داستان موفقیت تعاونی مصرف وزارت امور خارجه

در یک نگاه

شرکت تعاونی مصرف وزارت امور خارجه از قدیمی‌ترین شرکت‌های تعاونی ایران بوده و در سال ۱۳۵۱ تاسیس شده است

چالش‌‌های موجود

اعضای تعاونی (کارکنان وزارت خارجه) هم مشتری و هم سهام‌دار هستند و تا قبل از استقرار نرم‌افزار همکاران سیستم، سیستم فروش و شارژ حساب پرسنل کاملا دستی انجام می‌شد.

دستاوردها

همه اعضا، کارت الکترونیکی دارند که به صورت هوشمند شارژ می‌شود، سیستم فروش فروشگاهی با دیگر محصولات همکاران سیستم (حسابداری، انبار، دریافت و پرداخت، حقوق و…) یکپارچه است و همچنین سایت اینترنتی تعاونی به صورت آنلاین داده‌های خود را از بانک اطلاعات فروشگاه می‌گیرد.

دلیل انتخاب همکاران سیستم

آقای اقبالی مدیرعامل این تعاونی می‌گوید: محصولات قبلی که در این تعاونی مورد استفاده قرار می‌گرفت چندان مشکلی را از مدیران تعاونی حل نمی‌کرد اما به دلیل ارتباطی که سیستم فروش فروشگاهی با سایر سیستم‌های همکاران سیستم برقرار می‌کرد عملا مزیت‌های متعددی نصیب این تعاونی شده است.
به گفته آقای اقبالی هم اکنون همه اعضای وزارت امور خارجه کارت این فروشگاه را دارند و این کارت‌ها به طور اتوماتیک شارژ می‌شود کاری که قبلا به صورت دستی صورت می‌گرفت.

سیستم فروش فروشگاهی رضایتمندی خرید همه اعضای وزارت امور خارجه را به همراه داشته است.
علی‌بمان اقبالی-مدیرعامل تعاونی مصرف وزارت امور خارجه

 

تاثیر بر سرعت کار

مدیرعامل تعاونی مصرف وزارت امور خارجه معتقد است که استفاده از سیستم فروش فروشگاهی به جز یکپارچگی، سرعت کار را نیز افزایش داده است. هم اکنون اطلاعات خرید و فروش لحظه‌ای قابل گزارش‌گیری است و بسیاری از سیاست‌گذاری‌های فروشگاهی مانند تخفیفات یا اعلامیه قیمت‌ها پس از اعمال روی فروشگاه مرکزی به سرعت روی فروشگاه دوم نیز اعمال می‌شود.

آقای اقبالی می‌گوید که این مزیت می‌تواند در طرح‌های توسعه بعدی این تعاونی نیز مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از مشکلات را حل کند.

مزیت‌های دیگر

به گفته مدیر عامل تعاونی مصرف وزارت امور خارجه فروش فروشگاهی قابلیت‌های ویژه‌ای به این تعاونی اضافه کرده و سرعت عمل و دقت در آن را بالا برده است. علاوه بر موارد فوق، شارژ سریع کارت‌های اعتباری بر اساس نوع استخدام، اعمال سیاست‌گذاری‌های فروشگاه دوم از طریق دفتر مرکزی و ارتباط با انواع تجهیزات سخت‌افزاری مشکلات قبلی تعاونی را مرتفع کرده است. همه این‌ موارد، رضایتمندی خرید اعضای وزارت امور خارجه را به همراه داشته است.
آقای اقبالی همچنین معتقد است پشتیبانی با کیفیت و آنلاین کمک قابل توجهی به حفظ وقت و رفع سریع مشکلات کرده است.