داستان موفقیت شرکت دینه دارو

درباره شرکت دینه دارو

مجتمع صنایع دینه ایران در سال تاسیس شده و اکنون یکی از بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین تولیدکنندگان داروهای گیاهی در کشور است. این مجتمع دارای بخش‌های آماده سازی و تولید، تحقیقات و توسعه، فروش و بازاریابی، خرید و تدارکات داخلی و خارجی، آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت مرکزی و واحد کنترل کیفیت است. شرکت پخش سراسری دینه دارو نیز در سال 1396 تاسیس و با هدف پخش محصولات کارخانجات داروسازی دینه ایران شروع به فعالیت کرده است.

 

نیازهای نرم‌افزاری شرکت دینه دارو

با توجه به پراکندگی جغرافیایی مراکز فروش و پخش، در اختیار داشتن یک نرم‌افزار تحت وب با سیستم‌های قابل اتکا و یکپارچه با سیستم پخش از نیازهای اساسی پخش مویرگی این شرکت بود ه است. سیستمی که نه تنها وضعیت فعلی شرکت، بلکه در شرایط گسترش بیشتر شرکت چه به لحاظ پراکندگی جغرافیایی و چه به لحاظ تنوع محصولات نیز قابل اعتماد باشد و بتواند به عنوان یک اهرم علمی فرآیندهای سازمان را پوشش دهد.

 

دستاوردهای پیاده سازی راهکاران

با استقرار راهکاران در شرکت پخش دینه دارو درمان، فرایندهای سازمان یکپارچه شده و به نیاز اصلی کسب‌وکار یعنی یکپارچگی فرایندهای پخش با سایر فرایندهای سازمان به‌ویژه فرایندهای لجستیک و انبار و فرایندهای مالی، پاسخ داده شده است. با به‌کارگیری نرم افزارهای صنعت پخش همکاران سیستم درشرکت دینه:

  • امکان مدیریت موجودی انبارهای مختلف در دفتر مرکزی
  • امکان مدیریت هم‌زمان چندین فرم
  • امکان اختصاصی‌سازی نرم افزار با شرایط و نیازهای سازمانی
  • امکان دریافت گزارش‌های مختلف و گزارش‌های مربوط به سازمان غذا و دارو
  • امکان GPS روی موبایل سرویس؛ دسترسی در لحظه به موقعیت جغرافیایی کارکنان و آگاهی در لحظه از روند عملکرد روزانه.
  • با راه‌اندازی هر شعبه، امکان تعیین لیست قیمت فروش، سیاست‌ها و پروموشن‌ها از دفتر مرکزی فراهم است و در هر لحظه امکان بررسی و نظارت دقیق بر روی عملکرد فروش، توزیع و وصول آنها فراهم شده است.
  • امکان سفارش‌گذاری آنلاین مششتریان نماینده از طریق پرتال فروش

فراهم شده است.

آقای میثم شعبانپور مدیر سیستم‌ها و روش‌ها

یکی از ویژگی های بارز نرم افزار راهکاران واسط کاربری مناسب آن است، به نحوی که در زمان استقرار به واسطه چندین سال استفاده از نسخه دلفی نرم افزار همکاران سیستم، ذهنیت سازمان آماده به‌کارگیری راهکار تحت وب همکاران سیستم بود. این نرم افزار به شکلی در سازمان مستقر شدکه پس از مدتی نه صرفا به عنوان یک ابزار بلکه به عنوان راهکاری برای بهینه کردن کسب و کار پذیرفته شد. تحت وب بودن آن نیز امکان مدیریت تمام شعب در سطح کشور را فراهم کرد که به نوبه خود یکی از مهم‌ترین نیاز های سازمان را پوشش داد.