رویداد آنلاین «راهکاران ابری بستر موفقیت کسب‌وکار مشتری» در همکاران سیستم برگزار شد

مزایای تکنولوژی رایانش ابری بسیاری از فعالیت‌‌ها و فرایندهای کسب‌وکارها را تحت تاثیر قرار داده است. از جمله این مزایا می‌توان به نرم‌افزارهای ابری اشاره کرد که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه صاحبان کسب‌وکارها خصوصا شرکت‌های کوچک و متوسط قرار گرفته است.

راهکاران ابری همکاران سیستم مجموعه نرم‌افزارهای همکاران سیستم است که در بستر ابر ارائه شده است. در همین راستا رویداد آنلاین «راهکاران ابری بستر موفقیت کسب‌وکار مشتری» در روز یکشنبه 22 خرداد ماه 1401 برگزار شد. در این رویداد علی‌اکبر صمدزاده، معاون توسعه بازار همکاران سیستم، امیرحسین پورعلی، مدیر فروش این شرکت در کنار مهدیار دل‌روز مدیر توسعه تکنولوژی شرکت رهپو صنعت پیشرو به بیان مهم‌ترین مزایای راهکاران ابری و ویژگی‌های آن پرداختند.

در ابتدای این رویداد علی‌اکبر صمدزاده معاون توسعه بازار همکاران سیستم ضمن ارائه تاریخچه‌ای از فعالیت‌های این شرکت، زیرمجموعه‌ها و شرکای آن؛ به بحث رایانش ابری و مزایای آن برای کسب‌وکارها پرداخت. به گفته صمدزاده این تکنولوژی باعث شده تا دسترسی ما به منابعی که به شیوه سنتی تهیه می‌کردیم و همواره وابسته به این زیرساخت‌ها بودیم؛ بسیار تسهیل شود. به طوری با استفاده از آن می‌توان به منابع و زیرساخت‌های لازم دسترسی داشت، بدون آنکه به آن وابسته باشیم.

معاون توسعه بازار همکاران سیستم در ادامه به بیان برخی آمارها از رایانش ابری پرداخت. از جمله اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که افراد، سازمان‌ها و مشاغل تا سال 2025 حدود 100 زتابایت داده در فضای ابری ذخیره می‌کنند. همچنین براساس پیش‌بینی‌های گارتنر حدود 90 درصد از شرکحت‌ها تا سال 2022 از خدمات رایانش ابری را حتما استفاده می‌کنند.

صمدزاده در ادامه با ارائه دلایل و مستندات مختلف به این سوال پاسخ داد که چرا کسب‌وکارها باید از خدمات رایانش ابری استفاده کنند که یکی از مهم‌ترین آنها کاهش هزینه‌های مربوط به تجهیز زیرساخت است. چرا که صرفا با پرداخت یک حق اشتراک می‌توانند از این خدمات استفاده کنند. به گفته صمدزاده یکی دیگر از مزایای نرم‌افزاری ابری تسهیل در دسترسی به آنها است که به شکل تحت وب و از طریق اینترنت قابل دسترسی است.

قابلیت مقیاس‌پذیری موضوع دیگری بود که معاون توسعه بازار همکاران سیستم از آن به عنوان یکی دیگر از مزایای نرم‌افزارهای ابری به آن اشاره کرد. او همچنین از بهره‌وری و قابلیت اطمینان و امنیت مناسب به عنوان دیگر مزایای رایانش ابری برای کسب‌وکارها اشاره کرد.

در ادامه امیرحسین پورعلی مدیر فروش همکاران سیستم به ویژگی‌های نرم‌افزارهای ابری اشاره کرد. به گفته پورعلی مقیاس‌پذیری، محرمانگی و امنیت در کنار دسترسی آسان از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزارهای ابری است. به نحوی که 93 درصد از کسب‌وکارها معتقد هستند که مهاجرت به سرویس‌های ابری امنیت آنها را ارتقاء داده است.

مقایسه سیستم‌های ابری و غیرابری موضوع دیگری بود که پورعلی به آن اشاره کرد. به گفته او سیستم‌های غیرابری نیاز به خرید لایسنس نرم‌افزار، پیاده‌سازی و آموزش، تجهیز سخت‌افزار و زیرساخت و نگهداشت دارند. این در حالی است که سیستم‌های ابری صرفا نیاز به حق اشتراک و آموزش دارند.

به طوری که این سیستم‌ها حدودا 77 درصد هزینه کمتری دارند. براساس گفته‌های پورعلی، راهکاران ابری همکاران سیستم به عنوان یک نرم‌افزار ابری در مجموع 73 میلیون و 440 هزار تومان در طول سال هزینه در بر دارد. این در حالی است که راهکاران همکاران سیستم به عنوان یک نرم‌افزار غیرابری سالانه حدود 626 میلیون و 800 هزار تومان هزینه در پی دارد.

مدیر فروش همکاران سیستم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ویژگی‌های راهکاران ابری همکاران سیستم پرداخت که از جمله آنها می‌توان به ماژولار بودن، یکپارچگی در سطح عملیات، چند ارزی، چند زبانه، وب‌سرویس، وجود ابزار کاوشگر و برخی امکانات و ویژگی‌های دیگر اشاره کرد.

اما در بخش دیگری از این رویداد آنلاین مهدیار دل‌روز مدیر توسعه تکنولوژی شرکت رهپو صنعت پیشرو به عنوان یکی از مشتریان راهکاران ابری به نیازهای نرم‌افزاری کسب‌وکار خود و نقش راهکاران ابری در پوشش این نیازها اشاره کرد.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *