داستان موفقیت شرکت سیم نور پویا

در یک نگاه
تاسیس در سال ۱۳۷۶، دارای ۷۰ نفر پرسنل، از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های کابل‌های OPGW تحت لیسانس NKF هلند و سیم‌های ACSR، همچنین تامین کننده محصولات مورد نیاز در صنعت برق و مخابرات.

چالش‌های قبل از همکاران سیستم
نوسانات روزانه قیمت ارز و فلز امکان انتخاب دقیق در هنگام حضور در مناقصات را سلب می‌کرد.

دستاوردهای بعد از استقرار
افزایش سرعت تحلیل، ‌ به دست آوردن ریز قیمت تمام شده مواد، ‌ محاسبات دقیق‌تر

دلیل انتخاب همکاران سیستم

به گفته آقای شریفی معاون مالی این شرکت، تجربه مثبتی که او قبلاً به عنوان مدیر مالی و حسابدار با همکاران سیستم در شرکت مهندسی تجهیزات برقی -متبا- (یکی از شرکت‌های این گروه) داشته، دلیل انتخاب این نرم‌افزار‌ها بوده است.

بهای تمام شده، ‌به روزسازی قیمت فروش
سیم نور پویا از سال ۸۵ از سیستم بهای تمام شده همکاران استفاده می‌کند. آقای شریفی درباره دلیل استقرار این سیستم می‌گوید: «چالش اصلی ما در سال‌های اخیر نوسانات دائمی قیمت فلزات بوده که بخش عمده‌ای از قیمت تمام شده ما را تشکیل می‌دهد.»
او می‌افزاید: «با توجه به شرایط فعلی که قیمت ارز و فلزات دائما با نوسان مواجه است، به سیستمی نیاز داشتیم که هر زمان لازم بود قیمت تمام شده خود را به روز کنیم. اهمیتی که این نرم‌افزار برای ما دارد از این روست که اگر به سرعت به بهای تمام شده خود دسترسی نداشته باشیم چنانچه مناقصه‌ای را برنده شویم ممکن است ارایه قیمت نادرست باعث وارد آمدن ضرر و زیان هنگفت به شرکت شود.»

اگر به سرعت به بهای تمام شده خود دسترسی نداشته باشیم چنانچه مناقصه‌ای را برنده شویم ممکن است متحمل ضرر و زیان هنگفتی شویم. -شریفی معاون مالی

رشد سرعت تحلیل و ایجاد سهولت
به گفته وی نرم‌افزار بهای تمام شده همکاران سیستم سرعت تحلیل داده‌ها را بالا برده، روند کار را روان‌تر و آسان‌تر کرده است. به کمک این سیستم می‌توانیم ریز قیمت تمام شده هر کدام از محصولات مورد نیازمان را محاسبه کنیم.
او درباره اهمیت این موضوع در موفقیت شرکت می‌گوید: «هر قدر که محاسبات دقیق‌تر باشد شرکت سود بیشتری به دست می‌آورد و دقت بیشتری در فروش خواهد داشت. با کنترل انحرافات بهای تمام شده و در نتیجه بهینه‌سازی‌ هزینه‌ها و کاهش قیمت، می‌توانیم در رقابت فشرده بازار موفق‌تر عمل کنیم.»

سایر نرم‌افزار‌های همکاران
آقای شریفی به تاثیرات مثبت و با اهمیت چند نرم‌افزار دیگر همکاران سیستم برای این شرکت اشاره کرده و می‌گوید: «در کنار سیستم بهای تمام شده، کنترل موجودی انبار نیز حائز اهمیت است چون به استناد موجودی انبار است که می‌توانیم برنامه‌ریزی خرید را داشته باشیم.
با استفاده از سیستم حقوق و دستمزد و خزانه‌داری نیز می‌توان اضافه‌کاری و حقوق پرسنل در قسمت‌های اداری و تولیدی و همچنین موجودی نقدی و تراکنش‌های به‌روز آن در نزد بانک‌ها را کنترل نمود. ثبت صحیح تمامی اسناد فی‌ما‌بین کارفرمایان و پیمانکاران مرتبط با شرکت در سیستم حسابداری نیز، موجب رفع هرگونه مغایرت و اختلاف در حساب‌های فی‌مابین خواهد بود و این امر در روابط میان شرکت و کارفرمایان در پیمانکاران تاثیر مثبت خواهد داشت. تحلیل صحیح مدیران از گزارشات مجمع مالی در طی دوره نیز از دستاوردهای مثبت این سیستم‌هاست.»