داستان موفقیت شرکت کربن ایران

کربن ایران در یک نگاه

شرکت کربن ایران  در سال 1353 شروع به فعالیت نمود. این شرکت در سال 1374 به شرکت سهامی عام تبدیل شد. در حال حاضر شرکت کربن ایران با بیش از 350 نفر پرسنل، مشغول به فعالیت مستمر است. کارخانه شرکت کربن ایران در شهر اهواز مستقر می باشد و دفتر مرکزی و مدیریت مالی، بازرگانی آن در شهر تهران واقع می باشد.

در حال حاضر این شرکت یکی از شرکت­‌های فعال در بازار بورس است. شرکت کربن ایران با بیش از 45 سال فعالیت جزو پیش‌گامان تولید دوده صنعتی است که با دو واحد تولیدی سالانه 50 هزار تن محصول، مشغول به فعالیت است. این شرکت محصولات خود را به 19 کشور جهان صادر نموده است که یکی از شاخص‌­ترین مشتریان شرکت، “میشلن فرانسه” بزرگترین و معتبرترین تولید کننده لاستیک در دنیا است. این شرکت در سال 1397 به عنوان صادر کننده نمونه در استان خوزستان انتخاب شد.

محصولات این شرکت تاکنون به تکنولوژی تولید 12 نوع کربن بلاک تولید شده است. این تولیدات خوراک بیش از 200 تولید کننده داخلی در رشته های تولید لاستیک، ترمیم تایر، کفش، سیم و کابل، قطعات اتومبیل، لوله سازی، باطری­‌سازی، رنگ، مرکب، پلاستیک و غیره می‌­باشد.

 

نیازمندی‌­های مشتری

شرکت کربن ایران با توجه به مجزا بودن دفتر مرکزی و کارخانه، نیاز به رصد دقیق فرآیندهای سازمان، کنترل دقیق عملیات مالی و اطمینان از انجام یکپارچه کارهای سازمان داشت. از طرفی مدیران عملیاتی و ارشد سازمان به دنبال اطلاع از موجودی دقیق انبار با استفاده از فناوری­‌های نوین، مدیریت مکانیزه فرآیندهای تدارکات و پذیرش و توزین  و تعریف داده‌­های پذیرش و توزین در سیستم فروش راهکاران بودند. دسترسی کارکنان سازمان به منظور ثبت و ضبط تردد و سایر موارد مربوطه نیز از دیگر نیازمندی­‌های شرکت بود.

در نهایت این شرکت با توجه به پراکندگی جغرافیایی نیاز به راهکاری داشت که اطلاعات سازمان یکپارچه و در لحظه در دسترس باشد.

 

مزایای پیاده­‌سازی راهکاران

  • تحت وب بودن و یکپارچگی سیستم راهکاران از عوامل موثر و سرعت بخش درکلیه فرآیندها از جمله فرآیند فروش است و دسترسی به اطلاعات درست و دقیق را در لحظه برای کاربران محیا نموده است.
  • علاوه بر ارتباط یکپارچه واحد تدارکات و مالی، امکان استفاده از بارکد روی محصولات تولیدی و اقلام موجودی انبار فراهم شده است و از خطای انسانی و زمان اتلاف وقت و مصرف کاغذ جلوگیری می‌­کند.
  • کنترل­های مدیریتی در بخش های مختلف سیستم راهکاران از جمله مدیریت تدارکات باعث کاسته شدن خطای انسانی در این فرآیند و ارتباط با انبارها گردیده است. لذا برنامه­ریزی و مدیریت در این بخش با دقت کامل انجام می­‌گردد.
  • با توجه به ارتباط مستقیم باسکول و سیستم یکپارچه فروش راهکاران، تمامی خطاهای انسانی کاهش یافته و با دقت و سرعت عمل بالا، امکان تعریف اهداف و رصد میزان دستیابی به اهداف میسر شده است.
  • سیستم مدیریت دارایی راهکاران با دقت بالا در ثبت پلاک های دارایی و گزارش های و دسترسی های آسان امکان ثبت دقیق و رهگیری راحتی را برای کاربران فراهم کرده است.
  • سیستم مدیریت دارایی و خدمات الکترونیکی کارمند راهکاران، دسترسی به فیش حقوقی و کلیه اطلاعات پرسنلی شخصی کارمندان را به بهترین شکل ممکن تسهیل و تسریع بخشیده است.
  • کاوشگر راهکاران امکان ساخت هر گزارشی را در سیستم برای کاربران فراهم نموده است و در تمام بخش ها، گزارش­‌های موردنیاز در اختیار کاربران و مدیران مجموعه قرار داده شده است.

 

از زبان مشتری

آقای ایمان فروزان­فر

مدیر مالی شرکت کربن ایران

با پیاده­‌سازی راهکاران همکاران سیستم، امکان اعمال کنترل­‌های داخلی سازمان به خوبی فراهم شده است. همچنین نیازمندی­‌های سیستمی و دسترسی آنلاین به اطلاعات بر اساس سطوح دسترسی در لایه‌­های مختلف سازمان از مدیران ارشد تا کاربران ارشد و کارشناسان سازمان فراهم شده است.