داستان موفقیت کرمانشاه دانه

مشتری: کرمانشاه دانه

کسب‌وکار: تولید خوراک دام و طیور صنعت: دامپروری و کشاورزی

راهکار: دفتر کل، دریافت و پرداخت، مدیریت دارایی، جبران خدمات، انبار، تدارکات، اسناد تجاری در تدارکات، فروش داخلی، پذیرش و توزین

 

در یک نگاه

شرکت کرمانشاه دانه در سال ۱۳۵۶ براساس نیازهای روز منطقه با ظرفیت اسمی ۵تُن در ساعت در زمینی بالغ بر ۴۰هزار مترمربع ساخته شد. در سال ۱۳۶۴ با اجرای طرح‌های توسعه، ظرفیت شرکت به ۱۰تُن در ساعت ارتقا یافت و اکنون ظرفیت اسمی این مجموعه بالغ بر ۳۰تُن در ساعت است.
این مجموعه در فضای انبارش و پروسه‌ی تولید، با دارا بودن سیلوهای متعدد در احجام ۱۰هزار تُن، انبارهای محصولات مدون، انبار سرد، انبار قرنطینه و انبار مرکزی، مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین کارخانه‌ی خوراک دام و طیور خاورمیانه شناخته شده است.
کارخانه‌ی کرمانشاه دانه، در سال ۱۳۸۸ نخستین شرکت خوراک دام وطیور در ایران بود که موفق به دریافت نشان استاندارد ملی و در بهمن ۱۳۸۹ به پاس افزایش سهم جمهوری اسلامی و تحکیم بنیان اقتصادی کشور، موفق به دریافت لوح تقدیر شد. شهریور ۱۳۹۰ نیز تندیس کنگره‌ی ملی تکنولوژی و تولید برتر را دریافت کرده است.

 

از زبان مشتری
حمداله نظریان؛ مدیرمالی شرکت کرمانشاه دانه

شرکت ما دارای دو دفتر است که یکی در کرمانشاه و محل کارخانه و دیگری در تهران قرار دارد، فروش محصولات در تهران انجام می‌شود و حواله‌ها برای تحویل به مشتری به کارخانه ارسال می‌شود.
تا قبل از پیاده‌سازی راهکاران، با توجه به تحت وب نبودن سیستم و استفاده از ابزار انتشار اطلاعات، معمولا این فرآیند با تاخیر مواجه می‌شد، در برخی موارد اشتباهاتی توسط کاربر رخ می‌داد که قابل اصلاح نبود؛ بعد از راه‌اندازی راهکاران، در لحظه و آنلاین اطلاعات ردوبدل می‌شود و فرآیند کاری با سرعت بیش‌تری مواجه شده است.
هم‌چنین دسترسی‌های منظم‌تر و منسجم در اکثر ماژول‌ها، امکان پیاده‌سازی و استفاده از تدارکات خارجی به‌منظور پوشش فرآیندهای پیچیده در تدارکات خارجی و ارائه‌ی گزارش‌ها به دو زبان، از دیگر مزایای پیاده‌سازی راهکاران در کرمانشاه دانه است.

 

نیاز کسب‌وکار

شرکت کرمانشاه دانه از سال ۱۳۸۸ به جمع مشتریان همکاران سیستم پیوست و از همان ابتدا با تهیه‌ی دو نسخه از سیستم‌های یکپارچه اطلاعات مدیریت برای کارخانه‌ی کرمانشاه و دفتر مرکزی تهران، شروع به‌کار کرد. شرکت برای ارتباط این دو دیتابیس با یک‌دیگر و تبادل اطلاعات، از ابزار انتشار اطلاعات همکاران سیستم استفاده می‌کرد اما اطلاعات در پایان روز و با تاخیر زمانی دردسترس بود به‌علاوه امکان بروز خطای کاربری وجود داشت.
با توسعه‌ی کسب‌وکار و اخذ نمایندگی انحصاری از فرانسه، شرکت کرمانشاه دانه به‌دنبال راهکار نرم‌افزاری یکپارچه‌ای بود که بتواند اطلاعات را در تمام حوزه‌های عملیاتی در لحظه دردسترس داشته، از صحت اطلاعات موجود در سیستم مطمئن باشد. هم‌چنین با گزارش‌گیری دقیق و تحلیل درست از کسب‌وکار، پاسخ‌گویی مناسبی به مدیران ارشد و شرکت خارجی داشته باشد.
کرمانشاه دانه در ابتدای سال ۱۳۹۶ سیستم‌های پیشین همکاران سیستم را به ERP تحت وب این شرکت ارتقا داد و در مرداد همان سال هم سیستم های تدارکات داخلی و خارجی و مدیریت دارایی ها را به مجموعه سیستم‌های خود افزود.

دستاوردهای به‌کارگیری راهکاران

با به‌کارگیری راهکاران همکاران سیستم، تمام فرآیندهای کرمانشاه دانه، دقیق و یکپارچه روی یک دیتابیس ثبت می‌شود و اکنون، دسترسی به اطلاعات در هر لحظه، هر زمان و هر مکان ممکن است. با حذف ابزار انتشار اطلاعات و یکی بودن پایگاه داده‌ها برای تمامی کاربران دفتر مرکزی و کارخانه، سرعت گزارش‌گیری و ثبت اطلاعات افزایش درخور توجهی یافته است. هم‌چنین، با توجه به اینکه فروش در دفتر مرکزی انجام می‌شود، فرآیند فروش تا تحویل به مشتری با کنترل دقیق‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

  • تحت وب بودن راهکاران؛ یکپارچگی اطلاعات میان واحدها و مراکز گوناگون و گزارش‌گیری درست و دقیق بر پایه‌ی اطلاعات به‌لحظه و صحیح
  • یکپارچگی اطلاعات میان واحدهای مالی، بازرگانی و فروش؛ دسترسی در لحظه به اطلاعات دریافت و پرداخت و تهیه‌ی گزارش‌ به ریز دریافتی‌های مراکز فروش در واحد مالی، هم‌چنین تهیه‌ی
  • گزارش‌های مالی قابل اتکا
  • تعریف حق دسترسی در راهکاران؛ گزارش‌گیری و اعطای حقوق دسترسی به‌ازای هر کارخانه و دفتر مرکزی برای کنترل بیش‌تر و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی
  • گزارش‌ساز راهکاران؛ تهیه‌ی گزارش‌های متنوع و پیچیده به‌ازای هر یک از ماژول‌ها با به‌کارگیری راهکارهایی هم‌چون کاوشگر و Report Builder
  • چندزبانگی راهکاران: تهیه‌ی گزارش‌های متعدد سیستمی به زبان لاتین برای پاسخ‌گویی به شرکت خارجی