برگزاری مجمع عمومی سالیانه 1400؛ تداوم رشد همکاران سیستم همگام با روندهای جهانی صنعت IT

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت همکاران‌ سیستم روز دوشنبه 23 خرداد ماه با حضور حدود 80 درصد از سهامداران برگزار شد. در این نشست محمد عزیزاللهی، مدیرعامل همکاران سیستم گزارش جامعی از روند فعالیت‌های این شرکت در سال 1400 ارائه داد و پیام هیئت مدیره را به اطلاع سهام‌داران رساند.

هیئت ‌مدیره براساس صورت‌های مالی و سود انباشته سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1400، سود نقدی تقسیمی هر سهم را 500 ریال اعلام کرد که به تصویب سهامداران رسید.

سال تداوم موفقیت‌های همکاران سیستم

عزیزاللهی با تأکید بر روند رو به رشد صنعت IT در جهان و ایران، به بهره‌گیری مؤثر از ظرفیت‌های گسترده این حوزه توسط همکاران سیستم به عنوان رهبر بازار نرم‌افزار ایران اشاره کرد و از سال 1400 به عنوان سالی توأم با موفقیت برای همکاران سیستم یاد کرد. مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد مالی پرداخت و بیان کرد: «در سالی که گذشت، سود عملیاتی تلفیقی، 77 درصد و درآمد عملیاتی تلفیقی 73 درصد رشد داشته است و درآمدهای عملیاتی سال 1400 به 937 میلیارد تومان رسید.»

او در خصوص عملکرد “سیستم” در بازار سرمایه گفت: «خوشبختانه سهام همکاران سیستم روند قابل قبولی را طی کرده است. بر اساس آمارها، بازده سهام‌ شرکت در فاصله زمانی بین دو مجمع 99و 1400، بیش از 55 درصد بوده، این در حالی است که میانگین بازده صنعت رایانه در این دوره زمانی، ۸ درصد و میانگین شاخص کل ۳۰ درصد بوده است.» محمد عزیزاللهی برخی از مهم‌ترین عوامل موفقیت همکاران ‌سیستم در سال1400 را ایجاد ساختار شبکه‌ای چابک در کنار هسته قوی و تخصصی، توسعه ظرفیت‌های سرمایه انسانی و مدیریتی قابل اتکا و ارتباط نزدیک با بازار و مشتریان دانست.

پاسخ‌گویی همه جانبه به نیازهای مشتریان

عزیزاللهی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سهم بازار همکاران سیستم در صنایع کلیدی گفت: « در سال‌های اخیر توانستیم نقش موثری را در موفقیت سازمان‌های صنایع اصلی از جمله صنعت سیمان، کاشی و سرامیک، پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، غذایی و داروسازی ایفا کنیم. به طوری که سهم قابل‌توجهی را در بازار این صنایع کسب کردیم. این در حالی است که 69 درصد از شرکت‌های بورس و فرابورس ایران نیز از راهکارهای نرم‌افزاری همکاران سیستم استفاده می‌کنند.»

مدیرعامل همکاران‌ سیستم، با اشاره به استراتژی این شرکت در رهبری بازار و ارائه راهکارهای یکپارچه ERP، گفت: «هم‌اکنون حدود 85 هزار مشتری در گستره بزرگی از صنایع و کسب‌وکارها، از راهکارهای همکاران‌ سیستم استفاده می‌کنند. به طوری که بیش از 8500 شرکت مشتری راهکاران و راهکاران ابری، حدود 53هزار شرکت مشتری محصول سپیدار و حدود 24هزار صنف نیز مشتری نرم‌افزار دشت همکاران‌سیستم هستند.»

یکی از مدل‌های پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان، توسعه محصولات از طریق اکوسیستم بازار همکاران سیستم است. در حال حاضر این پلتفرم ۲۰ شریک توسعه فعال و ۶۸ محصول دارد که برای سال ۱۴۰۱ تداوم توسعه این محصول را در برنامه داریم.

اهداف استراتژیک همکاران سیستم

محمد عزیزاللهی یکی از مهم‌ترین نقاط تمرکز همکاران سیستم را رهبری محصولی دانست. در این راستا در سال 1401 این موضوع به عنوان یکی از استراتژی‌های اصلی سازمان مورد توجه قرار دارد.

عزیزاللهی در ادامه به فانوس به عنوان یک سیستم طراحی جامع برای توسعه نرم‌افزارهای سازمانی همگام با به‌روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توان بستر توسعه آتی محصولات همکاران سیستم را ایجاد کرد. تجدید و بهبود مداوم تجربه کاربری محصولات همکاران سیستم، گام مهمی برای افزایش رضایت و بهره‌وری مشتریان است که از طریق فانوس قابل دستیابی خواهد بود. با تمرکز ویژه در این خصوص، در سال 1401 نیز نسخه به‌روز شده راهکاران با دیزاین سیستم فانوس به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرعامل همکاران سیستم در بخشی از سخنان خود با اشاره به محصول سپیدار گفت: محصول سپیدار طی سال‌های اخیر با تمرکز بر سادگی و جامع بودن توانسته مشتریان زیادی را در بازار کسب‌وکارهای کوچک جذب کند. در سال گذشته با بهره‌برداری از تکنولوژی روز و شناسایی نیاز مشتریان در بازار هدف، تمرکز ویژه‌ای در راستای تحلیل و توسعه محصولات جدید بر بستر ابر انجام شده که خوشبختانه فاز اول تولید محصولات ابری در شرکت سپیدار سیستم در حال پیشرفت است و این محصولات در سال 1401 به بازار عرضه می‌شوند. 

مجمع عمومی همکاران سیستم 1400

همکاران سیستم در راستای پیشرو بودن و بهره‌گیری از فناوری‌های روز و نوین، در کنار پاسخگویی به دغدغه‌های آتی مشتریان؛ تمرکز جدی خود را بر تحقیق و توسعه و رصد روندهای جدید فناوری با هدف ارائه نسل جدید محصولات قرار داده است.

مدیرعامل همکاران سیستم بیان کرد: «در حال حاضر برای تمامی مشتریان و صنایع، راهکارها، محصولات و خدمات جامع و متنوعی را ارائه می‌کنیم. در این راستا در سال‌های اخیر با حرکت در مسیر تکنولوژی، راهکاران ابری را به بازار و مشتریان عرضه کردیم. در سال 1400 نیز 55 درصد از کل مشتریان جدید شرکت، مشتری محصولات راهکاران ابری بوده‌اند. نکته قابل توجه این است که در آخرین بررسی‌های گارتنر نیز پیش‌بینی شده در سال 2022، اندازه بازار رایانش ابری در جهان بیش از 20 درصد رشد خواهد داشت. در سال 1401 نیز با تمرکز بیشتر بر توسعه محصولات راهکاران ابری و ارائه خدمات IT بر بستر ابر و افزایش سهم از بازار در کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ از طریق راه‌اندازی اولین دیتاسنتر تخصصی ابرآمد، عرضه محصولات و سرویس‌های جدید در حوزه laaS را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.»

عزیزاللهی در خصوص اهداف سال 1401 راهکاران ابری نیز گفت: «همکاران سیستم در نظر دارد بیش از 1200 مشترک فعال از راهکاران ابری را جذب کند و 160 درصد درآمدهای این بخش را افزایش دهد.»

او در قسمت پایانی ارائه خود با اشاره به دیگر اهداف شرکت برای سال جاری گفت: «موفقیت هر چه بیشتر مشتریان، توسعه کیفی و حال خوب سرمایه‌های انسانی از دیگر اهداف مهم شرکت در سال جاری به شمار می‌رود. ما اطمینان داریم که این اهداف استراتژیک منسجم و جامع، همکاران ‌سیستم را قادر می‌سازد که نه تنها مسیر موفقیت آینده را هموار سازد، بلکه از آنها فرصت‌هایی به منظور ارزش‌آفرینی بیشتر برای مشتریان، ایجاد منافع پایدار و رقابتی برای سهامداران و ایجاد محیطی حرفه‌ای و شاداب برای توسعه سرمایه‌های انسانی خلق کند.»

لازم به ذکر است در بخش دیگری از این مجمع، هیئت مدیره شرکت همکاران سیستم به سوالات مطرح شده از سوی سهامداران پاسخ دادند. از مهم‌ترین پرسش‌های مطرح شده می‌توان به عرضه شرکت‌های زیرمجموعه همکاران سیستم در بازار سهام و عرضه محصول ابری شرکت سپیدار اشاره کرد.

دسته‌بندی‌ها: ,

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *