محمد عزیزاللهی در سمینار تحول دیجیتال: 60 درصد شرکت‌های بزرگ در دنیا، برای تحول دیجیتال برنامه جدی دارند

«تحول دیجیتال؛ محور هوشمندسازی کسب‌وکارهای آینده» عنوان سمیناری بود که با ارائه محمد عزیزاللهی، مدیرعامل همکاران سیستم و ایمان رئیسی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. مفهوم تحول دیجیتال و مزایای آن برای کسب‌وکارها، فناوری‌های به‌کار رفته در آن، نقش سیستم‌های ERP در این خصوص و جایگاه همکاران سیستم به عنوان یک شریک قابل اعتماد برای پیاده‌سازی تحول دیجیتال در کسب‌وکارها، مهم‌ترین موضوعاتی بودند که به آنها اشاره شد.

سمینار تحول دیجیتال باهم ۱۴۰۲-۱

عزیزاللهی گفت: برنامه تحول دیجیتال اکنون برای کسب‌وکارها به یک ضرورت تبدیل شده است، به طوری که اکثر شرکت‌های مطرح دنیا در این زمینه برنامه‌های جدی در دست دارند. هوش مصنوعی، رایانش ابری، بلاکچین، کلان داده و اینترنت اشیاء مهم‌ترین تکنولوژی‌هایی بودند که عزیزاللهی از آنها تحت عنوان اجزای کلیدی تحول دیجیتال نام برد.

به گفته عزیزاللهی، داشتن یک استراتژی مشخص و اشتراک داشتن بر روی آن؛ اولین گام تحول دیجیتال است.. کسب و کارها در مرحله بعد باید فرایندهای خود را شناسایی و بهبود ببخشند و در گام بعدی نیاز است که ساختار کسب‌وکار خود را مورد بازبینی قرار دهند. بعد از این مراحل، نیاز است که بر روی تکنولوژی و زیرساخت مناسب سرمایه‌گذاری کنند. در نهایت نیاز است که همراهی کارکنان و مشتریان را در اجرای تحول دیجیتال داشته باشند تا بتوانند به دستاوردهای مدنظر دست پیدا کنند. در واقع برنامه تحول دیجیتال باید تمام ذی‌نفعان را در نظر بگیرد.

سمینار تحول دیجیتال باهم ۱۴۰۲-۴

به گفته عزیزاللهی مبنا و قلب تپینده تحول دیجیتال، اطلاعات است و می توان به واسطه استفاده از ERP به صورت  یکپارچه این اطلاعات را جمع آوری و پردازش کرد. در مرحله بعد این اطلاعات تبدیل به داشبوردهای BI می‌شوند که بر مبنای آنها می‌توانیم تصمیمات اثربخش اتخاذ کنیم. از اینجا به بعد است که با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی می‌توانیم اتفاقات و فعالیت‌های آینده را نیز پیش‌بینی کرد.

عزیزالهی با بیان اینکه تجربه‌های موفق دنیا نشان داده که برنامه‌های تحول دیجیتال معمولا با داشتن یک پارتنر متخصص اجرا می‌شود، گفت: همکاران سیستم با داشتن سال‌ها تجربه موفق در صنایع و حوزه‌های مختلف، می‌تواند به عنوان یک شریک قابل اعتماد کسب‌وکارها را در این زمینه یاری دهد.

 در ادامه ایمان رئیسی ضمن مرور مزایای تکنولوژی های تحول آفرین، فناوری‌های اصلی تحول دیجیتال و نقش و کارکرد هر کدام از آنها را در اجرای مراحل مختلف این تحول بررسی کرد. وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نمونه‌های موفق اجرای فناوری‌های تحول دیجیتال در دنیا و مزایای ناشی از آن اشاره کرد.

سمینار تحول دیجیتال باهم ۱۴۰۲-۵

ویدئو کامل سمینار:

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *