داستان موفقیت شرکت ماشین ابزار ایران خودرو

در یک نگاه

نام شرکت: ماشین ابزار ایران خودرو

نوع کسب‌وکار: تولید

صنعت: قطعه سازی

راهکارهای مورد استفاده: تدارکات، فروش، اموال، انبار، حقوق و دستمزد، خزانه، حسابداری

معرفی شرکت

شرکت ماشین ابزار ایران خودرو در سال 1367 تاسیس شد. کار اصلی شرکت، تولید قطعات بدنه خودروهای تولیدی ایران خودرو است و از سال 1399، سه قطعه اصلی و استراتژیک شرکت ایران خودرو شامل اکسل پیچشی خودرو تارا، فریم تارا، و فریم دنا را تولید کره است. در حال حاضر، سهامدار اصلی این شرکت، مجموعه ایران خودرو بوده و تعداد پرسنل کارگری و اداری آن 510 نفر است.

این شرکت از سال 1383 از سیستم‌های همکاران سیستم استفاده می‌کرد و از سال 1400، شروع به استفاده از سیستم راهکاران ابری کرد. در حال حاضر نیز از راهکارهای تدارکات، فروش، اموال، انبار، حقوق و دستمزد، خزانه و حسابداری مدیریت استفاده می‌کند و قرار است در آینده از ماژول برنامه‌ریزی تولید نیز استفاده کند.

نیازهای نرم‌افزاری شرکت ماشین ابزار ایران خودرو

مرتضی اکبرزاده، مدیر مالی شرکت ماشین ابزار ایران خودرو:

باتوجه به شرایط اقتصادی و مالی و مقرون به‌صرفه بودن سیستم‌های ابری نسبت به نسخه لایسنس، استفاده از راهکاران ابری برای این شرکت بهترین انتخاب بود که بنا به تصمیم مدیریت مجموعه انجام شد. از طرفی با توجه به آشنایی که با سیستم‌های قبلی همکاران سیستم دارم، به نظرم راهکاران ابری، از بسیاری جهات نسبت به آن سیستم‌ها بهبود یافته است.

ارزش افزوده استفاده از راهکارهای ابری همکاران سیستم

انتقال سریع و آسان دیتابیس از سیستم قبلی به راهکاران ابری

 با توجه به تغییر نسخه قبلی راهکاران، انتقال دیتابیس یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت ماشین ابزار ایران خودرو بود که این کار سریع و آسان انجام گرفت و وقفه‌ای در کار ما ایجاد نشد.

ایجاد ذهنیت یکپارچه

از دیگر مزیت‌های راهکاران ابری یکپارچگی آن است. تمام افرادی که با آن کار می‌کنند، درک واحدی از کارهای در جریان شرکت دارند. یکپارچگی سیستم از جزیره‌ای کار کردن واحدهای مختلف جلوگیری کرده و ثبات خوبی را برای شرکت به ارمغان آورده است.

امکان گزارش‌گیری آسان و کاربردی

با استفاده از سیستم راهکاران ابری مشکلاتی که در زمینه حسابداری و مالی داشتیم، برطرف شده است.  راهکاران ابری این امکان را برای شرکت ماشین ابزار ایران خودرو فراهم آورده تا بتواند گزارش‌های مالی خوب و جامعی را به‌راحتی و بدون بروز هیچ مشکلی از ماژول‌های مختلف بگیرد.

از زبان مشتری

مرتضی اکبرازده؛ (مدیر مالی شرکت ماشین ابزار ایران خودرو)

راهکاران ابری سیستم یکپارچه‌ای است که امتحان خود را به خوبی پس داده است. همه افرادی که با آن کار می‌کنند، درک واحدی از جریان کارهای شرکت دارند. دیگر خبری از جزیره‌ای کار کردن واحدهای مختلف نیست و همین ثبات، باعث پیشرفت کسب‌وکار می‌شود.