داستان موفقیت شرکت آرد مشتری

نام مشتری: شرکت آرد مشتری
کسب‌وکار: تولیدی
صنعت: آرد
راهکار: دفتر کل، دریافت و پرداخت، پذیرش و توزین، انبار، کاوشگر، فروش

در یک نگاه:

شرکت آرد مشتری از با سابقه‌ترین کارخانه‌های والسی کشور است که در سال ۱۳۴۲ با نام آرد گلستان در مرکز شهر گنبد کاووس با ظرفیت تولید ۱۰۰ تُن در روز، تولید انواع آرد سبوس را آغاز کرده و در سال ۱۳۷۵ نام کارخانه را به شرکت آرد مشتری تغییر داده است. اکنون با خرید ماشین‌آلات مدرن و تجهیز کارخانه با پیشرفته‌ترین تکنولوژی، ظرفیت تولید کارخانه به ۳۰۰ تُن در روز رسیده است. هم‌چنین ظرفیت ذخیره‌‌سازی کارخانه با احتساب انبارهای مکانیزه سیلوهای فلزی ۳۸هزار تُن است.
این کارخانه با توجه به سطح کیفی بالای محصولات خود، از تولیدکنندگان نمونه در سطح کشور به‌شمار می‌آید که محصولات خود را در سه شیفت فعال تولید و به سراسرکشور ارسال می‌کند.

نیاز کسب‌وکار

با توجه به این‌که در کارخانه‌های آرد، ورود مواد اولیه و خروج محصولات با باسکول، توزین می‌شود، از نیازهای عمده‌ی این شرکت، برقراری ارتباط و یکپارچگی بین اطلاعات ورودی و خروجی باسکول با سایر قسمت‌ها هم‌چون مالی و انبار بود؛ هم‌چنین به‌دلیل تنوع در اخذ گزارش‌هایی با اطلاعات مورد نظر، شرکت آرد مشتری به راهکاری نیاز داشت تا بتواند به سهولت گزارش‌ها را با ستون‌ها و اطلاعات مورد نیاز مدیریت، طراحی کند.

اهداف پیاده‌سازی

  • تسهیل مدیریت فرآیند باسکول و یکپارچه‌سازی اطلاعات باسکول و سایر واحدها
  • تسهیل مدیریت انبار
  • ثبت و کنترل دقیق اطلاعات حمل‌کنندگان برای اطمینان از صحت تحویل‌ها
  • کنترل اعتبار مشتریان
  • دسترسی در لحظه به اطلاعات درست و دقیق
  • تهیه‌ی گزارش‌های مدیریتی

دستاوردهای پس از استقرار

با به‌کارگیری راهکاران همکاران سیستم، یکپارچگی میان فرآیندهای حسابداری، انبار، دریافت و پرداخت، فروش و پذیرش و توزین فراهم شد و با استفاده از این یکپارچگی و اعمال سیاست‌های متنوع فروش، ثبت و کنترل اطلاعات حمل با دریافت اطلاعات از باسکول، کیفیت فروش و صحت تحویل به‌طور چشم‌گیری افزایش یافته است. با مکانیزه‌سازی فرآیندهای بارگیری و خروج کالا، قدرت مانور سازمان در مدیریت عملیات مربوطه افزایش و تعارضات معمول در این حوزه، کاهش چشم‌گیری داشته است.
هم‌چنین با یکپارچگی و تحت وب بودن راهکاران، تمامی مراکز عملیاتی سازمان، به‌شکل هم‌زمان و روی یک دیتابیس، اطلاعات را وارد می‌کنند که در نتیجه‌ی آن اطلاعات درست و دقیق، به‌شکل یکپارچه و در لحظه دردسترس است. به‌علاوه، بر پایه‌ی این اطلاعات، با کاوشگر راهکاران تهیه‌ی گزارش‌های یکپارچه، تحلیلی و به‌‌موقع برای تصمیم‌گیری‌های مدیریتی، هم‌چنین کنترل عملکرد، به‌‌سادگی و با قابلیت اتکای بالا انجام می‌شود.

از زبان مشتری
آقای ساسانی؛ مدیر پروژه‌ی استقرار راهکاران

با استفاده از راهکاران، یکپارچکی خوبی در سطح سازمان و واحدهای مختلف ایجاد شده است و بزرگ‌ترین دستاورد آن با توجه به مدل کسب‌وکار شرکت آرد مشتری، بهبود فرآیند برنامه‌ریزی تحویل حواله‌های مشتریان و سهولت در اخذ گزارش‌های مورد نیاز مدیران است.