داستان موفقیت شرکت کاشی رباط میبد

نام مشتری: شرکت کاشی رباط میبد
کسب‌و‌کار: تولیدی صنعت: کاشی و سرامیک
سیستم: دفتر کل، جبران خدمات، دریافت و پرداخت، فروش و انبار

در یک نگاه

شرکت کاشی و سرامیک رباط در سال ۱۳۸۲ در زمینی به مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع، فعالیت خود را با تعهد والای سرمایه‌گذاران، مدیران و تخصص کارشناسان مجرب صنعت سرامیک آغاز کرد و در سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسید. شرکت کاشی و سرامیک رباط با استفاده از تجربه و تخصص پرسنل در کنار پیشرفته‌ترین و جدیدترین ماشین‌آلات صنعتی کاشی و سرامیک، ‌کاشی‌های خود را مطابق سلایق هم‌وطنان با طرح‌هایی برگرفته از فرهنگ و هنر غنی ایرانی و مطابق با نظر مشتریان خود در سراسر جهان در اندازه‌های متفاوت به‌شکل کاشی دیوار و با تکنولوژی منوپروزا و در حجم سالانه حدود ۵میلیون مترمربع تولید می‌کند.
در حال حاضر شرکت با استقرار سیستم یکپارچه (IMS) موفق به اخذ گواهینامه‌های ISO ۹۰۰۱:۲۰۰۸,ISO ۱۴۰۰۱:۲۰۰۴,OHSAS ۱۸۰۰۱:۲۰۰۷,ISO ۱۰۰۰۲:۲۰۰۴ و استاندارد CE شده و در سال ۱۳۸۸ به‌عنوان واحد نمونه استاندارد از سوی اداره کل استاندارد استان یزد معرفی شده است.

نیاز کسب‌وکار

شرکت کاشی رباط میبد با تمرکز بر بنیان نهادن فرآیندها و سیاست‌های درست، تصمیم داشت تا کسب‌وکار خود را به‌شکلی صحیح پیش ببرد و بر عملکرد بهینه‌ی خود بیافزاید. با وجود رقابت شدید در صنعت کاشی و سرامیک، این شرکت نیاز به راهکاری داشت تا با انعطاف‌پذیری بالا، امکان اعمال سیاست‌های متنوع فروش را به‌‌شکل یکپارچه و سریع در اختیار شرکت بگذارد تا به فرآیند پاسخ‌گویی به مشتریان سرعت ببخشد.

  • تعریف سیاست‌های متنوع فروش
  • مدیریت بهینه‌ی موجودی انبارها
  • ساخت سریع و ساده‌ی گزارش‌های متنوع در حوزه‌های مختلف

پوشش فرآیندهای مربوط به انبار و امکان تعریف الگوهای مختلف سند انبار، هم‌چنین استقرار حساب‌های انبار، برای جلوگیری از مغایرت‌های میان سیستم انبار با سایر سیستم‌ها
جلوگیری از وجود سرمایه‌ی راکد در انبارهای شرکت، با توجه به شرایط نقدینگی و اقتصادی حاکم بر این صنعت

این شرکت در سال اردیبهشت ۱۳۹۶ راهکاران همکاران سیستم را برای پاسخ‌گویی به این نیازها به‌کار گرفت.

اهداف پیاده‌سازی

  • سرعت ‌بخشی به فرآیند فروش با اعمال سیستمی سیاست‌‌های فروش به تناسب گروه‌های مختلف محصولات و مشتری
  • مدیریت بهینه‌ی موجودی انبار و جلوگیری از خواب سرمایه در انبار
  • پوشش فرآیند‌های چند ارزی
  • مدیریت بهینه‌ی وضعیت نقدینگی و فرآیندهای گردش وجوه نقد
  • یکپارچه‌‌سازی اطلاعات واحدهای فروش، مالی و انبار
  • دسترسی در لحظه به اطلاعات مالی مشتریان

دستاوردهای پس از استقرار

راهکاران با انعطاف‌پذیری بالا درتعریف انواع الگوها اسناد انبار، در ثبت اطلاعات لازم و ضروری این شرکت کمک کرده است. از طرفی اسقرار انواع توصیه و ارائه گزارش توصیه عملکرد انبار (Action Notice)، در مدیریت بهینه‌ی موجودی‌ها کمک درخور توجهی داشته است.
اِعمال سیاست‌های متنوع فروش متناسب با نیاز کسب‌وکار و سابقه‌ی مشتریان، هم‌چنین امکان تعریف فرآیندهای مختلف فروش و یکپارچگی حوزه‌های انبار، فروش و مالی، به شرکت کاشی رباط کمک کرده است تا با انجام سیستمی کارها، تمام مراحل اخذ سفارش تا تسویه با مشتری و تحویل بار، هم‌چنین ثبت در سیستم‌‌های مالی را ردیابی کند و بتواند پاسخ‌گویی سریع‌تر و دقیق‌تری به نیاز مشتریان داشته باشد.
هم‌چنین با امکان چند ارزی راهکاران، تمام عملیات ارزی واردات و صادرات این شرکت به‌خوبی پوشش داده شده است. با توجه به یکپارچگی سیستم‌های راهکاران، با استفاده از گزارش‌های نقدینگی و گردش وجه نقد امکان مدیریت بهینه‌ی وضعیت نقدینگی و گردش وجوه نقد نیز برای این شرکت میسر شده است.
گزارش‌های دقیق کاوشگر راهکاران نیز کنترل و نظارت فرآیندها را افزایش داده است و با گزارش‌های تحلیلی و صحیح از وضعیت کسب‌وکار، به تصمیم‌گیری‌های آتی شرکت کمک می‌کند.

از زبان مشتری

آقای جلال فاتحی؛ مدیرعامل

شرکت کاشی رباط میبد با استفاده از نرم‌افزار یکپارچه و تحت وب راهکاران، توانسته تمامی فرآیندهای انبار، فروش و مالی را با دقت لازم پوشش دهد و با استفاده از امکانات مختلف از جمله سیاست‌های فروش، فرآیندهای مختلف اجرایی و کنترلی حوزه‌ی فروش را بهینه نماید.
با توجه به ثبت و نظارت بر کیفیت عملیات سیستمی و با به‌کارگیری گزارش‌های راهکاران، مدیران این شرکت در حوزه‌ی تحت مسوولیت خود امیدوار به اخذ تصمیم‌های هوشمندانه هستند.

آقای ملاحسینی؛ مدیر مالی

یکپارچگی نرم‌افزارهای راهکاران در همه حوزه‌ها، موجب مدیریت بهینه‌ی فعالیت‌های مختلف شرکت کاشی رباط شده است. پوشش فرآیندهای چند ارزی، کنترل گردش وجوه شرکت و گزارش وضعیت نقدینگی، از مهم‌ترین شاخصه‌های راهکاران در حوزه‌ی مالی است.
هم‌چنین استقرار توصیه انبار و گزارش توصیه عملکرد انبار برای مدیریت بهینه‌ی موجودی‌ها، ارزش افزوده‌ی مهم سیستم انبار راهکاران است.
امیدوارم در فاز بعدی، با استفاده از تکنولوژی سرویس‌های موبایل انبار، گام بلندی در مکانیزه کردن فرآیندهای انبار و لجستیک، برداریم و در این صنعت از پیشتازان این تکنولوژی باشیم.