داستان موفقیت اعتماد کالای سپهر ایرانیان

نام مشتری: اعتماد کالای سپهر ایرانیان

کسب‌و‌کار: بازرگانی

صنعت: کاشی و سرامیک

سیستم: دفتر کل، جبران خدمات، دریافت و پرداخت، انبار، فروش و هوشمندی تجاری

در یک نگاه

شرکت اعتماد کالا واقع در استان یزد، بیش از ۱۱سال است که با ارائه‌ی خدمات بازرگانی در زمینه‌ی فروش محصولات و تامین مواد اولیه‌ی کاشی، سرامیک و صنایع مرتبط در بازارهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کند و پاسخ‌گوی بیش از ۷۰۰ مشتری در سراسر کشور است. این شرکت باتوجه به قرارداد همکاری مستقیمی که با کارخانه‌های مختلف کاشی و سرامیک دارد، کالا را بدون واسطه، از درب کارخانه تحویل مشتریان می‌دهد.

نیاز کسب‌وکار

اعتماد کالا از سال ۱۳۹۰ از سیستم‌های تحت ویندوز همکاران سیستم استفاده می‌کرد، با توسعه‌ی کسب‌وکار و افزایش فروش نیاز به راهکاری داشت تا با انعطاف‌پذیری بالا امکان اعمال سیاست‌های متنوع فروش را به‌شکل یکپارچه و سریع در اختیار شرکت بگذارد تا به فرآیند پاسخ‌گویی به مشتریان سرعت ببخشد.

در عین حال، شرکت برای تصمیم‌گیری درباره‌ی سیاست‌های آینده و برنامه‌ریزی توسعه، نیازمند گزارش‌های تحلیلی از اطلاعات موجود بود. به همین دلیل ابتدای سال ۱۳۹۵ شرکت اعتماد کالا سیستم‌های پیشین خود را به راهکاران همکاران سیستم ارتقا داد.

اهداف پیاده‌سازی

  • سرعت‌بخشی به فرآیند فروش با اعمال سیستمی سیاست‌های فروش به تناسب هر مشتری
  • یکپارچه‌سازی اطلاعات واحدهای فروش و مالی
  • دسترسی در لحظه به اطلاعات
  • افزایش دقت در انجام مراحل ثبت اسناد و جلوگیری از خطای کاربری
  • شفافیت در گزارش‌گیری برای مشتریان درون‌سازمانی و برون‌سازمانی
  •  در اختیار داشتن گزارش‌های تحلیلی

دستاوردهای پس از استقرار

راهکاران با انعطاف‌پذیری بالا در اِعمال سیاست‌های متنوع فروش متناسب با نیاز کسب‌وکار و سابقه‌ی مشتریان، به اعتماد کالا کمک کرد تا با انجام سیستمی این کار، زمان پاسخ‌گویی به مشتریان را ۵۰درصد کاهش دهند و بتوانند پاسخ‌گویی سریع‌تر و دقیق‌تری به نیاز مشتریان داشته باشند. اکنون ۳۶ کاربر به‌طور هم‌زمان فرآیند ورود اطلاعات را انجام می‌دهند.

انجام سیستمی این محاسبات، به صحت محاسبه و کاهش زمان محاسبه کمک درخور توجهی کرده است؛ هم‌چنین با تحت وب بودن راهکاران، دسترسی به اطلاعات درست و دقیق، در لحظه فراهم شده است و مدیریت شرکت می‌تواند در لحظه دید کاملی از وضعیت فروش و حساب‌های مشتریان در اختیار داشته باشد.

گزارش‌های دقیق و قابل اتکای هوشمندی تجاری راهکاران کمک کرده است تا کنترل و نظارت فرآیندها افزایش یابد. گزارش‌های تحلیلی و صحیح از وضعیت کسب‌وکار به تصمیم‌گیری‌های آتی شرکت کمک کرده است.

از زبان مشتری:

محمدحسین سنجیده؛ مدیرعامل اعتماد کالا

شرکت توانسته است با استفاده از راهکاران، در زمان کوتاه یک ساله ۲۵درصد افزایش فروش را در بازار رقابتی تجربه کند. به‌علاوه تحت وب بودن راهکاران، توسعه‌ی شرکت و ایجاد شعبات مختلف و انبارها را با تکیه بر نرم‌افزار تسهیل می‌کند. گزارش‌های هوشمندی تجاری راهکاران نیز با کمک به تصمیم‌گیری‌های درست، سبب افزایش سودآوری شرکت در دوره‌ی رکود شده است.