بازتاب مجمع و محصولات همکاران سیستم در رسانه‌ها

شنبه 28 خرداد ماه، روز خبرهای داغ همکاران سیستم بود. برگزاری مجمع عمومی سالانه سهامداران شرکت و حضور محصولات نسل سوم و سپیدار به بازارهای بزرگ و کوچک، همکاران سیستم را به یکی از محورهای خبری خبرگزاری‌ها، نشریات اقتصادی و سایت‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات تبدیل کرد.

شنبه 28 خرداد ماه، روز خبرهای داغ همکاران سیستم بود. برگزاری مجمع عمومی سالانه سهامداران شرکت و حضور محصولات نسل سوم و سپیدار به بازارهای بزرگ و کوچک، همکاران سیستم را به یکی از محورهای خبری خبرگزاری‌ها، نشریات اقتصادی و سایت‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات تبدیل کرد.

خبرگزاری مهر  و همشهری آنلاین در خبری با عنوان «ورود بزرگترین شرکت نرم افزاری خاورمیانه به بازار سرمایه» از ورود قریب‌الوقوع همکاران به فرابورس و پس از آن به بورس خبر دادند و نوشتند:

همکاران سیستم اولین شرکت نرم افزاری بخش خصوصی است که تا 10 روز آینده وارد فرابورس و تا 6 ماه آینده وارد بورس خواهد شد.
مهر به نقل از محمود نظاری رئیس هیئت مدیره‌ی همکاران سیستم نوشت: بیش از 5 درصد سهام خود را در سال جاری وارد بورس نخواهیم کرد و در صورتی که بورس تصمیم به عرضه بیشتری از سهام این شرکت در بازار سرمایه بگیرد، تا 10 درصد سهام را نیز می‌توانیم عرضه کنیم، اما برنامه‌ای برای عرضه بیشتر سهام در این بازار نداریم.

خبرگزاری مهر همچنین به نقل از شهریار رحیمی، مدیرعامل شرکت نوشت: برنامه اصلی ما در سال 90 ورود به بازار سرمایه، نگاه توسعه‌ای به بازار دولت، تقویت مدیریت ارتباط با مشتری و ارائه راهکار متناسب با نیاز مشتری است.

سایت‌های خبری اقتصادی مانند نمابورس،فراخبر، اخبار اقتصادی و خبر فارسی نیز همین خبر را به نقل از خبرگزاری مهر پوشش دادند.

خبرگزاری مهر در خبر دیگری با عنوان «نسل سوم سیستم‌های تحت وب در ایران عرضه شد» به معرفی محصولات نسل سوم همکاران پرداخته و به نقل از رحیمی، مدیر عامل شرکت نوشت: راهکار جامع نرم افزاری همکاران سیستم برای کسب و کارهای بزرگ با تکنولوژی روز و مطابق با نیاز بازار و عرضه خدمات متناسب با آن است . نسل سوم سیستم‌های تحت وب در ایران براساس آخرین تکنولوژی شرکت مایکروسافت و تحت پلتفرم دات نت تولید شده و قابلیت فرآیند محوری و استقرار تحت وب را دارد.

پایگاه اینترنتی پیام تهران متعلق به شرکت مخابرات استان تهران و تلنا پایگاه خبری تحلیلی مخابرات نیز همین خبر را به نقل از مهر پوشش داده اند.

روزنامه فناوران اطلاعات تیتر یک خود را به خبر پیوستن همکاران سیستم به فرابورس اختصاص داده و در یک گزارش خبری تفصیلی با عنوان «نماد همکاران سیستم روی تابلوی فرابورس می‌رود» به محورهای مختلف مطرح شده در نشست مطبوعاتی همکاران سیستم پرداخته است. در این گزارش خبری به اظهارات شهریار رحیمی مدیرعامل همکاران درباره‌ی سود سهام شرکت در سال 1389 و برنامه‌های سرمایه‌گذاری‌های آتی اشاره شده و نیز گفته‌های محمود نظاری، رییس هیئت مدیره‌ی همکاران درباره‌ی پیوستن شرکت به فرابورس و بورس مطرح شده است. در بخشی از این گزارش با میان تیر «خیز همکاران سیستم برای ورود به بازار کسب و کارهای خرد» ضمن نقل قول‌هایی از مهدی انصاریان، قائم مقام مدیرعامل شرکت به معرفی سپیدار، محصول جدید همکاران برای شرکت‌های کوچک پرداخته شده است. در بخش دیگری با عنوان« تهدیدها و فرصت‌ها» به نقل از نظاری، تلاطم نرخ ارز، مسکن، طلا و سکه و میزان توجه دولت به خصوصی سازی از موارد تهدید فعالیت شرکت دانسته شد.

روزنامه دنیای اقتصاد نیز اخبار همکاران سیستم را پوشش داده و درخبرخود به محورهای عمده‌ی این نشست از جمله ورود قریب الوقوع شرکت به فرابورس، اخبار مجمع عمومی سالانه‌ی شرکت و محصولات جدید همکاران سیستم پرداخته است.

دنیای اقتصاد با اشاره به سپیدار، محصول جدید همکاران برای کسب و کارهای کوچک به نقل از مهدی انصاریان، قائم‌مقام مدیرعامل همکاران سیستم عنوان کرد: سپیدار ‏تاکنون به صورت پایلوت برای یک هزار شرکت نصب و راه‌اندازی شده است. وی مزیت‌های این ‏راهکار نرم‌افزاری را سادگی کاربری، نداشتن باگ یا خطا و استفاده از فناوری‌های جدید برنامه ‌نویسی دانست. ‏ به گفته انصاریان برای توسعه و ارائه این محصول به بازار حدود سه سال کار تحقیقاتی و ‏برنامه‌ریزی انجام گرفته و کانال‌های فروش ویژه‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است. ‏

علاوه بر این روزنامه‌ی دنیای اقتصاد در گزارش خبری صفحه‌ی بورس خود نیز در بخشی با عنوان «بزرگ ترین شرکت نرم افزاری در راه فرابورس» پیوستن همکاران سیستم به فرابورس را پوشش داده است.

روزنامه گسترش صنعت نیز در خبری با عنوان «اعلام سود 10میلیارد تومانی برای سهامداران همکاران سیستم» ضمن اشاره به تصمیمات مجمع درباره‌ی سود سهام شرکت نوشت:«در ابتدای این جلسه فرید فولادی، عضو هیات مدیره همکاران سیستم، پیام هیات مدیره‌ گروه به سهامداران را قرائت کرد. در این پیام هدف امسال گروه، ایجاد تغییرات بنیادی در رابطه با درک و شناخت بازار، برقراری ارتباط موثر با گروه‌های مختلف مشتریان و گسترده کردن دامنه‌ مشتریان از موسسه‌های کوچک تا بسیار بزرگ اعلام شد.همچنین در این پیام به سرمایه‌گذاری سنگین همکاران سیستم در تولید محصولات نو و روش‌های کارآمد، اشاره شد.»
سایت خبری تحلیلی آی تی آنالایز هم در خبری با عنوان «بزرگترین شرکت نرم افزاری خاورمیانه در بورس تهران»  بر همین محور تمرکز کرده و نوشته است:

بهره مندی از 1000 نفر نیروی تحصیلکرده، شبکه ای از 60 شرکت تخصصی، بهره گیری 700 سازمان و موسسه خصوصی و دولتی بزرگ و 6 وزارتخانه کشور و 36 میلیارد تومان درآمد در سال 89، بزرگترین شرکت نرم افزاری ایران و خاورمیانه را در آستانه ورود به فرابورس تهران قرار داده است.

این پایگاه به نقل از نظاری، رییس هیئت مدیره‌ی شرکت می‌نویسد: ورود همکاران سیستم به بورس تهران زمینه ساز تغییرات مهمی در بورس است. طی 5 سال گذشته هیچ شرکت خصوصی وارد بورس نشده بود و ما به عنوان اولین شرکت خصوصی قصد ورود به بورس را داریم که این موضوع چالش ها و تغییر رویه هایی را در بورس ایجاد کرد.
آی تی آنالایز می‌افزاید نظاری از شرکت همکاران سیستم به عنوان لیدر شرکت های نرم افزاری ایران نام برد و گفت: هر گونه تغییر جهت و مسیر به سرعت از سوی سایر شرکت های همسو مورد استفاده و تعقیب قرار می گیرد، که این موضوع مایه خرسندی و خوشحالی ما است.

این پایگاه خبری همچنین به تاکید نظاری بر افزایش 6 میلیاردی سرمایه شرکت همکاران سیستم در سال آینده اشاره کرده و از توضیح او در مورد این ادعا که همکاران سیستم بزرگترین شرکت نرم افزاری بخش خصوصی در خاورمیانه است یاد می کند که گفته است: شرکت‌های حاشیه خلیج فارس دارای پشتوانه و شرکای غربی و آمریکایی هستند، اما از نظر بومی بعد از همکاران سیستم با بالغ بر هزار نفر نیروی متخصص، یک شرکت ترکیه ای با 200 نفر نیرو در حوزه نرم افزار خاورمیانه شناخته شده است.

آی ‌تی ایران، ایتنا وایستنا سایت‌های خبری اصلی حوزه فناوری اطلاعات کشور در خبری با عنوان «معرفی دو محصول جدید همکاران سیستم به بازار»  بر معرفی سپیدار سیستم و محصولات نسل سوم همکاران تاکید بیشتری داشته و نوشته اند: «شرکت همکاران سیستم نسل سوم محصولات خود را به عنوان راهکار جامع نرم‌افزاری برای کسب و کارهای بزرگ  به همراه راهکار نرم افزاری سپیدار برای کسب و کارهای کوچک به بازار معرفی کرد.»
این سایت‌ها می‌افزایند: سپیدار دیگر محصول جدید همکاران سیستم در حوزه کسب و کارهای کوچک است که به گفته رحیمی در مدت کم حضور خود در بازار با استقبال خوبی روبه رو شده است .

سایت شرکت داده پردازی ایران هم به نقل از ایتنا این خبر را پوشش داده است.
پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام  و سایت آی.تی مگ نیز به نقل از سایت همکاران سیستم به همین خبر معرفی دو محصول جدید همکاران پرداخته است.

روزنامه‌ی اقتصاد پویا نیز در خبری که از نشست مطبوعاتی همکاران سیستم منتشر کرده است ضمن اشاره به معرفی دو محصول جدید همکاران به اظهارات رحیمی، مدیرعامل همکاران سیستم درباره‌ی نتایج مجمع عمومی سالانه‌ی شرکت پرداخته و به نقل از وی نوشته است:«در این جلسه که با حضور سهامداران این شرکت و نمایندگان سازمان بورس برگزار شد، سود شرکت پس از کسر مالیات به مبلغ 10 میلیارد و 240 میلیون تومان، معادل هر سهم بیش از 50 تومان، تصویب شد.

با این حال به گفته رحیمی بر اساس مصوبات مجمع، همچون سال‌های قبل، 50  درصد از منابع شرکت صرف سرمایه‌گذاری مجدد برای توسعه فعالیت‌ها می‌شود و به هر سهم 25 تومان سود نقدی تعلق می‌گیرد.»

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *