داستان موفقیت شرکت استام صنعت

درباره‌ی شرکت استام صنعت

شرکت استام صنعت در سال ۱۳۷۸ به منظور تولید استارت و دینام خودروهای سواری تحت لیسانس شرکت والئو فرانسه تاسیس و درسال۱۳۸۰ با تجهیز و راه اندازی خطوط تولید به بهره‌برداری رسید. این شرکت، توانسته اصلی‌ترین تامین کننده محصولات استارت و دینام کلیه خودروهای سواری در صنعت خودروسازی کشور بوده و در کنار تامین بازار خودروسازان داخلی از قبیل ایران خودرو، سایپا،گروه بهمن و …، صادر کننده این محصولات به خارج از کشور نیز باشد. تعداد خطوط تولیدی شرکت استام صنعت در حال حاضر بالغ بر ۲۵ خط اصلی و فرعی با سبد محصولات استارت، دینام، موتورفن، قفل و سوئیچ، دورچک و برف پاک کن است. شرکت استام صنعت تاکنون موفق به کسب تقدیرنامه ۴ ستاره تعالی سازمانی و اخذ گواهینامه‌های ISO۱۷۰۲۵،IMS ، گرید A ساپکو، گریدA سازه گستر و … شده است.

 

چالش‌ها

شرکت استام صنعت، اتوماسیون اداری همکاران سیستم را در سال ۸۸ خریداری و تا سال ۹۱، تنها برای گردش مکاتبات اداری، از این سیستم استفاده می‌کرده است. اما نیاز این شرکت به مکانیزه کردن گردش فرم‌های مختلف اداری و عملیاتی سازمان، مدیران استام صنعت را به سمت استفاده‌ی گسترده‌تر از این سیستم، سوق داده است.

افزایش سرعت کارها، کاهش خطای انسانی و امکان پردازش سریع اطلاعات، از دستاوردهای استفاده از امکان فرم‌ساز و گردش فرم در اتوماسیون اداری تحت وب همکاران سیستم در شرکت استام صنعت بوده است.

به گفته‌ی آقای علیرضا ولیان، مدیر طرح و برنامه شرکت استام صنعت، گردش فر‌م‌های استراتژیک سازمان به صورت دستی، مشکلاتی از قبیل گم شدن، کندی فرایند و همچنین عدم امکان پردازش اطلاعات را برای شرکت به دنبال داشت. طی جلسات داخلی شرکت، مدیران به این نتیجه رسیدند که باید بتوانند با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات، این چالش را برطرف کنند.

طه شمس الدین، رئیس طرح و برنامه ی این شرکت می گوید: «ابتدا فکر کردیم که برای هر بخش، نرم افزاری بنویسیم که فرم های آن بخش را به گردش درآورد. اما این موضوع علاوه بر وقت گیر بودن، یک مشکل مهم داشت و آن این بود که دچار تعدد نرم افزارهایی می‌شدیم که یکپارچگی نداشتند. در نهایت، با توجه به نقاط قوت همکاران سیستم، پتانسیل‌های محصول اتوماسیون اداری تحت وب این شرکت و با اتکا به تیم راهبری قوی استام صنعت، تصمیم گرفتیم فرم‌ها را از طریق این سیستم به گردش در بیاوریم.»
شرکت استام صنعت، با استفاده از امکان «فرم ساز و گردش فرم» اتوماسیون اداری تحت وب همکاران سیستم، در ابتدا، فرم‌های کم گردش و به تدریج، تمامی فرم‌های استراتژیک را مکانیزه کرده و در سازمان به گردش درآورده است. این فرم‌ها هم فرم‌های اداری و هم فرم‌های عملیاتی را شامل می‌شوند. در حال حاضر ۲۵ فرم استراتژیک سازمان که مرتبط با فرایندهای حیاتی شرکت است، از طریق این سیستم paperless  و در سازمان به گردش در آمده‌اند.

دستاوردهای استفاده از اتوماسیون اداری تحت وب در شرکت استام صنعت

افزایش سرعت انجام کارها، کاهش خطای انسانی و امکان پردازش سریع اطلاعات، از دستاوردهای استفاده از این امکان در شرکت استام صنعت بوده است.  همچنین، افزایش درخواست‌ها برای مکانیزه کردن سایر فرم‌ها نیز نشان‌دهنده‌ی موفقیت این کار است.