داستان موفقیت شرکت کاشی کوروش

نام مشتری: شرکت کاشی کوروش

کسب‌و‌کار: تولیدی

صنعت: کاشی و سرامیک

سیستم: دفتر کل، جبران خدمات، دریافت و پرداخت، مدیریت دارایی‌ها، فروش، انبار و تدارکات

در یک نگاه:

شرکت کاشی کوروش در سال ۱۳۸۹ با هدف تولید انواع محصولات کاشی و سرامیک دیجیتال، در استان یزد آغاز به کار کرده است؛ اکنون، دو خط تولید با به‌روزترین ماشین‌آلات تولیدی دارد و در حال راه‌اندازی و توسعه‌ی دو خط تولید دیگر است.

این شرکت با همکاری بیش از ۱۷۰ نیروی متخصص، توان تولید بیش از دو میلیون مترمربع انواع کاشی و سرامیک در سال را دارد.

نیاز کسب‌وکار

شرکت کاشی کوروش با تمرکز بر بنیان نهادن فرآیندها و سیاست‌های درست، تصمیم داشت تا کسب‌وکار خود را به‌شکلی صحیح پیش ببرد و بر عملکرد بهینه‌ی خود بیافزاید.

راهکاران همکاران سیستم، با امکانات مختلف و ارزنده، گام بلندی در راستای رفع نیازهای کاشی کوروش برداشته است. امکاناتی از قبیل تعریف سیاست‌های متنوع فروش، محاسبات بهای تمام شده‌ی خرید در تدارکات و امکان تعریف الگوهای اسناد انبار، به مدیریت فرآیندهای این حوزه‌ها کمک کرده است.

  • با توسعه‌ی کسب‌وکار و افزایش فروش نیاز به راهکاری داشت تا با انعطاف‌پذیری بالا، امکان اعمال سیاست‌های متنوع فروش را به‌شکل یکپارچه و سریع در اختیار شرکت بگذارد تا به فرآیند پاسخ‌گویی به مشتریان سرعت ببخشد.
  • با توسعه‌ی فرآیندها و متعاقبا افزایش اطلاعات مشتریان و تامین‌کنندگان، شرکت نیازمند نگهداشت صحیح و کارآمد این اطلاعات در حوزه‌های مختلف بود.
  • این شرکت در سال ۱۳۹۵ راهکاران همکاران سیستم را برای پاسخ‌گویی به این نیازها به‌کار گرفت.

اهداف پیاده‌سازی

  • یکپارچه‌سازی اطلاعات واحدهای فروش، مالی، انبار و تدارکات
  • دسترسی در لحظه به اطلاعات مالی مشتریان و تامین‌کنندگان
  • افزایش دقت در انجام مراحل ثبت اسناد و جلوگیری از خطای کاربری 
  • بهبود فرآیندها و کنترل‌های داخلی
  • سرعت‌بخشی به فرآیند فروش با اعمال سیستمی سیاست‌های فروش به تناسب هر مشتری
  • تهیه و اجرای گزارش‌های مورد نیاز توسط کاربران و مدیران

دستاوردهای به‌کارگیری راهکاران

راهکاران همکاران سیستم، ارتباط مناسبی را بین اطلاعات واحدهای مختلف شرکت کاشی کوروش ایجاد کرد و اطلاعاتی یکپارچه و مناسب برای تصمیم‌گیری اثربخش را در اختیار این شرکت قرار داد.

از طرفی با انعطاف‌پذیری بالا در اِعمال سیاست‌های متنوع فروش متناسب با نیاز کسب‌وکار و سابقه‌ی مشتریان، هم‌چنین امکان تعریف فرآیندهای مختلف فروش و یکپارچگی حوزه‌های انبار، فروش و مالی، به شرکت کاشی کوروش کمک کرد تا با انجام سیستمی کارها، تمام مراحل اخذ سفارش تا تسویه با مشتری و تحویل بار، هم‌چنین ثبت در سیستم‌های مالی را ردیابی کند و بتواند پاسخ‌گویی سریع‌تر و دقیق‌تری به نیاز مشتریان داشته باشد.

با ثبت سیستمی تمام فرآیندها، شرکت می‌تواند در لحظه به اطلاعات مالی مشتریان و تامین‌کنندگان نیز دسترسی داشته باشد.

تحت کنترل بودن تمام عملیات در سیستم و قابلیت انعطاف‌پذیری بالا کمک کرد به هنگام بروز تغییر در محیط داخلی یا بیرونی شرکت، امکان تغییر فرآیندها فراهم باشد و شرکت در حوزه‌های کاری گوناگون به‌ویژه فروش، سیاست‌های متناسبی را پیاده‌سازی کند.

گزارش‌های دقیق کاوشگر راهکاران نیز کمک کرد تا کنترل و نظارت فرآیندها افزایش یابد و با گزارش‌های تحلیلی و صحیح از وضعیت کسب‌وکار، تصمیم‌گیری‌های آتی شرکت دقیق‌تر انجام شود.

از زبان مشتری

آقای حامد راعی؛ مدیر مالی

شرکت کاشی کوروش پس از ۵ سال فعالیت و ثبات در بازار کاشی و سرامیک، نیاز به بهینه‌سازی فرآیندها، به‌ویژه در حوزه‌های مالی، انبار و فروش داشت. هم‌چنین دسترسی به اطلاعات سازمان در قالب گزارش‌های مختلف، از مهم‌ترین نیازهای کاشی کوروش بود.

راهکاران همکاران سیستم، با امکانات مختلف و ارزنده، گام بلندی در راستای رفع نیازهای کاشی کوروش برداشته است. امکاناتی مانند تعریف سیاست‌های متنوع فروش، محاسبات بهای تمام شده‌ی خرید در تدارکات و امکان تعریف الگوهای اسناد انبار، به مدیریت فرآیندهای این حوزه‌ها کمک کرده است.

هم‌چنین به کمک ابزار کاوشگر، توانسته‌ایم به اطلاعات مختلف از زوایای گوناگون دسترسی پیدا کنیم. ابزار کاوشگر به کاربران ما اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به دانش فنی گزارش‌سازی، بتوانند به سهولت با قرار دادن فیلدهای اطلاعاتی در مکان‌های مختلف محیط طراحی، گزارش‌های متنوعی را تهیه کنند.