داستان موفقیت ماشین سنگین آریا

نام مشتری: ماشین سنگین آریا

کسب‌و‌کار: تولیدی – وارداتی

صنعت: ماشین‌آلات معدنی، ساختمانی و راه‌سازی

راهکار: دفتر کل، فروش داخلی، انبار، جبران خدمات، صورت‌های مالی

در یک نگاه

شرکت ماشین سنگین آریا بیش از ۱۰ سال است که در حوزه‌های معادن، نفت و گاز، زیرساخت‌ها و ساخت‌وساز، بخش‌های انرژی، و صنعت از طریق همکاری با برندهای پیشرو در جهان، به ارائه‌ی راه‌حل‌های مهندسی و محصولات، تجهیزات صنعتی، خدمات پس از فروش و نگهداری و خدمات لجستیک می‌پردازد. این مجموعه با دارا بودن ۶ شعبه، و بیش از ۱۰۰ کارمند، از اعضای انجمن و واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین معدنی، و راه‌سازی است.

نیاز کسب‌وکار

ماشین سنگین آریا از سیستم‌های تحت ویندوز همکاران سیستم استفاده می‌کرد. دسترسی به اطلاعات میزان فروش به‌روز نمایندگی‌ها ساده نبود؛ دفتر مرکزی می‌بایست خلاصه‌ی فروش روزانه را به‌شکل تلفنی از نمایندگان، دریافت و به‌شکل دستی در سیستم ثبت می‌کرد. انجام این فرآیند و گزارش‌گیری محاسبات مرتبط با شعب، زمان‌بر بود و احتمال بروز خطای کاربری وجود داشت. در نتیجه، مجموعه با نیازهای جدیدی روبه‌رو شده بود:

  • مدیریت متمرکز سیاست‌گذاری‌های متنوع فروش
  • ساده‌سازی پیچیدگی مدیریت گردش کالا با استفاده از گزارشات مرور
  • تسهیل در قیمت‌گذاری اسناد انبار با استفاده از عملیات گروهی اسناد انبار
  • بایگانی الکترونیکی اسناد

دستاوردهای به‌کارگیری راهکاران

این مجموعه راهکاران همکاران سیستم را به‌کار گرفت. با تحت وب بودن راهکاران، امکان ثبت اطلاعات به‌شکل هم‌زمان و روی یک دیتا برای تمامی مراکز عملیاتی سازمان فراهم شده است. اکنون کاربران به‌طور هم‌زمان فرآیند ورود اطلاعات را انجام می‌دهند که در نتیجه‌ی آن اطلاعات درست و دقیق، به‌شکل یکپارچه و در‌لحظه در‌دسترس است. گزارش‌گیری محاسبات مرتبط با شعب به‌سرعت و با دقت انجام می‌شود و امکان اعمال سیاست‌گذاری‌های متنوع فروش برای دفتر مرکزی فراهم شده است.
به‌علاوه، بهره‌مندی از ERP تحت وب همکاران سیستم، کمک کرد تا ارتباط یکپارچه‌ای میان واحدهای انبار و مالی برقرار شود. به این ترتیب، کنترل و نظارت کاملی بر فرآیندهای مرتبط با مالی و انبار فراهم شده است. اکنون با اضافه شدن گزارشات مرور تعدادی و مرور مبلغی دسترسی به اطلاعات درلحظه و دقیق، فرآیند گزارش‌دهی سرعت گرفته است و در نتیجه مدیریت انبار با کنترل و ردیابی دقیق‌تری در اختیار است، از طرفی دیگر با استفاده از عملیات گروهی اسناد، عملیات گروهی تایید اسناد و قیمت گذاری اسناد با سرعت و دقت انجام میشود و عملیات قیمت گذاری ساده تر شده است
در نتیجه، ماشین سنگین آریا توانسته است به اهداف زیر دست یابد:

  • سرعت‌بخشی به فرآیند فروش و یکپارچه‌سازی اطلاعات فروش و مالی
  • تسهیل مدیریت انبار
  • یکپارچگی اطلاعات و دقت‌بخشی به آن
  • افزایش سرعت گزارش‌دهی و کنترل دقیق‌تر عملیات