شرکت بیمه سامان

مشتری: شرکت بیمه سامان

کسب‎‌وکار: خدماتی

صنعت: بیمه

شرکت بیمه سامان در یک نگاه

شرکت بیمه سامان با بیش از ۱۳ سال فعالیت، از پیشگامان صنعت بیمه است و برای نخستین‌بار در کشور اقدام به عقد قرارداد اتکایی با شرکت بیمه مونیخ ری Munich Re آلمان -بزرگ‌ترین شرکت بیمه اتکایی جهان- در بخش بیمه زندگی کرده است، این شرکت بین‌المللی شریک بیمه سامان در ریسک بیمه‌نامه‌های عمر و تشکیل سرمایه شده است.
بیمه سامان با داشتن ۲۰ شعبه و نزدیک به ۱۰۰۰ نماینده‌ی رسمی و با داشتن بیش از ۶۵۰ کارمند، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی در صنعت بیمه‌ی کشور است.

خانم حقیقی؛ مدیر IT شرکت بیمه سامان 
ارتباط مکانیزه‌ی راهکاران با سایر سیستم‌های بیمه‌ای، باعث شده است مزایای بسیاری در دقت‌بخشی و افزایش سرعت ثبت اطلاعات در بیمه سامان به وجود آید، هم‌چنین تراکنش‌های بالا به‌راحتی در راهکاران انجام می‌شود.

نیاز کسب‌وکار

بیمه سامان از سیستم‌های ویندوزی همکاران سیستم در کنار نرم‌افزارهای دیگر استفاده می‌کرد و یکپارچه نبودن این سیستم‌ها سبب می‌شد تا ورود اطلاعات مالی شعب و نمایندگان شرکت از نرم‌افزار دیگر به نرم‌افزار مالی همکاران سیستم دستی انجام شود که کاری زمان‌بر و با امکان بروز خطای کاربری بود.
شرکت بیمه سامان با توجه به حجم اسناد حسابداری و میزان تراکنش‌های مالی، نیاز به راهکاری داشت که اطلاعات سازمان را یکپارچه و در لحظه ثبت کند، هم‌چنین سرعت گزارش‌گیری و ثبت اسناد حسابداری را بالاتر ببرد تا به اهداف زیر دست یابد:

  • دقت‌بخشی، برنامه‌ریزی و مدیریت حساب‌های مالی
  • استفاده از گزارش‌های جامع سیستم‌های مالی

نتایج به‌کارگیری راهکاران همکاران سیستم

بهره‌مندی از راهکار یکپارچه‌ی راهکاران و امکان وب سرویس، به ثبت سریع و ساده‌ی اسناد حسابداری و برقراری ارتباط یکپارچه با سایر سیستم‌ها اختصاصی در بیمه سامان کمک کرده است. در نتیجه سرعت صدور اسناد حسابداری بیمه سامان بالا رفته است و گزارش‌های مالی با سرعت و دقت بیش‌تری تهیه می‌شود.