داستان موفقیت شرکت ملی ساختمان

نام شرکت: شرکت ملی ساختمان
کسب‌و‌کار: ساخت‌وساز
صنعت: پیمانکاری
راهکار: دفتر کل، انبار، جبران خدمات، دریافت و پرداخت، صورت‌های مالی، دارایی ثابت، شعبه در تدارکات و لجستیک، شعبه در سرمایه انسانی، شعبه در مالی

در یک نگاه:

شرکت ملی ساختمان (سهامی خاص) با بیش از ۶۰ سال سابقه، جمعی از متخصصان با تجربه را در کنار تجهیزات و ماشین‎‌آلات پیشرفته به‌کار گرفته است
از فعالیت‌های این مجموعه، مدیریت پروژه‌های پیمانکاری عمومی و مشارکت در سرمایه‌گذاری، احداث و بهره‌برداری پروژه‌های بزرگ حوزه‌های عمرانی (حمل‌و‌نقل، ساختمان، سازه‌های آب و…) انرژی و آب، هم‌چنین، توسعه‌ی شبکه‌ای از شرکت‌های همکار برای تامین مالی، مهندسی، تدارکات، احداث و بهره‌مندی است.

نیاز کسب‌وکار

با توجه به پروژه محور بودن حوزه فعالیت شرکت ملی ساختمان، هم‌چنین تعدد و پراکندگی جغرافیایی این پروژه‌ها در کنار حجم کار روزانه‌ی بین واحدها و پروژه‌ها با دفتر مرکزی، این شرکت به راهکار سیستمی نیاز داشت تا به انجام این فرآیندها، سرعت و دقت بیش‌تری ببخشد و امکان تهیه‌ی به‌موقع و دقیق اطلاعات را به‌شکل یکپارچه فراهم کند تا در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد.

اهداف پیاده‌سازی

شرکت ملی ساختمان در سال ۱۳۹۵ سیستم‌های تحت ویندوز خود را به راهکاران همکاران سیستم ارتقا داد تا به اهداف زیر دست یابد:

  • سرعت بخشی به دسترسی اطلاعات
  • دسترسی مدیران ارشد سازمان به دیتابیس بدون محدودیت زمانی و مکانی
  • ایجاد یکپارچگی اطلاعات بین پروژه‌ها و دفتر مرکزی و حذف ثبت و انتقال دستی اطلاعات
  • حذف سرورهای متعدد در مکان‌های مختلف به ازای هر پروژه
  • کنار گذاشتن ابزار انتشار اطلاعات
  • سهولت در نگهداری دیتابیس
  •  صرفه‌جویی اقتصادی با حذف خرید نسخ دوم برای پروژه‌ها

نتایج به‌کارگیری راهکاران همکاران سیستم

با به‌کارگیری راهکاران همکاران سیستم و تحت وب بودن آن، سرعت دسترسی به اطلاعات بین پروژه‌ها و دفتر مرکزی افزایش چشم‌گیری پیدا کرد و مدیران ارشد بدون محدویت زمانی و مکانی به دیتابیس مرکزی دسترسی دارند.
به‌علاوه، با تحت وب بودن راهکاران و ثبت اطلاعات در یک دیتابیس مرکزی، افزون بر حذف نسخ دوم نرم‌افزار و تعدد دیتابیس، دیگر نیازی به ابزار انتشار اطلاعات برای انتقال اطلاعات بین پروژه‌ها با دفتر مرکزی نیست، در نتیجه اطلاعات در لحظه و دقیق دردسترس است.

 

از زبان مشتری
مظفر پورخانی؛ مدیر مالی شرکت ملی ساختمان

با استفاده از راهکاران، امکان دسترسی لحظه‌ای و آنلاین به اطلاعات پروژه‌ها در اقصی نقاط کشور میسر گشته که این امر در هدایت و راهبری و کنترل نظام مالی شرکت نقش به‌سزائی داشته است و عملا اعمال کنترل‌های داخلی مطلوب در ساختار مالی شرکت به‌نحو بهینه انجام می‌پذیرد. هم‌چنین اشتباهات و ایراداتی که در گذشته در استفاده از ابزار انتشار اطلاعات وجود داشت، حذف شده است.