داستان موفقیت شرکت رهپو صنعت پیشرو

درباره شرکت رهپو صنعت پیشرو  

شرکت رهپو صنعت پیشرو یکی از شرکت‌های فعال در بخش خودرو است که با هدف ارائه‌ی خدمات و محصولات با کیفیت و مدرن در سال ۱۳۹۲ تاسیس شده است. عمده فعالیت شرکت در زمینه تهیه و توزیع، خرید و فروش قطعات و لوازم یدکی انواع خودرو و خدمات پس از فروش آن هاست.
این شرکت در راستای سیاست‌های توسعه خدمات به مشتریان خود در حوزه قطعات نیاز به راهکار نرم‌افزاری یکپارچه‌ای داشت تا فرایند پاسخ‌گویی به مشتریان خود را سرعت بخشد، خطاهای سیستمی را به حداقل میزان ممکن کاهش دهد.

این شرکت از سیستم‌های دفترکل، دریافت و پرداخت، انبار، تدارکات، اسناد تجاری، فروش و خرده فروشی راهکاران ابری بهره می‌برد.


نیازهای نرم‌افزاری شرکت رهپو صنعت پیشرو

شرکت رهپو صنعت پیشرو در شرایط توسعه‌ی کسب‌وکار خود به راهکار نرم‌افزاری یکپارچه‌ای نیاز داشت که با اِعمال سیستمی سیاست‌های فروش به تناسب هر مشتری به فرآیند پاسخگویی به مشتریان و فرایند فروش سرعت ببخشد و در نتیجه‌ آن بتوانند کنترل بیشتری روی همه فرایند‌های سازمان داشته باشد. از سوی دیگر به سیستمی نیاز بود که بتواند بین واحد‌های مختلف مالی، فروش، انبار و تدارکات، منابع انسانی و هوشمندی تجاری ارتباط برقرار کند و در نتیجه‌ی آن اطلاعاتی یکپارچه و مناسب برای تصمیم‌گیری اثربخش در اختیار شرکت قرار گیرد.

مهمترین نیازهای نرم افزاری این شرکت عبارتند از:

– یکپارچه‌سازی اطلاعات واحدهای فروش، مالی، انبار و منابع انسانی
– بهبود فرآیندها و کنترل‌های داخلی و افزایش دقت در انجام مراحل ثبت اسناد و جلوگیری از خطاهای کاربری
– دسترسی درلحظه به اطلاعات مالی مشتریان و تامین کنندگان
– سرعت بخشی به فرآیند فروش با اعمال سیستمی سیاست‌های فروش بر اساس اطلاعات جمع آوری شده
– تهیه و اجرای گزارش‌های مورد نیاز برای تصمیم گیری دقیق و سریع


مزایای بهره‌مندی از نرم افزارهای ابری راهکاران ابری

یکپارچگی سیستم‌ها
انعطاف‌پذیری بالا در اِعمال سیاست‌های متنوع فروش متناسب با نیاز کسب‌وکار و سابقه‌ی مشتریان، هم‌چنین امکان تعریف فرایندهای مختلف فروش و یکپارچگی حوزه‌های انبار، فروش و مالی، به این شرکت کمک کرد با انجام سیستمی کارها، تمام مراحل فرایندهای خود را ردیابی کند و بتواند سریع‌تر و دقیق‌تر به نیاز مشتریان پاسخ دهیم.

کاهش خطاها و افزایش هماهنگی بین شعب
سهولت دسترسی در لحظه به سیستم در نقاط مختلف جغرافیایی، امکاناتی مانند مدیریت پیام تاثیر زیادی در کاهش خطاها و افزایش هماهنگی بین واحدها و کاربران بین انبارها و شعب داشته است.

استقرار
از دیگر مزایای راهکاران ابری، کوتاه بودن زمان استقرار بود. شرکت بدون اتلاف زمان و به سرعت اسناد و فعالیت‌های خود را به راهکاران ابری منتقل کرد و و در زمان استقرار تعامل خوبی با تیم استقرار برقرار شده بود.

دسترسی
یکی از مهم‌ترین مزیت‌های راهکاران ابری امکان دسترسی به سیستم بدون محدودیت جغرافیایی و زمانی است. با توجه به اینکه این شرکت دفاتر و انبارهای متعدد دارد، دسترسی به سیستم در خارج از شرکت مزیت مهمی محسوب می‌شود. به کمک راهکاران ابری از هر نقطه‌ای خارج از شرکت به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داریم.


از زبان مشتری:

آقای مهدیار دل‌روز، مدیر طرح و برنامه شرکت رهپو صنعت پیشرو می‌گوید:


«ما همواره سعی می‌کنیم از فناوری‌های روز دنیا استفاده کنیم. با توجه به اینکه شرکت در حال توسعه است و مبنای تصمیم‌گیری در شرکت براساس اطلاعات است، تصمیم داشتیم سیستمی یکپارچه تهیه کنیم که علاوه بر اعمال استانداردها و فرایندهای کنترلی، قابل توسعه باشد و بتوانیم در آینده سیستم‌های دیگری را نیز به آن اضافه کنیم و با استفاده از گزارش‌های صحیح و در لحظه، تصمیم‌هایی دقیق و چابک را برای مجموعه بگیریم.
به عقیده من فناوری رایانش ابری، نسل جدید و آینده سیستم‌هاست و استفاده از این نسل از نرم‌افزارها سرمایه‌گذاری برای سال‌های آتی شرکت است. با این رویکرد چند نرم‌افزار را بررسی کردیم؛ تنها گزینه‌ای که به نیاز ما پاسخ می‌داد، راهکاران ابری همکاران سیستم بود. راهکاران ابری برای ما مزیت هزینه‌ای داشته و هزینه‌های نگهداری از سیستم‌ها و هزینه‌های پنهان و آشکار ما را در این زمینه کاهش داده است.»