رویداد «فناوری رایانش ابری؛ کاربردها، مزایا و نحوه پیاده‌سازی آن در کسب‌و‌کارها» برگزار شد

تکنولوژی رایانش ابری و به‌کارگیری آن در کسب‌وکارها در سال‌های اخیر رشد قابل‌ توجهی داشته است. خدمات رایانش ابری در طیف وسیعی از بازارها و صنایع استفاده شده و گسترش استفاده از این فناوری، آن ‌را در بین چندین فناوری برتر دنیا قرار داده است.

در همین راستا، همکاران سیستم، رویدادی تحت عنوان «فناوری رایانش ابری؛ کاربردها، مزایا و نحوه پیاده‌سازی آن در کسب‌و‌کارها» در تاریخ 17 مرداد ماه 1402 برگزار کرد. این رویداد به شکل حضوری و آنلاین برگزار شد و حدود 150 نفر از مدیران، متخصصان IT سازمان‌ها و علاقمندان حوزه رایانش ابری در آن شرکت کردند.

معرفی انواع سرویس‌های رایانش ابری IaaS ،SaaS ،PaaS، مقایسه تکنولوژی های رایانش ابری با سیستم‌های On-premise، مزایای سرویس‌های ابری برای کسب‌و‌کارها و امکانات و مزایای راهکارهای ابری همکاران سیستم از اصلی‌ترین محورهای این رویداد بود.

رویداد-رایانش-ابری-مرداد-۱۴۰۲

در ابتدای رویداد، گیلدا عبداله‌زاده، متخصص حوزه فنی همکاران سیستم به معرفی سرویس‌های رایج رایانش ابری از جمله IaaS،SaaS ،PaaS پرداخت. به گفته عبداله‌زاده، دسترسی آسان از هر موقعیت جغرافیایی، امنیت بالا، هزینه نگهداری و هزینه اولیه پایین از مهمترین نیازها برای یک سیستم عملیاتی سازمانی به شمار می‌رود.

در ادامه رویداد، پژمان پازوکی، سرپرست مهندسی فروش همکاران سیستم، به معرفی راهکاران ابری همکاران سیستم پرداخت که برای کسب‌وکارهای متوسط به بازار عرضه شده است. پازوکی مهمترین ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری راهکاران ابری را این گونه برشمرد: صرفه‌جویی در زمان، فرایندمحوری، متناسب‌سازی، ماژولاریتی، قابلیت دسترسی از هر موقعیت جغرافیایی از مهمترین ویژگی‌های نرم‌افزاری راهکاران ابری همکاران سیستم است.

رویداد-رایانش-ابری-مرداد-۱۴۰۲-۱

به گفته پژمان پازوکی، راهکاران ابری همکاران سیستم در صنایع مختلفی از جمله  دارویی، غذایی، قطعه‌سازی، هتلداری، خدماتی، نساجی، مواد معدنی، پوشاک و غیره مورد استفاده قرار گرفته است.

شراره برادران، مدیر بازاریابی شرکت ابرآمد آخرین سخنران این رویداد بود. برادران در ارائه خود درباره سرویس‌ها و خدماتی که ابرآمد در حوزه ابری به سازمان‌ها ارائه می‌دهد، صحبت کرد. به گفته مدیر بازاریابی ابرآمد، ماشین مجازی، ماشین مجازی مدیریت‌شده، سرور مدیریت‌شده راهکاران و دسکتاپ ابری از زیرساخت‌های مجازی ابرامد هستند.

رویداد-رایانش-ابری-مرداد-۱۴۰۲-۲

در پایان رویداد، نشست پرسش و پاسخ برگزار شد که در آن حاضرین و شرکت‌کنندگان آنلاین سوالات خود را در خصوص موارد ارائه  شده مطرح کردند و پنلی متشکل از سخنرانان به سوالات آن‌ها پاسخ گفتند.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *