داستان موفقیت شرکت تیام پخش

درباره شرکت تیام پخش

شرکت تیام پخش، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی هلدینگ آریاملل است که در سال ۹۳، به عنوان یک شرکت پخش تاسیس شده است. این شرکت در سال اول تاسیس، تنها استان تهران و البرز را تحت پوشش داشته و در سال جاری، استان کرمانشاه هم به این لیست اضافه شده است. تا پایان امسال قرار است دو شعبه استانی دیگر نیز به مراکز تحت پوشش اضافه شود. شرکت تیام پخش، کار خود را با ۵ فروشنده آغاز کرده و در حال حاضر در مجموع نزدیک به ۷۰ فروشنده در ۳ استان تهران، البرز و کرمانشاه دارد. این شرکت در حال حاضر توزیع محصولات شرکت‌های چین چین، گرجی و پاکنام را عهده دار است.

حرکت به سمت استفاده از راهکار یکپارچه‌ی پخش

شرکت تیام پخش در ابتدای شروع فعالیت و راه‌اندازی، اقدام به خرید راهکار نرم‌افزاری پخش کرده تا بتواند با آماده کردن زیرساخت‌ها و بنیان نهادن فرایندها و سیاست‌های صحیح، کسب و کار خود را به شکلی صحیح ایجاد کند و فعالیت خود در مراکز مختلف را سریع‌تر توسعه دهد.

برای انتخاب یک راهکار نرم‌افزاری در حوزه پخش، موضوع یکپارچگی و جامعیت را به عنوان مهم‌ترین شاخص در نظر گرفتیم و با این دید به بررسی نرم‌افزارهای موجود در بازار پرداختیم. از سوی دیگر، اعتبار و پایداری شرکت ارایه‌دهنده نرم‌افزار  برایمان مهم بود. با در نظر گرفتن این شاخص‌ها، در نهایت تصمیم به خرید راهکار پخش همکاران سیستم گرفتیم

حسین نظری، مدیر زنجیره تامین شرکت تیام پخش می‌گوید:« مدیران شرکت تیام پخش، سابقه‌ی زیادی در صنعت پخش دارند. بر اساس تجاربی که در این حوزه داشتیم، برای انتخاب یک راهکار نرم‌افزاری در حوزه پخش، علاوه بر امکانات مورد نیاز در حوزه پخش مویرگی، موضوع یکپارچگی و جامعیت را به عنوان مهم‌ترین شاخص در نظر گرفتیم و با این دید به بررسی نرم‌افزارهای موجود در بازار پرداختیم. از سوی دیگر، اعتبار و پایداری شرکت ارایه‌کننده نرم‌افزار هم برایمان مهم بود. با در نظر گرفتن این شاخص‌ها، در نهایت تصمیم به خرید راهکار پخش همکاران سیستم گرفتیم.»

منافع استفاده از راهکار یکپارچه‌ی پخش همکاران سیستم

شرکت تیام پخش، علاوه بر برنامه‌ی توسعه‌ی سال جاری، از سال آینده نیز قرار است هرسال ۵ شعبه به شعب خود اضافه کند. مدیر زنجیره‌ی تامین شرکت تیام پخش، معتقد است که با مهیا کردن زیرساخت‌های موثر فرایندی و نرم‌افزاری، فرایند توسعه‌ی این شرکت ساده‌تر و با هزینه‌ی کمتری پیش ‌می‌رود.
در حال حاضر و با راه‌اندازی راهکار پخش، فرایند پخش شرکت تیام پخش، به صورت مکانیزه انجام می‌شود. تمامی فروشنده‌ها از تبلت استفاده می‌کنند و طی یک سال گذشته، تعداد فروشنده‌های شرکت از هفت به هفتاد رسیده است. شعبه‌ی کرمانشاه نیز راه‌اندازی شده و با توجه به تحت وب بودن راهکار، اطلاعات شعب البرز و کرمانشاه، به صورت آنلاین در دفتر مرکزی قابل مشاهده است.
همچنین با راه‌اندازی هر شعبه، امکان تعیین لیست قیمت فروش، سیاست‌ها و پروموشن‌ها از دفتر مرکزی فراهم است و در هر لحظه امکان بررسی و نظارت دقیق بر روی عملکرد فروش، توزیع و وصول آنها فراهم است.