داستان موفقیت شرکت ایران دارو

درباره شرکت ایران دارو

شرکت ایران دارو در سال 1343 به شکل شرکت سهامی خاص و به نام شرکت سایانامید کی، بی،سی تاسیس شد. نام شرکت در سال 1361 به ایران دارو تغییر و نوع شرکت در سال 1379 به سهامی عام تبدیل شد. این شرکت در سال 1380 به عنوان سیصد و بیست و یکمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران درج شد. فعالیت اصلی شرکت تولید و فروش محصولات دارویی مختلف است.


نیازهای نرم‌افزاری شرکت ایران دارو 

شرکت ایران دارو نیاز داشت تا برای تهیه‌ی یادداشت‌های متنوع صورت‌های مالی، اطلاعات را از سیستم‌های عملیاتی راهکاران همکاران سیستم فراخوانی و جمع‌آوری کند. هم‌چنین نیاز داشت که بتواند با تغییر در اطلاعات سیستم‌های عملیاتی، اطلاعات فراخوانی شده صورت‌های مالی را هم بروزرسانی کند. نگهداری سوابق نسخه‌های صورت‌های مالی تهیه‌شده در گذشته و امکان چاپ صورت‌های مالی نیاز دیگر تیم مالی این شرکت بود.


نرم افزار صورت‌های مالی راهکاران

چه ارزش‌هایی برای شرکت ایران دارو ایجاد کرده است؟

  • سرعت تهیه‌ی صورت‌های مالی افزایش یافته و در زمان کوتاهی در دسترس است.
  • میزان دقت اقلام یادداشت‌ها افزایش و اشتباهات کاهش یافته است.
  • صورت‌های مالی در نرم افزار صورت‌های مالی همکاران سیستم و در محیط اکسل تهیه می‌شود، این امکان کار کاربر سیستم را ساده‌تر کرده است.
  • از آن‌جایی که اطلاعات به شکل مستقیم از سیستم‌های دیگر راهکاران جمع‌آوری می‌شوند، اعتماد بیش‌تری نسبت به صورت‌های مالی وجود دارد.
  • شناسایی تغییرات ایجاد شده در تراز حساب‌های دفتر کل به وسیله‌ی کاربرگ 6020
  • اثبات و ردیابی ارقام یادداشت‌های صورت‌های مالی از طریق کاربرگ 6020
  • صدور اتوماتیک اسناد تعدیل مربوط به تهاتر حساب‌ها و حساب‌های خلاف ماهیت

از زبان مشتری:

آقای رضا شمس رییس حسابداری شرکت ایران دارو؛

ما چند سالی بود که به دنبال نرم‌افزار صورت‌های مالی بودیم. از عرضه‌ی این محصول توسط همکاران سیستم که در محیط نرم افزار اکسل است؛ استقبال کردیم. اجرای این سیستم در شرکت ما افزایش سرعت و دقت تهیه صورت‌های مالی را به همراه داشت. اکنون ما  فرایند زمان‌بر و پیچیده‌ی صورت‌های مالی را به کمک این سیستم با سرعت پیش می‌بریم و زمان‌مان را صرف کارهای پیچیده‌تر حسابداری می‌کنیم. به شرکت‌های دیگر هم پیشنهاد می‌دهیم که از این سیستم برای تهیه صورت‌های مالی خود استفاده کنند.