ارائه محمود نظاری در دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت

ارائه محمود نظاری در دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت

محمود نظاری رییس هیات مدیره همکاران سیستم روز گذشته در پنلی که با عنوان «فناوری اطلاعات، اهرم رشد و توسعه بنگاه‌های اقتصادی» در کنفرانس بین‌المللی مدیریت برگزار شد، ارزش آفرینی فناوری اطلاعات برای کسب و کارها و نقش مدیران ارشد در پیشبرد و توسعه IT  در سازمان‌ها را تشریح کردند.

نظاری در بخش اول ارائه خود، ضمن اشاره به این نکته که در سال‌های اخیر اهمیت رقابتی شدن فضای کسب و کارها بیش از پیش مشخص شده است، لزوم درنظر گرفتن پیش فرض ورود ایران به بازارهای جهانی و نیز ورود بنگاه‌های بین‌المللی به ایران را مطرح کردند. ایشان افزودند در چنین فضایی تعاملات بنگاه‌ها با یکدیگرو نقش IT  در موفقیت کسب و کارها  اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

ایشان در اشاره به برخی رویکردهای موفق بر اساس مفاهیم فناوری اطلاعات در جهان، افزودند بنگاه‌های بزرگ در دنیا رویکرد آنلاین در فروش دارند، برای ارزیابی موقعیت خود و رقبا بازار را بطور مداوم پایش می‌کنند و مدل‌های کسب و کارشان را براساس مفاهیم فناوری اطلاعات طراحی می‌کنند. مدل‌های پیشرفته مدیریت منابع انسانی و نیز مدیریت ارتباط با مشتریان نیز از جمله رویکردهایی موفقی است که در بازارهای جهانی کسب و کار به آن پرداخته می‌شود و ما نیز باید برای حضور در این بازار آن را مدنظر قرار دهیم.

ایشان در ادامه به مطالعه‌ای که روی ۵۰ شرکت بزرگ در ایران انجام شده بود، اشاره کرده و آمارها و نتایج قابل توجهی را در این زمینه ارائه دادند. بر اساس این آمارها، به طور متوسط تنها  ۳۷ درصد از این شرکت‌ها دارای استراتژی‌ IT هستند و ۶۵ درصد از آنها فرایندهای سازمان خود را توسط سیستم‌های اطلاعاتی پوشش داده‌اند. این در حالی‌ست که براساس پیش‌بینی‌های جهانی در سال ۲۰۱۵ بودجه IT  در سازمان‌ها نسبت به سال ۲۰۱۴ به طور متوسط ۴۵% رشد خواهد داشت. و بهبود فرایندهای کسب و کار نیز جزو اولویت‌های سرمایه‌گذاری IT در سازمان‌ها پیش‌بینی شده است.

ارائه محمود نظاری در دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت

نظاری در ادامه به نتایج بدست آمده در زمینه نقش مدیران ارشد در این مطالعه پرداخت. براین اساس، به طور متوسط ۵۱ درصد از مدیران ارشد نقش کلیدی در تصمیم‌گیری برنامه‌ریزی‌های IT  را در سازمان خود عهده دار هستند و کمتر از نیمی از آنها از داشبوردهای مدیریتی استفاده می‌کنند.

ایشان همچنین به اهمیت نقش مدیران ارشد در موفقیت پیاده‌سازی ERP در سازمان‌ها و درگیر شدن در تعیین استراتژی کسب و کار، استراتژی IT  نیز اشاره کردند.

در بخش پایانی این ارائه ایشان عدم تفویض برنامه ریزی و تصمیم گیری های IT سازمان ، لزوم اندازه‌گیری ظرفیت‌های توسعه IT  درسازمان و افزایش دانش‌های تخصصی IT  برای مدیران و کارکنان و تدوین  استراتژی IT همگام با استراتژی‌های کسب و کار را به عنوان پیشنهادهایی برای مدیران ارشد مطرح کردند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید نسخه پی‌دی‌اف این ارائه را از این لینک دریافت و مطالعه کنید.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *