داستان موفقیت شرکت پخش سلیم البرز

معرفی شرکت سلیم البرز

شرکت پخش سلیم البرز در سال 1366 فعالیت تجاری خود را به عنوان یک شرکت پخش استانی در زمینه‌ی محصولات بهداشتی و غذایی آغاز کرده است. این شرکت بعد از حدود 24 سال فعالیت در بخشی از استان گیلان، شعبه‌ای مستقل به مساحت 6100 متر مربع در شهر رشت تاسیس کرد. اکنون سلیم البرز سرمایه‌ای بیش از 6800 مشتری در سطح استان مازندران و گلستان و 4500 مشتری در سطح استان گیلان دراختیار دارد، مشتریان شرکت از دو سطح عمده و خرده فروش تشکیل شده و فرایند توزیع در استان‌های گسترده به شکل پخش مویرگی انجام می‌شود.


نیاز کسب ‌و‌کار

با توجه به پراکندگی جغرافیایی مراکز فروش و پخش، در اختیار داشتن یک نرم‌افزار تحت وب با سیستم‌های قابل اتکا و یکپارچه با سیستم پخش از نیازهای اساسی پخش مویرگی این شرکت بود.
مزیت‌های به‌کارگیری راهکاران

با استقرار راهکاران در شرکت سلیم البرز، فرایندهای سازمان یکپارچه شده و به نیاز اصلی کسب‌وکار یعنی یکپارچگی فرایندهای پخش با سایر فرایندهای سازمان به‌ویژه فرایندهای لجستیک و انبار و فرایندهای مالی، پاسخ داده شده است. هم‌چنین به کارگیری نرم افزار پخش راهکاران ارزش‌های زیر را برای شرکت سلیم البرز به همراه داشته است:

  • سفارش‌گیری، توزیع و فرایند وصول آنلاین با راهکار پخش و حذف محدودیت مکان با ارائه راهکار وب راهکاران
  • ارائه اتوماتیک تورها روی موبایل سرویس موزعین و امکان مشاهده موجودی مرتبط با هر ماشین برای موزعین
  • مشاهده آنلاین اطلاعات شعب در دفتر مرکزی
  • امکان GPS روی موبایل سرویس؛ دسترسی در لحظه به موقعیت جغرافیایی کارکنان و آگاهی در لحظه از روند عملکرد روزانه

همچنین با راه‌اندازی هر شعبه، امکان تعیین لیست قیمت فروش، سیاست‌ها و پروموشن‌ها از دفتر مرکزی فراهم است و در هر لحظه امکان بررسی و نظارت دقیق بر روی عملکرد فروش، توزیع و وصول آن‌ها وجود دارد.

از زبان مشتری

اقای خدادای مدیر IT :
شرکت سلیم البرز همواره به دنبال نوآوری و ایجاد تغییرات در زمینه کسب‌و‌کار فروش و در راه‌های نوین برای فروش بیش‌تر است. در این راستا، در ادامه‌ی این مسیر به نرم‌افزاری نیاز داشتیم که بتواند علمی‌تر و اثربخش‌تر به این شرکت در مسیر تجربه‌ی راه‌های جدید کمک کند.
به‌کارگیری راهکاران این امکان را به شرکت سلیم البرز داده است تا با دراختیار داشتن گزارش‌های جامع همراه با جزئیات بیش‌تر و همچنین امکانات بیش‌تر در سیستم فروش بتواند نقشه‌ی راه بهتری را برای آینده ترسیم کند. نرم افزارهای مالی راهکاران توانسته است با به اشتراک گذاشتن داده ها در بخش‌های مختلف سازمان اطلاعات و گزارش‌های دقیق‌تری را در اختیار مدیران قرار دهد و همچنین با در دسترس بودن اطلاعات سنوات مختلف سرعت و دقت تصمیم‌گیری مدیران را افزایش دهد.
با توجه به اهمیت و محدودیت زمان در دنیای امروز، برای موفق شدن به نرم‌افزاری نیاز داشتیم که علاوه بر آنلاین بودن، سرعت بالایی داشته باشد تا ما را به نتیجه مطلوب برساند. راهکاران با داشتن امکاناتی چون موجودی آنلاین، قابلیت رزرو کردن محصولات و … به بهبود فرایند مشتری‌مداری در شرکت سلیم البرز هم کمک کرده است.