داستان موفقیت شرکت رنگ و رزین پیروزی (رنگ سفیر)

مشتری: رنگ و رزین پیروزی (رنگ سفیر)

کسب‌و‌کار: تولیدی – بازرگانی صنعت: شیمیایی

راهکار: دفتر کل، جبران خدمات، دریافت و پرداخت، انبار، فروش

رنگ و رزین پیروزی در یک نگاه

شرکت رنگ و رزین پیروزی با بیش از ۱۵ سال سابقه‌ی فعالیت در صنعت شیمیایی استان اردبیل و با تولید سالانه ۲هزار تُن انواع رنگ‌های ساختمانی و صنعتی ، ۵۰۰ مشتری دائمی، بیش از ۲هزار واسط فروش، ۱۰ نماینده‌ی رسمی فروش، دو مرکز فروش در استان‌های اردبیل و مازندران و بیش از ۱۵۰ پرسنل دارد.
این مجموعه که از سال ۱۳۹۰ واحد کیفی نمونه استاندارد بوده است، دارای گواهینامه‌های iso۹۰۰۱, iso۱۸۰۰۰۱, CE Eroupa و محصولات خود را به کشورهای ترکیه، عراق، آذربایجان و ارمنستان صادر می‌کند.

نیاز کسب‌وکار

شرکت رنگ و رزین پیروزی از سال ۱۳۹۴ از سیستم‎‌های ویندوزی همکاران سیستم استفاده می‌کرد، اما شعب و نمایندگان فروش با سیستم غیرهمکاران سیستم کار می‌کردند و ورود سندها و فاکتورها به دفتر مرکزی به‌شکل دستی انجام می‌شد که علاوه‌بر دوباره‌کاری، زمان و انرژی بسیاری می‌بُرد و امکان بروز خطا در ورود اطلاعات وجود داشت.
با توسعه‌ی کسب‌وکار و پراکندگی جغرافیایی میان دفتر مرکزی، کارخانه و دفاتر فروش، شرکت به راهکاری نیاز داشت که اطلاعات را یکپارچه و درلحظه دردسترس قرار دهد، به فرآیندهای فروش سرعت ببخشد و گزارش‌گیری سریع و ساده‌ای را برای مدیران سازمان فراهم کند.

اهداف پیاده‌سازی

رنگ و رزین پیروزی در سال ۱۳۹۶ سیستم‌های پیشین خود را به ERP همکاران سیستم به نام راهکاران ارتقا داد تا به اهداف زیر دست یابد:

  • یکپارچگی اطلاعاتی مراکز فروش
  • اِعمال سیستمی سیاست‌های متنوع فروش از دفتر مرکزی به مراکز فروش
  • مدیریت موجودی انبار
  • دردسترس بودن گزارش‌ها

 

اصغر پورفرج؛ مدیرعامل شرکت رنگ و رزین پیروزی
پس از استفاده از راهکاران، با توجه به تحت وب بودن و یکپارچگی سیستم‌ها، بسیاری از کارها، بسیار راحت و روان در هر یک از مراکز فروش انجام می‌شود و از تعدد کارها و هدررفت پیش‌گیری می‌شود.

دستاوردهای به‌کارگیری راهکاران همکاران سیستم

تحت وب بودن و بستر راهکاران، یکپارچگی اطلاعاتی مورد نظر شرکت رنگ و رزین پیروزی میان دفتر مرکزی، مراکز فروش را فراهم کرد. موتور سیاست‌گذاری فروش به اِعمال دقیق سیاست‌های متنوع فروش و اعلامیه قیمت‌ محصولات کمک کرد و با حذف دوباره‌کاری‌ها، کنترل فرآیندها را بهبود بخشید.
در بحث سفارش‌گیری و آگاهی از موجودی انبار، اکنون مراکز فروش به‌جای کنترل تلفنی موجودی انبار، با راهکار انبار راهکاران به‌شکل سیستمی از موجودی دقیق انبار آگاه می‌شوند و براساس اطلاعات درست و به‌لحظه سفارش مشتریان را ثبت می‌کنند.
هم‌چنین با گزارش‌ساز راهکاران، گزارش‌های دقیق براساس اطلاعات درست و به‌موقع، به‌راحتی از سیستم گرفته می‌شود و مبنای تصمیم‌گیری سازمان قرار می‌گیرد.