داستان موفقیت شرکت رنگسازی ایران

مشتری: رنگسازی ایران
کسب‌و‌کار: تولیدی
صنعت: شیمیایی
راهکار: دفتر کل، جبران خدمات، انبار، فروش، تدارکات، دریافت و پرداخت

در یک نگاه

شرکت رنگسازی ایران نخستین تولیدکننده‌ی رنگ و رزین در ایران، از سال ۱۳۱۸ تولید رسمی خود را آغاز کرده است. این واحد تولیدی در حال حاظر ۱۱۸ کارمند دارد. انبارهای شرکت در ۸ نقطه‌ی جغرافیایی پراکنده است و همه‌ی این مناطق عهده‌دار فروش نیز هستند. در کنار آن، ۳۰۰ نماینده در سطح ایران، نمایندگی فروش محصولات این شرکت را انجام می‌دهند.

نیاز کسب‌وکار

با توجه به فرآیندهای کاری، مدیریت تولید، انبار و فروش محصولات در کنار مدیریت خرید از مهم‌ترین نیازهای این شرکت است. با توجه به وجود ۸ انبار با پراکندگی جغرافیایی، آگاهی از موجودی انبارها با تاخیر زمانی ممکن بود که مدیریت انبارها را دشوار می‌کرد و در نتیجه‌ی آن، شرکت در برنامه‌ریزی تولید با مشکلاتی روبه‌رو بود؛ شرکت به راهکاری نیاز داشت که مدیریت هم‌زمان موجودی‌ها را براساس تقاضای بازار و فروش به تناسب آن، در سطح شرکت فراهم کند.
در حوزه‌ی خرید کالا و خدمات، برنامه‌ریزی خرید براساس ثبت درخواست واحدهای مختلف، به‌دلیل تاخیر در گردآوری اطلاعات با مشکل همراه بود و شرکت نیاز داشت با سرعت و دقت بیش‌تری به این نیازها پاسخ دهد.
هم‌چنین وجود نمایندگی‌ها با پراکندگی جغرافیایی بسیار و ثبت اطلاعات در دیتابیس‌های پراکنده، دسترسی به اطلاعات را سخت می‌کرد، شرکت نیاز داشت تا در لحظه به این اطلاعات دسترسی داشته باشد و با یکپارچگی این اطلاعات بتواند گزارش‌گیری‌ بهتری برای تصمیمات مدیریتی داشته باشد.

اهداف پیاده‌سازی

  • سرعت ‌بخشیدن به تصمیم‌گیری‌های تولید
  • دقت بخشیدن به ثبت اطلاعات
  • ارائه‌ی بهتر اطلاعات به ذی‌نفعان
  • سهولت‌بخشی به انجام امور مالی
  • یکپارچگی انبارها
  • مدیریت فرآیند خرید
  • مدیریت توزیع و فروش

تحت وب بودن راهکاران؛ سرعت‌بخشی به فرآیند گردآوری اطلاعات و مدیریت تولید و فروش

تحت وب بودن راهکاران و یکپارچگی اطلاعات میان واحدهای گوناگون، این امکان را برای دفتر مرکزی فراهم کرد که اطلاعات انبارهای مختلف را در یک دیتابیس در اختیار داشته باشد و بتواند با آگاهی دقیق و درست از میزان موجودی انبارها، برنامه‌ریزی تولید را سریع‌تر انجام دهد.
هم‌چنین در حوزه‌ی تدارکات، تمام واحدها می‌توانند در لحظه احتیاجات و درخواست‌ها را ثبت کنند و با بررسی به‌موقع، واحد تدارکات پاسخ‌گویی سریع‌تری به آن‌ها دارد.
به‌علاوه، ثبت اطلاعات در یک دیتابیس مرکزی این امکان را برای شرکت فراهم کرد که بتواند در لحظه عملکرد ۳۰۰ نماینده را در اختیار داشته باشد و اکنون بررسی نیازمندی‌های فروش و مدیریت درخواست نمایندگی‌ها با سرعت و دقت بیش‌تری ممکن شده است.