داستان موفقیت شرکت ورزیران

نام مشتری: شرکت ورزیران
کسب‌و‌کار: تولیدی صنعت: شیمیایی
راهکار: دفتر کل، دارایی ثابت، جبران خدمات، انبار

درباره‌ی شرکت ورزیران

شرکت ورزیران (سهامی عام) در سال ۱۳۶۱ تاسیس شده است و از سال ۱۳۷۳ تحت لیسانس و با مشارکت شرکت دانمارکی فنیکس بین‌الملل، با بهره‌گیری از تکنولوژی نفت شل (Shell) عرضه‌ی محصولات خود را انجام می‌دهد. کارخانه ورزیران واقع در شهرستان قزوین، تولید مواد پوشش گرم (Hot Applied) حفاظت از زنگ لوله‌های فولادی خطوط انتقال نفت، گاز، آب و پتروشیمی شامل سیستم‌های بیتوسیل، بیتومن (قیر پایه نفتی) و نوار سرجوش بیتوسیل ممبرین را به‌عهده دارد.

افزون‌بر این، شرکت محصولات عمرانی شامل آسفالت‌های ویژه پلیمری، انواع ماستیک پلیمری گرم‌ریز و سرد‌ریز برای سطوح آسفالتی و بتنی و انواع عایق رطوبتی پیش‌ساخته را تولید می‌کند؛ امولسیون قیری (آنیونیک و کاتیونیک) و انواع قیرهای اکسیدشده و قیرهای نفوذی از دیگر تولیدات ورزیران برای کارهای ساختمانی و راه‌سازی هستند. عایق رطوبتی بام ورزیران با نام تجاری «ورزفلکس» تنها دارنده‌ی گواهینامه‌ی فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است.

نیاز کسب‌وکار

ورزیران از سال ۱۳۷۶ از سیستم‌های تحت Dos و از سال ۱۳۸۲ از سیستم‌های تحت ویندوز همکاران سیستم استفاده می‌کرد. به‌دلیل پراکندگی جغرافیایی، دفتر مرکزی برای دسترسی به اطلاعات کارخانه‌ی قزوین، از راهکار انتشار اطلاعات همکاران سیستم بهره می‌برد و یکپارچه نبودن سیستم‌های اطلاعاتی سبب می‌شد تا اطلاعات با تاخیر زمانی دردسترس قرار گیرد و دفتر مرکزی نمی‌توانست اطلاعاتِ در لحظه و دقیقی از موجودی انبار مواد اولیه و انبار محصول داشته باشد و برای برنامه‌ریزی تامین مواد اولیه و سفارش‌گیری فروش، دقیق تصمیم بگیرد.

اهداف پیاده‌سازی

با توجه به ویژگی‌های راهکاران، ورزیران در سال ۱۳۹۴ تصمیم گرفت سیستم‌های پیشین همکاران سیستم را به راهکاران ارتقا دهد تا به اهداف زیر دست یابد:

  • یکپارچگی اطلاعات میان دفتر مرکزی و کارخانه
  • آگاهی دقیق از موجودی انبار مواد اولیه و انبار محصول
  • برنامه‌ریزی دقیق خرید
  • بهبود سفارش‌گیری از مشتریان و افزایش رضایت آنان
  • تسهیل در قیمت‌گذاری اسناد انبار

دستاوردهای بهره‌مندی از راهکاران

راهکار یکپارچه‌ی راهکاران، یکپارچگی اطلاعاتی مورد نیاز ورزیران را فراهم کرد. اکنون تمام اطلاعات در لحظه ثبت می‌شود و دسترسی به اطلاعات به‌روز و دقیق فراهم شده است. به این ترتیب شرکت می‌تواند نظارت و کنترل دقیقی بر فرآیندهای کاری داشته باشد و برای برنامه‌ریزی و سیاست‎‌گذاری‌های مورد نظر سازمان چابک‌تر عمل کند.

تحت وب بودن راهکاران؛ دسترسی در لحظه به اطلاعات و گزارش‌ها

در نبود یک سیستم یکپارچه، اطلاعات کارخانه توسط یک کاربر و در پایان روز در قالب ابزار انتشار اطلاعات همکاران سیستم برای دفتر مرکزی ارسال می‌شد. به این ترتیب، دفتر مرکزی نمی‌توانست گزارش در لحظه، دقیق و کاملی از وضعیت مصرف، خرید، تولید و خروجی‌های انبار کارخانه در اختیار داشته باشد. به این ترتیب تصمیم‌گیری برای خرید مواد اولیه و میزان تعهد فروش به تناسب موجودی انبار محصول با تاخیر انجام می‌شد.

تحت وب بودن راهکاران، این امکان را فراهم آورد تا کاربران به‌رغم پراکندگی جغرافیایی اطلاعات را وارد کنند و دسترسی به این اطلاعات بدون محدودیت زمانی و مکانی امکان‌پذیر باشد. اکنون دفتر مرکزی با آگاهی کامل و به لحظه می‌تواند برنامه‌ریزی دقیقی برای تولید و دریافت سفارش‌ها از مشتریان داشته باشد.

راهکار انبار راهکاران؛ تسهیل در قیمت‌گذاری اسناد

کارخانه اطلاعات مربوط به اسناد را به‌شکل تعدادی ثبت می‌کرد، ثبت اسناد به‌شکلی ریالی با تاخیر زمانی و در دفتر مرکزی و با به‌هنگام‌سازی اسناد برای یک دوره‌ی زمانی انجام می‌شد. به‌دلیل تاخیر در این عملیات، اطلاعات ریالی اسناد در لحظه دردسترس نبودند.

اکنون با راهکار انبار راهکاران، بی‌نیاز از ریالی کردن دوره‌ی زمانی، به حساب هر رسید ثبت شده، عملیات ریالی کردن انجام می‌شود که فرآیند قیمت‌گذاری اسناد انبار را ساده و سریع کرده است.