داستان موفقیت شرکت صنایع سیمان دشتستان

درباره شرکت صنایع سیمان دشتستان

شرکت صنایع سیمان دشتستان با هدف اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی با توجه به موقعیت ویژه استانی به لحاظ نزدیکی به معادن مارل رسی و آهکی (آلوویوم دشت) و سنگ گچ و همچنین تامین نیازهای پروژه های صنعتی عسلویه و دستیابی آسان به صادرات تاسیس شده است. این شرکت پس از سی ماه تلاش مستمر با ظرفیت یک میلیون تن در دی ماه سال ۱۳۸۲ به بهره‌برداری رسید. محصول تولیدی کارخانه سیمان پورتلند تیپ دو ، ۴۲۵-۱ و تیپ پنج است. شرکت سیمان دشستان فارس از سیستم‌های دفترکل، دریافت پرداخت، دارایی ثابت، انبار ، پذیرش و توزین، تدارکات، فروش داخلی، برنامه‌ریزی تحویل ،خدمات الکترونیک مشتری، جبران خدمات، کارگزینی، مدیریت تردد، خدمات الکترونیک کارمند و بهای تمام شده استفاده می‌کند.
نیازهای نرم‌افزاری و همچنین نیاز به حرکت به سمت paperless office با هدف به حداقل رساندن فرآیندهای سنتی در بخش‌های سرمایه انسانی، کنترل تردد و درخواست کالا، نیاز به استفاده از ماژول فروش و در دسترس بودن سامانه در راستای تحقق رضایت مشتریان و ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با آنان.
نیاز به برنامه‌ریزی و مدیریت تحویل محصولات به مشتریان،ضرورت یکپارچگی بین سیستم‌های خرید تدارکات و انبار، پاسخ‌گویی به ذی‌نفعان بیرونی در مورد گزارش‌های خرید و فروش فصلی، اظهارنامه ارزش افزوده، ثامن و ..،


مزایای بهره‌مندی از راهکاران

تحت وب بودن راهکاران سبب شده است که ثبت و دسترسی به اطلاعات بین دفتر مرکزی و کاربران، سرعت و عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و همه‌ی کارها درلحظه و به‌شکل یکباره انجام شود. از سوی دیگر از تکرار و پراکندگی داده‌ها و اطلاعات جلوگیری شود.

همه‌ی عملیات‌ مانند پرتال آنلاین مدیریت تردد و سرمایه انسانی، ثبت مرخصی، ماموریت، فیش حقوقی و گزارش‌گیری آنلاین تردد به شکل یکپارچه و با قابلیت پشتیبان‌گیری انجام می‌شود. همچنین باعث شده است که ثبت ترددها با نظم،دقت، سرعت و سهولت بیشتری محاسبه شود.

با توجه به حجم رقابت در بخش‌های تولید و فروش، یکپارچگی، انعطاف‌پذیری و گزارشگیری در وب؛ پاسخ به درخواست مشتریان با راه اندازی سیستم راهکاران باعث شده است به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن به شکل مطلوبی انجام شود.

  • کاهش هزینه‌های پشتیبانی و سخت‌افزاری به دلیل عدم نیاز به تنظیمات بر روی رایانه‌های کلاینت
  • امکان پاسخ‌گویی به سیاست‌های متنوع فروش و کنترل‌های مورد نیاز با استفاده از ماژول سیاست‌گذاری فروش راهکاران
  • می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین اهداف راه اندازی راهکاران جمع‌آوری نتایج عملیات و فعالیت‌های اقتصادی شرکت یا سازمان است که با ماژول وب و دسترس بودن به موقع باعث پیشرفت قابل‌توجهی در جمع اوری اسناد مالی این شرکت شده است.
  • دستیابی به گزارش‌های متنوع و درلحظه به کمک گزارش‌ساز هر ماژول
  • ارائه‌ی سیستمی گزارش‌ها مانند اظهار نامه عمومی، ثامن، خرید و فروش فصلی و …
  • محاسبه دقیق بهای تمام شده محصولات و نیمه‌ساخته‌های تولیدی
  • دقت و سهولت بیش‌تر درفرآیندهای مربوط به قراردادهای واحد بازرگانی
  • ارائه گزارش‌های به‌موقع از تمامی ماژول‌های موردنیاز به مدیران

از زبان مشتری

حفظ الله گشتاسب؛ رئیس امنیت و شبکه شرکت سیمان دشتستان

با توسعه اینترنت و کسب‌و کار مجازی نیاز به نرم‌افزار هایی که محدودیت مکان، زمان و سیستم خاصی نداشته باشند؛ به شدت احساس می شود. همچنین امکان انجام کارها از راه دور یکی از نکات کلیدی پیشرفت در هر کسب و کار است که دستیابی به این ضرورت صرفا با نرم‌افزارهای تحت وب امکان پذیر است. بزرگ‌ترین مزیت سیستم‌های راهکاران جامع بودن و پیچیده نبودنش است. در همین راستا، امنیت نگهداری اطلاعات در سیستم تحت وب راهکاران به‌وسیله‌ی امکانات احراز هویت کاربران، محرمانگی، دسترس‌پذیری از طریق ایستگاه کاری راهکاران؛ امنیت سیستم‌ها را در حد مطلوبی تامین می‌کند.