داستان موفقیت لبنیات و بستنی میهن

نام شرکت: میهن

سال تاسیس: 1355

فعالیت: تولید و توزیع لبنیات و بستنی

نام مدیرعامل: ایوب پایداری

تعداد کارمند: 4150

نرم‌افزارهای همکاران سیستم: سیستم مدیریت تردد

مدیریت آیتی  در شرکت میهن

بخش آی‌تی شرکت میهن فعالیت خود را از سال 1385 به‌طور جدی آغاز کرد. محمدرضا تاتلری متولد سال 1350 و فارغ‌التحصیل رشته‌ی کامپیوتر (سخت‌افزار) در سال 1374 است. وی فعالیت‌های خود را ابتدا با تدریس آی‌تی در مؤسسه‌ها، دانشگاه‌های علمی‌کاربردی و شرکت‌های کامپیوتری آغاز کرد و سپس وارد بخش اجرایی شبکه در شرکت‌هایی نظیر گسترش انفورماتیک شد. همکاری تاتلری با شرکت میهن ازسال74 تا کنون ادامه یافته و از سال 85 به صورت تمام وقت شده است. اکنون تعالی بخشیدن آی‌تی شرکت، دغدغه‌ی اصلی وی را تشکیل می‌دهد.

 

دربارهی شرکت میهن

هسته‌ی اولیه‌ی شرکت میهن در سال 1355 توسط برادران پایداری شکل گرفت. در آن سال‌ها تولیدات شرکت به روش دستی و بسیار محدود بود.  شاید هیچ کس فکر نمی‌کرد مجموعه‌ای که کار خود را در مقیاسی کوچک شروع کرده بود بتواند با پشتکار و تلاش مضاعف جایگاهی مهم و معتبر در سطح کشور به‌دست آورد. میهن کوچک سال‌های 50، امروز به مجموعه‌ای عظیم تبدیل شده است و نه تنها سراسر میهن پهناور ایران را درنوردیده، بلکه ورود به عرصه‌ی بازارهای جهانی را در برنامه‌ی خود قرار داده است.

 فعالیت‌های این شرکت به دو بخش اصلی تقسیم شده است:

سیستم مدیریت منابع انسانی و مدیریت تردد همکاران سیستم، پایدار، قابل اعتماد و قابل اتکا است.

 ـ بخش تولید که در آن دو سایت اسلامشهر و فلاحت  با 2300  پرسنل در حال فعالیت است  و به زودی سایت سوم نیز به آنها اضافه خواهد شد.

 ـ بخش توزیع و پخش محصولات که با 450 پرسنل در تهران و 1400 پرسنل در کل کشور مشغول به کار است.

تولیدات میهن در حال حاضر شامل لبنیات ( پنیر، شیر و خامه) و انواع بستنی است، که علاوه بر پوشش بازار داخلی  به کشورهای عراق، کویت، امارات متحده‌ی عربی و جمهوری آذربایجان و … صادر می‌شود.

اطمینان به همکاران سیستم

سال‌هاست که شرکت میهن از مشتریان اصلی نرم‌افزارهای همکاران سیستم است. اطمینان کامل این شرکت به همکاران سیستم سبب شده است تا راهکارهای ارائه شده از سوی همکاران سیستم‌، از جمله سیستم تردد، انتخاب اول میهن باشد. محمدرضا تاتلری، مدیر آی‌تی شرکت میهن می‌گوید: « اعتبار همکاران سیستم (مجموعه مشورت) و پشتیبانی قوی و پایدار آن از مشتریان موجب اطمینان خاطر ماست.»

لزوم پیاده سازی سیستم نوین

شرکت‌های بزرگ نیاز به سیستم‌های بزرگ دارند و موضوع تردد و استفاده از سیستم‌های هوشمند همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های این گونه شرکت‌هاست. مجموعه‌ی میهن موضوع پیاده‌سازی سیستم مدیریت تردد را با فناوری RFID در سال 1386 آغاز کرد.

مدیر آی‌تی شرکت میهن در این باره می‌گوید: «‌مهم‌ترین نیاز ما بحث کنترل ورود و خروج‌ها و جلوگیری از تخلفات احتمالی پرسنل بود و همین موضوع باعث جایگزین کردن سیستم مدیریت تردد همکاران سیستم به جای سیستم قبلی شد.» در همین راستا در سایت اسلامشهر 4 گیت ورود و خروج و در سایت فلاحت یک گیت به همراه کارت‌خوان‌های RFID برد کوتاه قرار داده شد.

از سوی دیگر استفاده از نرم‌افزار مدیریت منابع انسانی همکاران سیستم که ماژول مدیریت تردد را در خود دارد باعث ایجاد نوعی یکپارچگی نرم‌افزاری برای تبادل خودکار بین سیستم مدیریت تردد و حقوق و دستمزد در این شرکت شده است؛ موضوعی که مهم‌ترین دستاورد آن تسریع در انجام کارها و کاهش ضریب خطاهاست. درطی این سال‌ها با اعلام درخواست‌ها توسط میهن و همچنین رفع به‌موقع خطاها و توسعه و بهبود نرم افزاری توسط همکاران سیستم، سیستم مدیریت منابع انسانی و مدیریت تردد، پایدار، قابل اعتماد و قابل اتکا شده است.

گسترش سیستم RFID

استقرار موفقیت‌آمیز سیستم مدیریت تردد در تهران موجب شد تا مدیریت آی‌تی شرکت میهن توسعه‌ی این سیستم را در شهرستان‌ها نیز در دستور کار قرار دهد. به عقیده‌ی تاتلری این کار از طرفی باعث نوعی یکپارچگی سیستمی در کل کشور می‌شود و از سوی دیگر به پیاده‌سازی سیستم های انبارداری، پارکینگ، کنترل محصول و پخش و توزیع مبتنی بر RFID کمک می‌کند. اما تا کنون درکل کشور پیاده سازی نشده است.

انعطافپذیری در تهیهی گزارشها و فرمولنویسی

 بنا به اظهارات مدیر آی‌تی شرکت میهن امکان استفاده از گزارش‌های متنوع و متناسب با نیاز مشتری و همچنین امکان فرمول‌ساز مدیریت تردد،  انعطاف‌پذیری این سیستم را نشان می‌دهد: « وجود فرمول‌ساز در نرم افزار سبب می‌شود که ما بتوانیم در  مواقعی که می‌خواهیم در نحوه‌ی  محاسبه‌ی کارکرد کارکنان تغییری ایجاد کنیم، عوامل کارکرد تعریف شده را متناسب با تغییرات به‌روز کنیم. این کار در ابتدا نیاز به آموزش کامل و دقیق  داشت، اما اکنون تمامی این فرآیند به سادگی و بدون نیاز به همکاران سیستم، توسط خود ما انجام می‌شودو تبحر نیروهای میهن دراین میان قابل اغماض نیست.»