برگزاری مجمع عمومی و فوق‌العاده سالیانه ۱۴۰۱؛ عملکردی موفق، با نگاهی تحول‌آفرین به آینده

مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده سالیانه همکاران‌ سیستم روز دوشنبه، 22 خرداد ماه با حضور 83.4 درصدی سهامداران برگزار شد. در ابتدای مجمع عادی، فرید فولادی، رئیس هیئت‌مدیره همکاران سیستم، ضمن معرفی کوتاهی از شرکت، سیاست‌ها و رویکردهای کلان آن را در قبال مشتریان و صنایع تشریح کرد.

عکس-مجمع-سالیانه-۱

پس از رسمیت یافتن جلسه، محمد عزیزاللهی، مدیرعامل همکاران سیستم، ضمن ارائه عملکرد و دستاوردهای شرکت در سالی که گذشت، به بیان اهداف استراتژیک برای سهامداران پرداخت. سپس، در ادامه با برگزاری پرسش و پاسخ و رای‌گیری، تمامی دستورجلسات مجمع عادی تصویب و پس از آن با برگزاری مجمع فوق‌العاده، با تغییرات اساسنامه نیز موافقت شد.

با تصویب تقسیم سود ۸۰ تومانی که ظرف یک هفته پرداخت خواهد شد، سهامداران با دست پر جلسه را ترک کردند.

در ادامه، گزیده‌ای از ارائه مدیرعامل همکاران سیستم آمده است.

تداوم  رشد و تکرار موفقیت در عملکرد مالی

عزیزاللهی با بیان آمارهایی از شاخص‌های مالی شرکت، خبر از رشد 65 درصدی درآمد عملیاتی و رشد 70 درصدی سود تلفیقی در سال 1401 را داد و اشاره کرد که در طی پنج سال گذشته، حاشیه سود عملیاتی شرکت از 38 درصد به 57 درصد رسیده است که نشان از بهره‌وری و اثربخشی عملیات شرکت دارد. همچنین درآمد و سود عملیاتی شرکت اصلی به ترتیب 66 و 64 درصد رشد را تجربه کرده است.

عکس-مجمع-سالیانه-۲

سود خالص هر سهم (EPS) در سال ۱۴۰۱ به ۸۴ تومان رسید که طی پنج سال گذشته روندی همواره افزایشی داشته است. مدیرعامل همکاران سیستم هدف‌گذاری تحصیل درآمد عملیاتی تلفیقی ۲۷۰۰ میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۲ را نشان از عزم شرکت برای ادامه این مسیر دانست.

دستاوردهای همکاران سیستم در سال 1401

معرفی محصولات جدید در حوزه راهکاران

به گفته عزیزاللهی، راهکار ارتباطات سازمانی(جایگزین اتوماسیون موجود)، در درون راهکاران تولید شد. بدین ترتیب، یکپارچگی ERP و مکاتبات اداری که از خواسته­‌ها و انتظارات همیشگی مشتریان بود، ایجاد شد. از طرف دیگر با توجه به نیاز شرکت‌ها برای تسهیل عملیات مدیریت سهام در بازار سرمایه، راهکار مدیریت سهامداران بر بستر ابر نیز تولید شد.

عزیزاللهی ادامه داد: «با تولید ماژول برنامه‌­ریزی تولید و تامین، راهکار حوزه مدیریت تولید و کارخانه راهکاران را توسعه دادیم تا به شرکت­‌ها، در تولید بهینه­‌تر و با کیفیت‌­تر کمک کنیم.» محصولات بازنشستگی، اموال دولتی، پیمانکاری و سامانه مودیان از دیگر دستاوردهای محصولی همکاران سیستم در سال 1401 بوده است.

معرفی سپیدار ابری به بازار

عزیزاللهی در بخشی از سخنان خود با اشاره به محصول سپیدار ابری گفت: «سپیدار ابری یک محصول نوآورنه است که با به‌کارگیری تکنولوژی و معماری روز دنیا و تجارب موفق این سال‌ها، به صورت Cloud native توسعه یافته تا علاوه بر امکانات جدید، سهولت کاربری و توسعه‌پذیری بالایی را برای مشتری به همراه داشته باشد. عرضه این محصول هم‌اکنون آغاز شده و نویدبخش گسترش  بازار و خلق ارزش‌هایی متفاوت برای مشتریان است.»

عکس-مجمع-سالیانه-۳

توسعه اکوسیستم بازار، مسیری برای پاسخگویی به نیاز های خاص مشتریان

مدیرعامل همکاران سیستم از اکوسیستم بازار به عنوان یکی از روش‌های توسعه توان محصولی و  پاسخ‌گویی به نیازهای جدید و خاص مشتریان یاد کرد و از عزم شرکت برای توسعه قدرتمند این پلتفرم خبر داد. وی در این خصوص گفت: «ظرفیت‌های زیادی برای توسعه این اکوسیستم وجود دارد که برای استفاده از آنها، این فضا را گسترش خواهیم داد.»  

تداوم موفقیت در جذب مشتریان جدید

به گفته‌ی عزیزاللهی، در حوزه محصولات راهکاران و راهکاران ابری، در سال 1401 بالغ بر هزار مشتری  جدید جذب و تعداد کل مشتریان به بیش از 9200 شرکت رسیده است. به طوری که هم‌اکنون بخش قابل‌توجهی از صنایع استراتژیک کشور از راهکارهای همکاران سیستم استفاده می‌کنند. برای محصولات سپیدار و دشت نیز موفق به جذب بالغ بر 14500 مشتری جدید شده‌ایم و تعداد کل مشتریان به بیش از 91000 شرکت رسیده است. وی افزود، تعداد مشترکین راهکاران ابری در طی چند سال گذشته سیر صعودی داشته و به بیش از 2400 مشترک در سال 1401 رسیده است.  

عکس-مجمع-سالیانه-۴

توسعه ابرآمد و ساخت دیتاسنتر همکاران سیستم

طبق گفته مدیرعامل همکاران سیستم، ابرآمد به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری جدید و رو به آینده در سال گذشته، آمادگی خوبی از زاویه تجهیز زیرساخت و تخصص‌های لازم در راستای توسعه ظرفیت‌های محصولی و پاسخ به نیازمندی‌های بازار کسب کرده است. در سال پیش‌رو خدمات و محصولات جدید این شرکت به بازار عرضه خواهد شد. وی همچنین افزود:«2600 مشترک امروز از سرویس‌های ابرآمد استفاده می‌کنند.»

همچنین پروژه ساخت دیتاسنتر همکاران سیستم، که به جرأت می‌توان گفت به لحاظ پایداری و کیفیت یکی از بهترین دیتاسنترهای ایران خواهد بود، در سال 1402 به بهره­‌برداری خواهد رسید. ارمغان آن برای شرکت­‌ها و کسب­‌وکارها، امنیت و پایداری در زیرساخت­های IT بدون نیاز به سرمایه‌­گذاری اولیه و با هزینه­‌ای بسیار قابل قبول است.

عکس-مجمع-سالیانه-۵

این سرمایه­‌گذاری همکاران سیستم، طی سه تا پنج سال آینده، با خلق ارزش‌­افزوده­‌ای فراوان برای مشتریان، درآمدی مستمر با رشد سریع و حاشیه سودی مناسب را برای سهامداران همکاران سیستم حاصل خواهد کرد.

نقاط تمرکز استراتژیک همکاران سیستم در سال 1402

تحول دیجیتال و نقش همکاران سیستم

در مورد نگاه به آینده، عزیزاللهی با اشاره به مفهوم تحول دیجیتال و تغییراتی که این رویکرد در توسعه کسب‌و‌کارها ایجاد خواهد کرد، افزود: «دغدغه جدی امروز فعالیت‌های اقتصادی ایجاد بهره‌وری، چابکی و ارتباط همه‌جانبه با ذینفعان است. این تغییر رویکرد به‌واسطه به کارگیری فناوری‌های جدید امکان‌پذیر بوده و همکاران سیستم به‌واسطه تجارب و دانش تخصصی خود به‌عنوان یک شریک کسب و کاری در این مسیر کنار مشتریان خواهد بود.»

عکس-مجمع-سالیانه-۶

محصولات جدید همکاران سیستم

عزیزاللهی در ادامه با اشاره به سیاست رهبری محصولی همکاران سیستم در بازار و ضرورت ایجاد تحول در مسیر آتی خود به شروع تولید محصولات نسل جدید همکاران سیستم اشاره کرد.

وی گفت: «نسل جدید محصولات cloud native  بوده و از تکنولوژی‌های روز دنیا، خصوصا هوش مصنوعی به عنوان یک تکنولوژی کلیدی بهره‌مند خواهد شد. نسل بعدی محصولات همکاران سیستم با توجه به نیازمندی‌های روز بازار و در جهت خلق ارزش برای مشتریان طراحی خواهد شد.»

عکس-مجمع-سالیانه-۷

مدیرعامل همکاران سیستم افزود: «به‌کارگیری  تکنولوژی‌های کاربردی در راهکاران از جمله اینترنت اشیاء در صنایع (IIOT)، از برنامه‌هایی بود که در سال 1401 شروع شد و دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته‌ایم. امسال نیز با هدف اتصال ماشین‌آلات صنعتی با راهکاران و دقت بخشیدن به مانیتورینگ و پایش مستمر،  راهکارهای مدیریت تولید را در صنایع هدف تقویت خواهیم کرد.

تلاش ما در همکاران سیستم این است که همواره محصولات خود را بر مبنای نیازهای کسب‌وکارها و صنایع مختلف تولید کنیم و پاسخ به نیازهای صنایع استراتژیک در سال 1402 یکی از سیاست‌های اصلی محصولی ما است.»

توسعه و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی

عزیزاللهی افزود: «سرمایه انسانی همواره مهم‌ترین دارایی برای توسعه همکاران سیستم و خلق فرصت‌های جدید بوده است. در همین راستا، استراتژی توسعه و رشد این سرمایه‌های انسانی در سال 1402 دنبال خواهد شد. ما جذب افراد متخصص و خبره را تقویت کرده و روی افزایش مهارت و تخصص منابع انسانی خود تمرکز می‌کنیم.»

عکس-مجمع-سالیانه-۹

وی در جمع‌بندی سخنان خود گفت: «توسعه و سرمایه‌گذاری از اولویت‌های اصلی ما است و در مسیر پیش‌رو با قوت و تمرکز، سرمایه‌گذاری پایه‌ای خود را در حوزه‌های محصولی و زیرساختی تقویت خواهیم کرد. تمام استراتژی‌ها و جهت‌گیری‌های  ما  حول محور مشتری شکل می‌گیرد و با اتکا به این ظرفیت در جهت شناسایی نیاز و انتظارات بازار برای تسهیل مسیر و توسعه کسب‌وکار مشتریان اقدام می‌کنیم.»

دسته‌بندی‌ها: ,

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *