داستان موفقیت شرکت فروشگاه نوروزی

معرفی شرکت فروشگاه نوروزی

فروشگاه نوروزی در سال 1357 توسط حاج اصغر نوروزی در شهرستان ورامین تاسیس شد و به شکل سنتی و در قالب خواروبار فروشی شروع به کار کرد.
این شرکت پس از مدتی با گسترش کار به شکل عمده‌فروشی و خرده‌فروشی فعالیت خود را ادامه داد. در سال 1392 پس از فوت حاج اصغر نوروزی، فرزندان ایشان برای ادامه‌ی کار پدر دو فروشگاه چمران و بازار را افتتاح و کار را با 1000 مشتری شروع کردند.
این شرکت در حال حاضر از سیستم‌های دفتر کل، دریافت و پرداخت، تدارکات و لجستیک، فروش و خدمات، جبران خدمات و خرده‌فروشی همکاران سیستم استفاده می‌کند.

 

نیاز اصلی کسب‌وکار

به دلیل وجود حساب دفتری و تسویه‌ی نسیه‌ی مشتریان، کنترل مانده حساب مشتری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حساب مشتری در هر دو فروشگاه و در هر لحظه به‌روز است.

  • دقیق بودن موجودی کالاها در انبار
  • یکپارچگی سیستم فروشگاه با سیستم دفتر مرکزی
  • اتصال کارت‌خوان به صندوق فروشگاه
  • محاسبه‌ی سود مشتری از خرید با توجه به قیمت مصرف‌کننده در اعلامیه‌ی قیمت
  • محاسبه‌ی قیمت برای کالاهای دارای دو واحد سنجش
  • تعریف اعلامیه‌ی قیمت سریع برای کالاهایی که در یک تاریخ دو قیمت متفاوت دارند.

مهم‌ترین مزیت‌های راهکاران همکاران سیستم 

خانم جعفری مدیر مالی و مدیر داخلی فروشگاه‌ها در مورد مزایای سیستم‌های همکاران سیستم می‌گوید:

مهم‌ترین مسئله در فروشگاه نوروزی کنترل مانده حساب مشتریان است. به گونه‌ای که مشتری اگر از هر فروشگاه خرید انجام دهد؛ مانده حساب به‌روز و دقیقی دارد.
به کمک سیستم راهکاران مشکل مشتری در تعریف اعلامیه‌ی قیمت در زمانی که یک محصول (به علت خرید قدیمی و سایر موارد) دارای قیمت‌های متفاوتی است، برطرف شد و در سیستم خرده‌فروشی به راحتی این مسئله پیاده‌سازی و عملیاتی شده است.
به‌روز بودن و دقیق بودن موجودی انبارها باعث شده تا هر فروشگاه به محض نیاز به یک محصول با گرفتن گزارش متوجه شود که این محصول در کدام انبار موجودی دارد و برای آن به شکل سیستماتیک ثبت درخواست کند.
یکپارچه بودن سیستم‌ها باعث شده تا فرآیند ثبت اسناد حسابداری به راحتی و با کمترین خطای انسانی ثبت شود. سرعت بالای سیستم و پاسخگویی آن در ثبت تعداد بسیار بالای فاکتور باعث رضایت بیشتر مشتریان شده و تجمع مشتریان در پای صندوق‌ها بسیار کاهش یافته است.
یکپارچگی سیستم دریافت و پرداخت با صندوق فروشگاه باعث شده تا پیگیری چک‌ها و کنترل صندوق‌ها در دریافت چک بسیار دقیق انجام شود.
گزارش‌های جامع و کامل در تمامی ماژول‌ها باعث شده تا مدیریت بتواند تصمیمات دقیق‌تری برای فرآیند تامین، فروش و سایر موارد بگیرد.

 

خانم جعفری مدیر مالی و مدیر داخلی فروشگاه‌ها:

در سال 1398 مدیریت تصمیم گرفت یک فروشگاه به فروشگاه‌های خود اضافه کند. اما متاسفانه این موضوع باعث بی‌نظمی بیشتر مانده حساب‌های مشتری در سیستم قبلی شد. برطرف نشدن این مشکلات و عدم پذیرش این موضوع از طرف پشتیبانی سیستم قبلی، باعث شد تا فروشگاه تازه تاسیس را بعد چند ماه واگذار کنند.
در حال حاضر نرم‌افزار راهکاران سیستم و استقرار اصولی آن باعث شده تا مدیریت تصمیم به گسترش کار و تاسیس فروشگاه‌های جدید بگیرد. همچنین نرم‌افزار راهکاران باعث شده تا سرعت ثبت اطلاعات در فروشگاه‌ها با توجه به تعداد مشتریان و تعداد فاکتورهای ثبت شده در یک روز بسیار افزایش یابد. گزارش‌های سیستم باعث شده تا مدیریت تصمیم‌های بسیار دقیقی برای افزایش میزان فروش فروشگاه‌ها، مدیریت فروشگاه‌ها و خرید از تامین‌کنندگان بگیرد.