داستان موفقیت شرکت سرام آرا

نام شرکت: سرام آرا

کسب‌وکار: تولید

صنعت: کاشی و سرامیک

راهکار: …. (دفتر کل، دریافت و پرداخت، تسهیلات، مدیریت دارایی، صورت‌های مالی، بهای تمام شده، کارگزینی، جبران خدمات، انبار، تدارکات، اسناد تجاری در تدارکات، فروش و پخش، موبایل سرویس پخش، پورسانت فروش و اتوماسیون تحت وب)

معرفی شرکت سرام آرا

شرکت صنایع سرام‌آرا یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده کاشی و سرامیک در کشور است که از سال ۱۳۸۲ در این زمینه فعالیت می‌کند و در حال حاضر 160 نفر پرسنل دارد. سرام آرا با نسل‌های قبلی سیستم‌های همکاران سیستم کار کرده‌اند و درحال حاضر بیش از یک سال و نیم است که از نرم افزارهای راهکاران ابری همکاران سیستم استفاده می‌کنند. در حال حاضر سیستم‌های حسابداری ابری، دریافت و پرداخت، جبران خدمات، دارایی ثابت، انبار و سیستم فروش ابری در این شرکت عملیاتی شده است.

نیاز کسب‌وکار

سرام آرا از مشتریان قدیمی شرکت همکاران سیستم است و تجربه‌ی سال‌ها کار با نسل‎‌های مختلف از سیستم‌های همکاران سیستم در این شرکت وجود دارد. نرم‌افزارهای دلفی همکاران سیستم سال‌ها پاسخگوی نیاز مجموعه بود و به گفته مدیر مالی شرکت، پیچیدگی‌های نگهداری از زیرساخت و به روزرسانی آن از مهم‌ترین دلایلی بود که شرکت را به استفاده از سیستم‌های ابری سوق داد. علاوه بر این دفتر مرکزی سرام آرا در تهران و کارخانه در استان قزوین واقع شده است بنابراین مجموعه نیاز داشت از راهکاری برای پوشش این پراکندگی جغرافیایی استفاده کند.

از زبان مشتری

آقای اکبری؛ مدیرمالی شرکت سرام آرا

استفاده از امکان دسترسی سیستم برای ما مختص شرایط کرونا نیست ما از زمانی که سیستم را خریداری کرده‌ایم از این نظر انعطاف بیشتری را تجربه می‌کنیم مثلا وقتی که مرخصی هستم، موضوعات کاری را کنترل می‌کنم. از زمان شیوع ویروس کرونا هم به واسطه این امکانی که سیستم فراهم کرده نگرانی از بابت شرایط دورکاری نداریم.
بحث دیگری که در مدیریت هزینه‌ها به ما کمک کرد این است که هزینه‌های تجهیز زیرساخت و نگهداشت آن از سمت ما حذف شده است و همکاران سیستم این مسئولیت را به عهده گرفته است. علاوه بر این از این طریق شرکت ما درگیر موضوعات پشتیبان گیری و حفظ امنیت نرم افزار و سخت افزار نیست و به تبع آن هزینه‌های ما نیز در این زمینه کمتر شده است.

آقای اکبری از دیگر مزایای راهکاران ابری به موارد زیر اشاره می‌کند:

پوشش پراکندگی جغرافیایی

در گذشته که از سیستم غیرابری استفاده می‌کردیم یک سرور در دفتر مرکزی یعنی تهران داشتیم و یک سرور هم در محل کارخانه یعنی قزوین قرار داده بودیم تا هماهنگی فروش و انبار راحت‌تر صورت گیرد اما معمولا این هماهنگی با کندی صورت می‌گرفت چون به دلایل مختلف یا سرور در محل کارخانه دچار مشکل می‌شد یا به هر شکل انتشار اطلاعات به موقع انجام نمی‌شد. ولی حالا با به‌کارگیری سیستم ابری همکاران سیستم دغدغه‌های مربوط به سرور کاملا حذف شده و زمان کمتری به اجرای این فرایند اختصاص می‌دهیم.

پیاده سازی و پشتیبانی

استقرار سیستم راهکاران ابری در کمترین زمان ممکن و به راحتی انجام شد. دوستان استقرار تجارب خوبی داشتند و هیچ مشکلی در استقرار سیستم نداشتیم. درمورد پشتیبانی هم مشکلی نداریم به محض اینکه درخواست ثبت می‌کنیم در کوتاهترین زمان ممکن با ما تماس می‌گیرند و در این مسیر معمولا مشکلی نداریم.