استراتژی‌ها و نقاط تمرکز همکاران سیستم در سال آینده اعلام شد به استقبال موفقیت و تغییر در 1401


گردهمایی مرور استراتژی‌ها و نقاط تمرکز سالانه یکی از مهم‌ترین رویدادهای داخلی همکاران سیستم است. پس از تعیین اهداف و استراتژی‌ها در هیئت‌مدیره؛ رویدادی با هدف اعلام سرخط‌ها و هم‌نظری درباره‌ی استراتژی‌های کلان با حضور مدیران بخش‌های مختلف برگزار می‌شود. سپس همه‌ی تیم‌های عملیاتی شرکت به برنامه‌ریزی و تعیین نتایج کلیدی برای رسیدن به اهداف می‌پردازند.

اعلام برنامه‌ها و اهداف سال 1401

در گردهمایی اعلام استراتژی‌های 1401، فرید فولادی رییس هیئت‌مدیره‌ی همکاران سیستم سرفصل‌های کلان استراتژی‌های سال آینده‌ی شرکت را شرح داد. او در ابتدا با اشاره به سرعت و حجم بالای تغییرات در سال‌های اخیر گفت: « این تغییرات به اندازه‌ا‌ی است که با زمان انقلاب صنعتی مقایسه می‌شود. اگر سازمان‌ها بتوانند با این تغییرات همراه و خود بخشی از این تغییرات باشند، می‌توانند موفقیت‌های بزرگی خلق کنند.»
او در ادامه گفت: « چشم‌انداز همکاران سیستم یک شرکت 100 ساله است. برای رسیدن به این نقطه، نیاز به استراتژی‌های دقیق، برنامه‌ریزی و طراحی آینده داریم. لازم است از درستی مسیری که طی می‌کنیم مطمئن باشیم و تغییرات را پیش از رخ دادن شناسایی و درک کنیم و براساس آن جهت حرکت‌مان را تنظیم، رصد و در صورت نیاز، بازتعریف کنیم. مفهوم تاب‌آوری که این‌روزها زیاد آن را می‌شنویم نیز به همین نکته اشاره دارد. تاب‌آوری برای تغییر و تنظیم حرکت براساس آن.»


فولادی در ادامه، لازمه‌ی تاب‌آوری را ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مطمئن دانست. به گفته‌ی او نیروی انسانی مستعد یکی از پایه‌های مهم تاب‌آوری کسب‌وکارها است که پذیرش تغییر را ساده می‌کند و موفقیت می‌آفریند.»
رییس هیئت‌مدیره همکاران سیستم در ادامه‌ی صحبت‌های خود، استراتژی‌های سال 1401 شرکت را برشمرد. توسعه، تقویت و نگهداشت سرمایه‌های انسانی و جذب استعدادهای برتر یکی از سرخط‌های استراتژیک همکاران سیستم در سال آینده است. فولادی در این زمینه گفت انتظار دارد تا توسعه‌ی افراد به شکلی دنبال شود که حس اثربخش بودن در بین تک‌تک اعضاء تیم ایجاد شود.
رهبری محصولی در بخش‌های مختلف بازار به ویژه خدمات و زیرساخت‌های ابری استراتژی دیگری است که رییس هیئت‌مدیره‌ی همکاران سیستم بر آن تاکید کرد.

فولادی مشتری‌محوری را یکی دیگر از استراتژی‌های کلیدی سال آینده همکاران سیستم دانست و گفت: « در کنار رضایت مشتریان از خدمات و محصولات ما، مهم است که مشتریان، همکاران سیستم را همراه و شریک موفقیت کسب‌وکارشان بدانند. مشتری‌مداری یکی از پایه‌های موفقیت همکاران سیستم است و امروز نیاز داریم که نگاهی متفاوت به آن داشته باشیم و تقویتش کنیم.»


محمد عزیزاللهی مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه فرصت‌های پیش روی کسب‌وکار شرکت در سال آینده را شرح داد و ارتباط آن‌ها با استراتژی‌های کلان را بیان کرد. عزیزاللهی گفت: «نیاز سازمان‌ها به دیجیتالی شدن و توسعه‌ی بسترهای تکنولوژیک از یک‌سو و ظرفیت‌های اقتصادی موجود در صنایع هدف، از دو زاویه توسعه‌ی بازار و محصول فرصت‌های مناسبی را برای ما ایجاد می‌کنند.»
عزیزاللهی در ادامه گفت: «تغییر امروز پدیده‌ای نیست که مقطعی اتفاق بیفتد؛ بلکه افراد و کسب‌وکارها باید خود را هرلحظه در معرض آن ببینند. خوش‌بختانه ما در همکاران سیستم انعطاف لازم برای تغییرات را داریم و آن را جزیی از موفقیتِ کسب‌وکار می‌دانیم.»
مدیرعامل همکاران سیستم تکنولوژی و نوآوری، سرمایه‌ی انسانی و تمرکز بر مشتری را سه عامل کلیدی و آینده‌ساز برای کسب‌وکارها دانست که آثار آن در بیش‌تر منابع مطالعاتی معتبر دنیا دیده می‌شود. به گفته‌ی او این سه عنصر در سال‌های اخیر در استراتژی‌های کلان همکاران سیستم دیده شده است.
عزیزاللهی در مورد مشتری‌مداری هم گفت که همه‌ی ما باید هر روز این پرسش را از خودمان بپرسیم که آیا در نقطه‌ی مناسبی از ارائه‌ی خدمت به مشتری قرار داریم؟ پاسخ‌گویی، شیوه‌ی ارتباط و درک ما از مسئله‌ی او حس مثبتی در مشتریان ایجاد می‌کند؟
مدیرعامل همکاران سیستم همچنین در شرح استراتژی توسعه‌ی منابع انسانی گفت: «هدف ما این است که محیط کار همکاران سیستم انتخابِ افراد شایسته‌ و موثر باشد.» او تاکید کرد توسعه‌ی شخصی و سازمانی، مدیریت عملکرد و کارایی در کنار جذب استعدادها و افراد خبره و تقویت برند کارفرمایی مهم‌ترین رویکردهای همکاران سیستم در این مسیر هستند.
محسن طلایی قائم‌‌مقام مدیرعامل همکاران سیستم در بخش دیگر گردهمایی به بررسی ابعاد مختلف «رهبری محصولی در بازار نرم‌افزارهای سازمانی» پرداخت. به گفته‌ی همکاران سیستم سال‌هاست با راهکارهای نرم‌افزاری خود در صنایع مختلف رهبر بازار است. انتظار می‌رود ضمن تداوم رهبری محصولی، با رویکردهای جدید زمینه‌ای را فراهم کند که مشتریان درک متفاوتی از محصولات و خدمات شرکت را تجربه کنند.


طلایی در ادامه عملکرد تیم توسعه‌ی محصول و نرم‌افزار همکاران سیستم در سال 1400 را شرح داد. به‌روزآوری معماری ماژول‌های اصلی راهکاران به فانوس، آغاز طراحی معماری سپیدار ابری و افزایش ظرفیت تیم توسعه‌ی محصول بخشی از دستاوردهای سال 1400 به شمار می‌آیند که طلایی به آن‌ها اشاره کرد. او توسعه‌ی فانوس را یکی از اهداف کلیدی محصولی همکاران سیستم در سال 1401 عنوان کرد که می‌تواند جایگاه شرکت را در زمینه‌ی تکنولوژی نرم‌افزار ارتقاء دهد. فانوس معماری جدید رابط کاربری راهکاران همکاران سیستم است. فانوس، یک معماری نوین با دیزاین و تکنولوژی به‌روز است. این معماری از یک سو، رابط کاربری محصولات‌مان برای مشتری را بهبود می‌دهد و از سوی دیگر نظر تکنولوژی و زیرساختی امکان توسعه محصولات بیش‌تر را فراهم می‌کند.

قائم‌مقام مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه تاکید کرد در سال آینده قصد داریم خدمات IT را به شکل متنوعی به کسب‌وکارها عرضه کنیم و ارائه‌ی خدمات زیرساختی ابری از مسیر شرکت ابرآمد را به شکل جدی دنبال می‌کنیم.
به گفته‌ی او هدف از تاسیس ابرآمد این است که در کنار نرم‌افزار، همه‌ی خدمات IT موردنیاز ‌شرکت‌ها به آن‌ها عرضه شود. در ابرآمد قصد داریم ضمن ارائه‌ی راهکارهای به‌صرفه، کارآمد و امن، سهم از بازار خدمات و زیرساخت‌های ابری در کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ را هم افزایش دهیم.


علی‌اکبر صمدزاده معاون توسعه‌ی بازار همکاران سیستم در ادامه‌ی گردهمایی، به تشریح عملکرد شرکت در زمینه‌ی راهکاران ابری پرداخت. او تاکید کرد که در ادامه‌ی برنامه‌های همکاران سیستم برای عرضه‌ی همه‌ی محصولات بر بستر ابر، در سال 1401 نیز استراتژی Cloud First با تمرکز دنبال می‌شود. افزایش تعداد مشتریان و توسعه‌ی فعالیت‌های کانال‌های فروش نیز بخشی از برنامه‌های کلیدی این راهکار استراتژیک همکاران سیستم در سال 1401 دانست.
محسن یحیایی مدیر ستاد مراقبت از مشتریان در بخش دیگری از گردهمایی به بیان انتظارات و برنامه‌های شرکت در زمینه‌ی ارزش‌آفرینی برای مشتریان و طراحی مسیر موفقیت برای آنان پرداخت. به گفته‌ی او امروز در نقطه‌ای هستیم که بلوغ مشتریان و انتظارات آنان افزایش یافته است و این موضوع ایجاب می‌کند که با تمرکز بیش‌تر، با تمام‌قوا و در همه‌ی بخش‌های شرکت به موضوع موفقیت مشتری نگاه کنیم و گام‌های جدی در این مسیر برداریم.
در این رویداد که به دلیل گسترش شیوع بیماری کووید-19 به شکل آنلاین برگزار شد؛ بیش از 170 نفر از مدیران و سرپرستان بخش‌های مختلف گروه همکاران سیستم حضور داشتند.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *