داستان موفقیت شرکت زال پارس

در یک نگاه

شرکت زال پارس با بیش از یک دهه فعالیت، اولین شرکت خدمات نفتی خصوصی در سطح کشور است. این شرکت هم‌چنین یکی از شرکت‌های فعال در بخش برندینگ جایگاه‌های سوخت است. زال پارس در حال احداث پالایشگاه با 70% پیشرفت فیزیکی و تولید 7 محصول اصلی از مشتقات نفتی است که برای مصرف بازاهای داخلی و خارجی کاربرد دارد.

نیاز کسب‌وکار

  • یکپارچه‌سازی اطلاعات در یک نرم افزار واحد
  • دریافت گزارش‌های متنوع با اطلاعات دلخواه

اهداف پیاده‌سازی

  • سهولت در ثبت و نگهداری و مدیریت دارایی های شرکت
  • عملیات مربوط به وصول و برداشت خزانه و گزارش آنلاین کسری وجه چک های صادر شده
  • تسهیل مدیریت انبار
  • دقت‌بخشی به برنامه‌ریزی و مدیریت تدارکات و بهبود ارتباط با انبار قطعات و مالی
  • بررسی اطلاعات آنلاین شعب شرکت

دستاوردهای پس از استقرار

پیش از پیاده‌سازی راهکاران، مراکز عملیاتی سازمان شامل دفتر مرکزی، شعب، انبارها و دفتر خدمات از نرم‌افزارهای محلی (Local) استفاده می‌کردند و با استفاده از ابزار Sync، اطلاعات با تاخیر بین مراکز منتقل می‌شد.
با امکان تحت وب بودن راهکاران، تمامی مراکز عملیاتی سازمان، به‌شکل هم‌زمان و روی یک دیتا، اطلاعات را وارد می‌کنند. اکنون همه‌ی کاربران به‌شکل هم‌زمان فرایند ورود اطلاعات را انجام می‌دهند که در نتیجه‌ی آن اطلاعات درست و دقیق به‌شکل یکپارچه و در لحظه در دسترس است.
هم‌چنین گزارش‌دهی در مراکز هزینه، شعب و پروژه‌ها انجام نمی‌شد. به کمک کاوشگر راهکاران امکان تهیه‌ی گزارش‌های تلفیقی فراهم شده است.
بهره‌مندی از سیستم‌های یکپارچه‌ی راهکاران، توانست پیچیدگی‌های کار شرکت زال پارس را ساده کند. هم‌چنین معماری و زیرساخت راهکاران امکان تبادل داده و اطلاعات با سایر سیستم‌های اطلاعاتی را نیز به‌طور هم‌زمان فراهم و با تسهیل گزارش‌گیری، سرعت محاسبات مرتبط با شعب را بهبود بخشیده و خطاهای کاربری را کاهش داده است.
کنترل و نظارت کامل فرایندها فراهم شده است و دسترسی به اطلاعات درست، دقیق و در لحظه است.
تایید چند مرحله‌ای در سیستم تدارکات و ایجاد گردش کار سازمانی برای پیشبرد پروسه‌ی خرید انجام می‌شود.