داستان موفقیت شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن

شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن

شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن از بزرگ‌ترین فعالان صنعت ساختمان و انبوه‌سازی در کشور است که در ششم اردیبهشت ماه سال 1369 تاسیس شد. فعالیت‌های شرکت در زمینه‌هایی چون ساخت مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری و آموزشی و نیز ساخت آزادراه، خطوط انتقال آب و آماده‌سازی زمین متمرکز شده است. از ابتدای تاسیس تاکنون عملیات اجرایی حدود 65 هزار واحد مسکونی در قالب حدود 390 پروژه آغاز شده که بالغ بر 53 هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده است. گروه سرمایه‌گذاری مسکن دارای 17 شرکت زیر مجموعه است که در 28 استان و 36 شهر کشور، گسترده شده‌اند.

 

نیاز کسب‌وکار

با توجه به روزآمدبودن شرکت و تعداد بالای شرکت­‌های زیرمجموعه، نیاز به ارائه راهکار نرم‌­افزاری قوی به منظور پوشش گردش­‌های خاص فعالیت‌­های سازمان، بهره­‌گیری از تکنولوژی­‌های روز به منظور پشتیبانی و توسعه مطلوب راهکارها، دقت بالا در ثبت و گزارش‌­گیری آخرین وضعیت ترددها در شرکت مادر و شرکت­‌های زیرمجموعه و امکان ثبت اطلاعات خاص پرسنل همانند مرخصی و مأموریت توسط خود پرسنل، رابط کاربری ساده به منظور همراه کردن پرسنل در ثبت اطلاعات و وجود دستگاه تردد مبتنی بر فناوری‌­های روز به منظور ساده شدن ثبت ورود و خروج وجود داشت.

 

همچنین این شرکت، چالش‌­های زیر را در سخت­‌افزار تردد خود داشت:

کند بودن ثبت انگشت با توجه به تعداد بالای اثرانگشت­‌ها

خطا در ثبت اثرانگشت‌­ها

رابط کاربری پیچیده و دشوار برای ادمین سخت­‌افزار

عدم امکان تخلیه آنلاین داده­‌های تردد ثبت شده

 

اهداف پیاده‌سازی

  • بهره­‌گیری از تکنولوژی جدید برای ثبت تردد پرسنل
  • مکانیزه‌سازی کامل فرآیند مدیریت تردد از ثبت تردد تا محاسبه‌ی کارکرد
  • دسترسی کارکنان به کاردکس مرخصی، فیش حقوقی، مرخصی، ماموریت و… به‌شکل مجزا
  • افزایش دقت در محاسبات کارکرد در کنار کاهش زمان انجام آن
  • اعمال مجوزهای مختلف اضافه‌کاری
  • یکپارچگی با سیستم‌های کارگزینی و جبران خدمات
  • گزارش‌گیری آنلاین و درلحظه از محاسبات کارکرد، وضعیت ترددها،‌ مرخصی‌ها و ماموریت‌ها
  • مکانیزه‌سازی کامل فرآیندهای گردش مجوزها ودرخواست‌های ماموریت و مرخصی

نتایج به‌کارگیری راهکار مدیریت تردد راهکاران

به منظور پوشش نیازهای این شرکت، راهکار نرم‌افزاری مبتنی بر مدیریت تردد راهکاران و سخت افزار پایوفای ساخت شرکت پایوند همکاران سیستم به مشتری عرضه شد. پس از پیاده‌سازی این راهکار، دستاوردهای زیر در شرکت مشتری حاصل شده است:

  • سرعت تشخیص و دقت بالای شناسایی افراد: با توجه به استفاده از میکرو کامپیوتر های نسل جدید Raspberry PI و سنسور اثر انگشت Silk در طراحی سخت افزار پایوفای سرعت و دقت تشخیص افراد از عمکرد مناسبی برخوردار است.
  • بهبود رابط کاربری دستگاه پایوفای: با توجه به بومی بودن فریمور دستگاه و استفاده از Windows IOT و پشتیبانی از زبان فارسی و طراحی کاربر پسند استفاده از دستگاه پایوفای برای کاربران بسیار آسان و لذت بخش می باشد.
  • امنیت پایوفای: استقاده از زیر ساخت مناسب برای نگهداری از پایگاه داده پایوفای و پیاده سازی استفاده از سرویس قفل و مدیریت کاربر ارشد بر روی دستگاه امنیت دستگاه و تضمین داده های تردد از نکات مهم در پیاده سازی دستگاه بوده است.
  • به روز بودن اطلاعات تردد: با توجه به یکپارچه بودن دستگاه پایوفای با نرم­افزار مدیریت تردد، در لحظه امکان مشاهده ورود و خروج­‌های ثبت شده وجود دارد.
  • سرعت‌بخشی به فرآیند محاسبات؛ اطلاعات تردد کارکنان، به‌شکل سیستمی برای محاسبات کارکرد به ماژول جبران خدمات فرستاده می‌شود و به فرآیند این محاسبات سرعت می‌بخشد.
  • متناسب سازی و به روز رسانی فریمور پایوفای؛ بومی بودن فریمور دستگاه این امکان را به کاشناسان شرکت می دهد تا درخواست های مشتری در چهارچوب سیاست های شرکت مشورت به سادگی در بروزرسانی های جدید فریمور دستگاه اعمال گردد .
  • گزارش‌گیری آنلاین از محاسبات کارکرد؛ هر یک از کارکنان با ورود به سیستم خدمات الکترونیک، می‌تواند درخواست مرخصی یا ماموریت و مجوز اضافه‌کاری خود را ثبت کند و فیش حقوقی خود را ببیند. درخواست‌های ثبت شده در سیستم خدمات الکترونیک به‌شکل سیستمی در سازمان گردش پیدا می‌کند و به تایید مدیران می‌رسند.
  • پیاده‌سازی قواعد خاص شرکت با ابزار فرایار راهکاران؛ در تکمیل فرآیند خدمات الکترونیک، مطابق خواست سازمان، «دریافت تاییدیه به‌ازای ثبت مرخصی و ماموریت» در سیستم تعریف و اِعمال شد. هم‌چنین «ثبت اطلاعات شرح ماموریت» توسط درخواست‌کننده و افزودن اشخاص مجاز برای تایید ماموریت‌های خاص به کنترل بهتر فرآیندهای مرتبط کمک کرد.

 

از زبان مشتری

آقای هوشنگی؛ مدیر منابع انسانی

با عنایت به نصب دستگاه پایوفای شرکت همکاران سیستم، سهولت ثبت تردد و دسترسی پرسنل به اطلاعات کارکرد خود، افزایش چشم­گیری داشته است.