابری، به‌راحتی و بدون دردسر و با صرف هزینه کمتر، تحولات اساسی را به وجود آورند.

مدیر پشتیبانی فنی شرکت همکاران سیستم در بخشی از ارائه خود با اشاره به اینکه رایانش ابری صرفا مختص شرکت‌های فناوری نیست، به 2 طراحی سیستمی به نام (Asset Performance Management) APM در شرکت جنرال الکتریک اشاره کرد و توضیح داد که چگونه این شرکت با استفاده از رایانش ابری و سایر فناوری‌ها از جمله اینترنت اشیاء توانست خط تولید خود را بهینه کند.

حسن‌پور در بخش پایانی سخنان خود مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده از رایانش ابری را در صنایع مختلف برشمرد. مقیاس‌پذیری و منعطف بودن، کاهش هزینه و استفاده بهینه از منابع، دسترسی بدون محدویت زمانی و مکانی، خلاقیت، توسعه سریع، چابکی، تصمیم‌گیری براساس داده و  امنیت اطلاعات از  ویژگی‌هایی است که استفاده از رایانش ابری در اختیار کسب‌و‌کارها قرار می‌دهد و باعث پیشرفت و تحولی انقلابی در آنها می‌شود.

در بخش پایانی نشست، شرکت کنندگان سوالات خود را مطرح و به پرسش‌های آنها پاسخ داده شد.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *