داستان موفقیت پایا بسپار آریا (ویسپار)

در یک نگاه

نام شرکت: پایا بسپار آریا (ویسپار)

نوع کسب‌وکار: تولید تجهیزات آبیاری، لوله، اتصالات و شیرآلات پلیمری

صنعت: کشاورزی، پلیمر، اتصالات

درباره شرکت پایا بسپار آریا

شرکت پایا بسپار آریا یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنعتی ویسپار است که در سال 1386، در راستای برطرف نمودن نیاز مشتریان در حوزه آبیاری، محصولات تخصصی خود را با برند تجاری ویسپار به بازار عرضه کرد. این شرکت با همراهی بیش از 700 نیروی متخصص در فضایی بالغ بر 20 هزار مترمربع در شهرک صنعتی بوعلی همدان واقع شده است. مجموعه پایا بسپار آریا با بیش از پانزده سال تجربه و تخصص در زمینه تولید تجهیزات آبیاری، لوله، اتصالات و شیرآلات پلیمری در حوزه‌های تخصصی مانند نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع فلزی، صنایع شیمیایی، تاسیسات استخر، سونا و جکوزی و همچنین آب ‌شیرین‌کن فعالیت می‌کند.

شرکت پایا بسپار آریا همکاری خود را با همکاران سیستم از سال 1401 آغاز کرد. در حال حاضر، ماژول‌های دفتر کل، دریافت و پرداخت، دارایی ثابت، تسهیلات، تدارکات و انبار، تولید، بهای تمام‌شده، نگهداری و تعمیرات، فروش، پرتال خدمات الکترونیک و سامانه مؤدیان مالیاتی در این شرکت راه‌اندازی شده است.

نیازهای نرم‌افزاری شرکت پایا بسپار آریا

شرکت پایا بسپار آریا برای توسعه کسب‌و‌کار خود به راهکار نرم‌افزاری یکپارچه‌ای نیاز داشت تا بتواند کنترل بیشتری روی تمامی فرایندهای سازمان خود  داشته باشد. از طرف دیگر، پایا بسپار آریا به سیستمی نیاز داشت که بتواند بین واحدهای مختلف مالی، فروش، انبار و تدارکات، منابع  انسانی و غیره ارتباط یکپارچه برقرار کند و در نهایت، با ایجاد یک سیستم کنترل داخلی مناسب، اطلاعاتی یکپارچه، مناسب و قابل اتکایی را برای تصمیم‌گیری اثربخش در اختیار مدیران شرکت قرار دهد.

خلاصه‌ای از مهم‌ترین نیازهای نرم‌افزاری این شرکت در ادامه آمده است:

  • نبود برنامه‌ریزی صحیح در حوزه خرید مواد اولیه و مدیریت سفارشات تولید از طریق کنترل ظرفیت تجهیزات تولیدی و افزایش بهره‌وری تولید
  • نبود مدیریت صحیح در صندوق وام پرسنل، کنترل فرایند اعطای وام‌ و بازپرداخت اقساط
  • کند بودن فرایند مغایرت‌گیری بانکی به دلیل نبود ارتباط بین سیستم بانکی و نرم‌افزار مالی شرکت
  • دشواری در تهیه گزارش‌های مدیریتی چند شرکتی، مانند صورت‌های مالی تلفیقی، خرید و فروش تلفیقی و غیره.
  • مدیریت بهتر فرایند همکاری با پیمانکاران حوزه تولید قطعات صنعتی از طریق خرید ماژول پیمانکاری تولید

ارزش‌ افزوده‌های استفاده از راهکاران در شرکت پایا بسپار آریا

شرکت پایا بسپار آریا توانست با کمک راهکاران همکاران سیستم فرایندهای خود را یکپارچه سازد.همچنین،گزارش‌گیری‌های مالی دقیق و در لحظه، سبب بهبود کنترل داخلی در سازمان شد. از طریق ماژول نگهداری و تعمیرات، سازمان‌دهی مناسبی در فرایند تعمیرات و گزارش‌دهی مرتبط با آن ایجاد شد. ویژگی وب‌بیس بودن نرم‌افزار سرعت استفاده و همچنین، دسترسی آن را راحت‌تر کرده است و به‌روزرسانی نرم‌افزار با سرعت بالاتری انجام می‌شود.

به طورخلاصه مهم‌ترین دستاوردهای به کارگیری راهکاران در شرکت پایا بسپارآریا عبارت است از:

  • یکپارچه شدن فرایندهای اصلی سازمان و ایجاد نظم سیستمی در نرم‌افزار
  • بهبود کنترل‌های داخلی روی فرایندها با گزارش‌های به‌روز و یکپارچه
  • دریافت گزارش مالی دقیق و در لحظه
  • افزایش دقت اجرای کارها در بخش کارگزینی
  • افزایش دقت جمع‌آوری اطلاعات عملکرد تولید
  • اتصال سیستم بانکی و نرم‌افزار مالی شرکت با هدف افزایش سرعت و دقت در فرایند مغایرت‌گیری بانکی
  • سهولت تهیه گزارش‌های مدیریتی چند شرکتی

از زبان مشتری

محمدحسین هزارخوانی؛ مدیر سیستم‌های اطلاعاتی شرکت پایا بسپار آریا

سبد محصولی کامل همکاران سیستم با ویژگی‌های مهمی مانند ماژولار و تحت‌وب بودن به ما کمک می‌کند تا با توجه به تغییرات در برهه‌های زمانی مختلف، هر محصولی را که نیاز داریم، خریداری کنیم و در عین حال یکپارچگی نرم‌افزار جدید با سایر ماژول ها حفظ شود. ویژگی فرایندمحوری راهکاران بین واحدها و تسهیل ارتباطات مختلف سازمان به وضوح قابل مشاهده است. علاوه بر این، راهکاران ماژول‌های حسابداری کاربردی دارد که سرعت و دقت مجموعه ما را در گزارش‌گیری، تخمین و پیش‌بینی بسیار افزایش داده است.