میزگرد «بررسی تغییرات حسابداری و حسابرسی سال 1401» برگزار شد

تغییرات در قوانین مالی و مالیاتی موضوعی است که جامعه حسابداران همواره آن را با دقت پیگیری می‌کنند. چرا که دامنه این تغییرات می‌تواند بسیاری از فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های سازمانی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

در سال جاری نیز تغییرات مهمی در قوانین مالیاتی رخ داد که یکی از مهم‌ترین آنها بحث سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی بود. این تغییرات می‌تواند تصمیم‌گیری‌های مالی جامعه حسابداران و حسابرسان در سال آینده را تحت تاثیر خود قرار دهد.

در همین راستا همکاران سیستم تصمیم گرفت میزگردی را با عنوان «مهم‌ترین تغییرات حوزه حسابداری و حسابرسی در سالی که گذشت» و با حضور کارشناسان خبره از انجمن‌ها و نهادهای ذی‌نفع و مرتبط برگزار کند.

این رویداد روز دوشنبه 24 بهمن ماه 1401 با حضور نزدیک به 1000 نفر از حسابداران، حسابرسان و دست‌اندرکاران مالی کسب‌وکارهای مختلف کشور به شکل آنلاین برگزار شد.

کاظم وادی‌زاده، رئیس شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران؛ حلیمه رحمانی، مدیر ارشد تدوین استانداردهای سازمان حسابرسی؛ الهام حمیدی، عضو هیئت تدوین استانداردهای حسابداری وعضو هیئت علمی دانشگاه خاتم؛ محمد قبول، عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران و عضو کارگروه مالیاتی جامعه حسابداران رسمی؛ حمیدرضا کیهانی، عضو جامعه حسابداران رسمی و شریک موسسه حسابرسی، مهدی غریب، مدرس دانشگاه و سامانه های مالیاتی و حسین بخشی، عضو شورای عالی حسابدار رسمی ایران از جمله سخنرانان حاضر در این رویداد بودند.

در بخش‌های مختلف این رویداد مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه حسابداران و حسابرسان کشور از جمله چگونگی تعامل جامعه حسابداران رسمی ایران و سازمان حسابرسی، شفاف سازی بحث نظام راهبری حسابداری، تغییرات استانداردهای حسابرسی و حسابداری بخش عمومی و مهمترین احکام شورای عالی مالیاتی در سال 1401 مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این میزگرد آنلاین می‌توان به وضعیت حال حاضر سامانه‌های مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، پروژه های در دست در خصوص سرمایه گذاری در املاک و تغییرات در حوزه مالیات نرخ ارز و تغییرات قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *