وبینار «تاثیر IoT در کسب‌و‌کارها، چالش‌ها و فرصت‌ها» برگزار شد

«تاثیر IoT در کسب‌و‌کارها، چالش‌ها و فرصت‌ها» عنوان رویدادی بود که در تاریخ 23 مرداد ماه به شکل آنلاین و به مدت مدت دو ساعت توسط همکاران سیستم برگزار شد.

در این وبینار که حدود 95 نفر از متخصصان حوزه IT در آن شرکت کردند، ضمن اشاره به تاریخچه و مفاهیم اینترنت اشیاء، به بررسی اثرات آن بر کسب‌وکارها در زمینه‌های مختلف، مانند مدیریت، تولید، خدمات و امنیت پرداخته شد.

در ابتدای رویداد، دکتر محمد قیصری، رئیس مرکز اینترنت اشیاء ایران، درباره تاریخچه کلی IoT صحبت کرد. وی در ادامه به موضوع فرصت‌ها و چالش‌های اینترنت اشیاء برای کسب‌و‌کارها پرداخت.

به گفته دکتر قیصری، نظارت بر تجهیزات و دارایی‌ها از راه دور، خودکارسازی فرایندها، کنترل عملکرد تجهیزات از راه دور، مدیریت ناوگان حمل‌و‌نقل، ردیابی موقعیت محصولات، مدیریت و بهره‌وری تجهیزات، کنترل و مدیریت کیفیت، مدیریت شرایط محیطی و تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه از مهم‌ترین مزایای IoT برای کسب‌وکارها است.

دکتر قیصری همچنین با ارائه مثال‌های موفق و ناموفق در خصوص به‌کارگیری IoT در کسب‌و‌کارها، به بررسی تجارب صنایع مختلف، مانند تولید، خدمات، سلامت، حمل‌و‌نقل و خانه‌های هوشمند پرداخت.

در ادامه رویداد، علیرضا یزدان‌پناه، مدیر محصولات پایوند همکاران سیستم، ضمن معرفی این شرکت، راهکارهای آن را در حوزه اینترنت اشیاء صنعتی برای کارخانه‌ها معرفی کرد و با اشاره به نمونه‌های موفق پیاده‌سازی راهکار IoT پایوند در شرکت‌های مختلف به ارائه خود پایان داد.

در پایان رویداد، نشست پرسش و پاسخ برگزار شد که در آن شرکت‌کنندگان سوالات خود را در خصوص موضوعات ارائه شده مطرح کردند و سخنرانان به آن پاسخ دادند.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *