داستان موفقیت پوشاک آرنا

درباره‌ی پوشاک آرنا

مجموعه‌ پوشاک آرنا فعالیت خود را در زمینه‌ تولید و عرضه‌ پوشاک در سال ۱۳۹۸ و ابتدا با یک شعبه در میرداماد تهران آغاز کرد. در حال حاضر در سال ۱۴۰۰ با ۴ شعبه در میرداماد و شهرک غرب تهران و همچنین شهرهای رشت و کرج به فعالیت خود ادامه می دهد. فعالیت آرنا پوشاک کلاسیک است و در حال گسترش زمینه فعالیت به پوشاک اسپرت است.

نیاز اصلی کسب‌وکار


مجموعه آرنا چند وقتی است که از نرم‌افزارهای راهکاران همکاران سیستم استفاده می‌کند و به گفته سعید میرحیدری مدیر مالی آرنا؛ بعد از استقرار راهکاران سیستم‌های حسابداری بسیار بهتر عمل می‌کنند. قبل از راهکاران نیز برای شعب فروشگاهی از نرم‌افزار دشت استفاده می‌شد.
او می‌گوید: «نزدیک به یک سال تحقیقات داشتیم که چه نرم‌افزاری خریداری و پیاده‌سازی کنیم و بابت این مسئله حساسیت زیادی به خرج داده شد تا اینکه نرم‌افزار راهکاران انتخاب شد. در حال حاضر سرور هم تهیه شده و در اختیار داریم.»
سعید میرحیدری مدیر مالی آرنا در مورد مهم‌ترین نیازهای نرم‌افزاری این مجموعه قبل از راهکاران می‌گوید:
«یکی از نیازهای مهم ما بحث ارتباط صندوق‌ها با سیستم مالی بود که تمام اطلاعات فاکتورهای برگشتی، اطلاعات خرده-فروشی، بحث تخفیفات مشتریان، باشگاه مشتریان و وفادارسازی مشتری را شامل می‌شود و تمام این‌ موارد در اصل با هم مرتبط هستند. همچنین ارتباط سیستم دریافت پرداخت با سیستم حسابداری نیز اهمیت داشت.»
آرنا در حال حاضر فروش اینترنتی ندارد اما در آینده نیاز دارد که وب سرویس را نیز اضافه کرده و فعالیت خود را گسترش دهد. همچنین این مجموعه قصد دارد در آینده ماژول بهای تمام شده همکاران سیستم را نیز به سبد نرم‌افزاری خود اضافه کند.



مزایای راهکاران همکاران سیستم

مدیر مالی پوشاک آرنا مهم‌ترین مزایای راهکاران همکاران سیستم برای این مجموعه را اینطور بیان می‌کند:

مدیریت در لحظه موجودی

اولین مزیت موجودی دقیق و به روز و لحظه‌ای انبارها است که در هر لحظه سیستم می‌تواند این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد. مورد دوم فروشی است که در هر لحظه می‌توان گزارش آن را از سیستم تهیه کرد.
امکان مشاهده موجودی لحظه‌ای از اجناس و اینکه چه تاریخ‌هایی چه اجناسی وارد فروشگاه شده و چه اجناسی باقی مانده‌ بسیار مهم بود. زیرا در صنف پوشاک بسیاری از اجناس چندین بار ارسال می‌شود و چندین بخش می‌شود. یعنی مجبور هستند که آنها را چندین بار ارسال کنند یا بر حسب شرایط این اجبار وجود دارد که اجناس را از فروشگاه خودمان به فروشگاه‌های دیگر ارسال کنند.‌
اما در حال حاضر گزارش‌های دریافتی از سیستم و مشاهده موجودی لحظه‌ای بسیار کمک‌کننده بوده است. چرا که می‌توانیم نیازهای فروشگاه‌های خود را به شکل روزانه، هفتگی با بازه‌های بیشتر برطرف کنیم.

گزارش‌گیری مدیریتی

گزارش‌های مدیریتی نیز بسیار به ما کمک می‌کند. اتفاقا برای فروش لباس‌های زمستانه و کفش این موضوع بسیار احساس شد.
این گزارش‌ها به تصمیم‌گیری‌ بهینه‌تر کمک می‌کند که بتوان یک سری محصولات را براساس شرایط منطقه‌ای در آن فروشگاه‌ها و براساس فروش بیشتر یا کمتری که دارند؛ ارسال شوند.

یکپارچگی و مدیریت بهتر فروش

یکی دیگر از مزایای راهکاران برای ما ارائه گزارش فروش براساس منطقه و شعبه‌های متفاوت است که این موضوع در تصمیم‌گیری بهینه به ما کمک می‌کند. می‌توانیم اجناس مورد نیاز انبارهای شعب دیگر را استخراج کنیم و سفارش‌گیری بهتری برای فروش اجناس انجام دهیم.

در نهایت می‌توانم بگویم که خیلی سیستم دقیق و منظمی است و اگر درست از آن استفاده شود نتایج و بازخوردهای خوبی می‌توان از آن دریافت کرد.


سعید میرحیدری مدیر مالی پوشاک آرنا

راهکاران واقعا راهکاری برای بهینه‌سازی و سرعت‌دهی به سیستم مالی هر شرکت و فعالیت‌های دیگر آن است.