گفتگو با معاون توسعه بازار همکاران سیستم در ویژه‌نامه‌ی روزنامه‌ی دنیای اقتصاد با موضوع خرده‌فروشی

روزنامه دنیای اقتصاد در ویژه‌نامه اردیبهشت 1400 خود با عنوان «چرخه جدید» به بررسی وضعیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پاندمی کرونا و رویارویی آنها با فناوری‌های جدید، فروش آنلاین و استارتاپ‌ها پرداخته است. در بخشی از این ویژه‌نامه با عنوان «نجات عملیات فروش» با محمد عزیزاللهی معاون توسعه بازار همکاران سیستم؛ درباره‌ی تاثیر پاندمی کرونا بر کسب‌وکارهای خرده‌فروشی و اهمیت و نقش راهکارهای نرم‌افزاری ERP در مدیریت آن‌ها گفتگو شده است.

عزیزاللهی با اشاره به اینکه پاندمی کرونا رفتار خرید مشتریان را تغییر داده؛ به استقبال مردم از خرید آنلاین اشاره کرد و عنوان کرد: «حتی ممکن است رویکرد فروش اینترنتی بعد از پایان کرونا نیز همچنان باقی بماند. از این رو فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده‌فروشی‌ها باید هر چه بیش‌تر به سمت استفاده از روش‌های آی‌تی محور و فروش اینترنتی پیش بروند.»

در ادامه معاون توسعه بازار همکاران سیستم؛ فناوری اطلاعات را پاسخ‌گوی نیازهای جدید فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده‌فروشی‌ها دانست. به‌گفته‌ی عزیزاللهی، در یک سازمان خرده‌فروشی، مدیریت یکپارچه زنجیره تامین، حذف دوباره‌کاری‌ها، صرفه‌جویی در زمان و از همه‌ مهم‌تر کسب‌ اطلاعات مهم و تحلیل و پالایش این داده‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. وی افزود: « صنعت آی‌تی برای تمامی این موارد راهکارهای نرم‌افزاری موثری دارد که ERPها یا همان راهکارهای مدیریت منابع سازمانی یکی از مهم‌ترین آن‌ها هستند و به مدیریت موثر کسب‌وکارهای خرده‌فروشی کمک می‌کنند.»

عزیزاللهی با اشاره به اینکه صنعت خرده‌فروشی، صنعتی با حجم بالای داده‌هاست، تاکید کرد که در این صنعت، نقش تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها برای کارآیی و بهره‌وری بیشتر، بسیار حیاتی است. در این میان فناوری‌های روز دنیا نقشی کلیدی در این خصوص ایفا کرده و کمک می‌کنند که ارتباط با تامین‌کننده و رساندن کالا به دست مصرف‌کنندگان نهایی بسیار ساده‌تر شود.

او در بخش دیگری از این گفتگو، به رویکردهای سال 2021 برای فروش آنلاین اشاره کرد که نقش فناوری‌هایی مانند بیکن‌ها، سبدهای خرید هوشمند، ابزارهای مدیریت محتوا و تبلیغات، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، برچسب‌های الکترونیک، صندوق‌های مکانیزه و خودکار فروش، داده‌کاوی و تحلیل داده‌ها در آن برجسته است. وی افزود: «در سال ۲۰۲۱، سهم سرمایه‌گذاری روی تکنولوژی آینده در صنعت خرده‌فروشی در زمینه خودکارسازی بسته‌بندی و ارسال سفارش‌ها، بررسی موجودی سطح فروشگاه‌ها و راهنمایی مشتری برای خرید بهتر محصول، حدود ۵۷ درصد، ماشین‌های یادگیرنده (مدل پیش‌بینی‌شده روابط بین مشتری و خرده‌فروشی‌ها و افزایش رضایتمندی آنان) حدود ۶۸ درصد و اینترنت اشیا حدود ۷۰ درصد است.»

عزیزاللهی هم‌چنین به نقش شرکت‌های نرم‌افزاری در پاسخ به نیازهای جدید خرده‌فروشی‌ها اشاره کرد و دانش، توان، تخصص مجریان این شرکت‌ها و سطح کیفیت خدمات آنها را برای موفقیت پروژه‌‌های نرم‌افزاری در این صنعت بسیار حیاتی دانست.
معاون توسعه بازار همکاران سیستم در پایان به معرفی سه راهکار همکاران سیستم برای کسب‌وکارهای خرده فروشی پرداخت. این راهکارها عبارتند از ERP راهکاران برای شرکت‌های بزرگ، ERP مبتنی بر ابر راهکاران ابری و نرم‌افزار دشت برای اصناف و فروشگاه‌ها.

 

برای دانلود فایل PDF ویژه‌نامه کلیک کنید.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *