همکاران سیستم در طول 35 سال فعالیت خود به بیش از 120 هزار شرکت و سازمان بزرگ و کوچک، نرم­‌افزارهای کاربردی و خدمات با کیفیتی ارائه کرده که موجب بهبود عملیات و گسترش فعالیت این شرکت­‌ها شده است. اکثر صنایع کشور از نرم­‌افزارها و خدمات همکاران سیستم بهره­‌مند شده‌اند و بیش از نیمی از مهمترین شرکت‌­های ایران در صنایع کلیدی همچون پتروشیمی، دارویی، غذایی، لوازم خانگی و مانند آن، عمده فرایندها و عملیات سازمان خود را بر پایه نرم‌­افزارهای همکاران سیستم اداره می­‌کنند. اگر بهبود بازده و اثربخشی این سازمان­‌ها را در نتیجه‌­ی استفاده از این راهکارها محاسبه کنیم، همکاران سیستم توانسته است ارزش افزوده فوق‌­ا‌لعاده‌­ای را برای کشورمان در طی این سال­‌ها خلق کند.

خلق این ارزش افزوده جز با تلاش و پشتکار دسته­‌جمعی نزدیک به 2000 متخصص و نیروی دانش محور فعال در گروه همکاران سیستم و ایجاد یک نظام راهبری و حاکمیت شرکتی مستحکم میسر نمی‌­شد و از همین محل نیز خوشبختانه توانسته‌­ایم هر ساله سود مناسبی را نیز نصیب سهامداران خود نمائیم.

در سال 1402 نیز موفق شدیم با حصول بیش از 18000 میلیارد ریال سود خالص و تحقق بخش عمده­‌ای از اهداف توسعه­‌ای، علاوه بر گسترش کسب‌­وکار و درآمد، زمینه‌­ساز رشد پایدار برای آینده‌ای روشن‌­تر شویم.

در سال 1402 تولید نسل جدید راهکاران، ERP بومی همکاران سیستم، با استفاده از برترین فناوری­‌های روز و با تکیه بر دانش و تجربه حاصل از بیش از سه دهه ارائه راهکارهای سازمانی به بیش از 10,000 شرکت و سازمان متوسط و بزرگ، آغاز شد و با سرعتی مناسب به نقطه­‌ای رسیدیم که در سال جاری بتوانیم اولین ماژول­‌های این محصول جدید را به­­‌صورت محدود به بخشی از بازار ارائه کنیم. این محصولات که کاملاً بر پایه رایانش ابری و با نگاه به هوش مصنوعی تولید می‌­شوند، می­‌توانند کمک شایانی به صنایع و کسب­‌وکارهای کشور باشند تا مؤثر، بهره­‌ور و مبتنی بر فناوری­‌های جدید اداره شوند. این پروژه مهمترین سرمایه­ گذاری سه سال آینده همکاران سیستم خواهد بود که بخشی از بهترین متخصصین همکاران سیستم در آن فعال هستند.

توسعه فناوری اطلاعات در جهان امروزی جز بر پایه رایانش ابری و وجود زیرساخت‌­های قدرتمند محاسباتی و ذخیره‌­سازی و نیز شبکه ارتباطی پر سرعت امکان‌پذیر نیست. هرجا صحبت از فناوری­‌های تغییرآفرینی همچون هوش مصنوعی یا اینترنت اشیاء می‌­شود، به زیرساخت­‌های ابری قدرتمند نیاز داریم. همکاران سیستم نیز در چند سال اخیر به ایجاد پلتفرم‌­ها و زیرساخت‌­های ابری پرداخته و سرمایه‌­گذاری بااهمیتی در این زمینه انجام داده تا زمینه­‌ساز بهره­‌مندی مشتریانش از این فناور‌ی­‌ها باشد. در سال 1402 اولین مرکز داده پیشرفته همکاران سیستم نیز در همین راستا ساخته و تجهیز شد و فاز عملیاتی شدن را سپری می­‌کند. سرمایه­‌گذاری در حوزه زیرساخت‌­های رایانش ابری که توسط شرکت ابرآمد انجام می‌­شود یکی دیگر از استراتژی­‌های بسیار مهم همکاران سیستم است که علاوه بر ایجاد بستر برای عرضه نرم­‌افزارهای نوین، در میان­‌مدت، خود کسب­‌وکاری سودآور و ثمربخش خواهد بود.

رویداد باهم 1402 در دی‌­ماه با هدف معرفی محصولات، تحکیم ارتباط با مشتریان همکاران سیستم و تقویت برند و جایگاه شرکت در صنعت، در سطحی متفاوت و به جرأت می‌­توان گفت بی­‌نظیر در کشور برگزار شد. کیفیت برگزاری این رویداد، سطح محتواهای ارائه شده و استقبال بیش از 6000 بازدیدکننده از آن، تصویر متفاوتی از برگزاری رویدادهای تخصصی خلق کرد و توانمندی­‌های همکاران سیستم را به بازار معرفی کرد.

رصد بازار و تحولات محیطی و سرعت در پاسخگویی به نیاز آن‌ها در جهان با تغییرات سریع امروزی، لازمه‌­ی موفقیت هر کسب­‌وکار موفقی است. همکاران سیستم همواره به این امر توجه داشته و تلاش کرده است که محصولات خود را با این تحولات همگام سازد و هر ساله با اضافه نمودن امکانات جدید به محصولات خود نسخه­‌های به‌­روز شده آن را در اختیار مشتریان قرار دهد. اقدام به موقع در ارائه راهکار برای قانون «سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی» پس از لازم‌الاجراشدن این قانون نمونه‌­ای از این اقدامات بود.

در سالی که گذشت همچون سال‌­های گذشته، ما با اعتقاد به آینده، به توسعه و تقویت بزرگترین سرمایه شرکت یعنی سرمایه‌­های انسانی پرداختیم و تعداد نیروهای متخصص و کارآمد شرکت را خصوصاً در حوزه توسعه محصول افزایش داده و هم­زمان به توسعه ظرفیت‌­های مدیریتی، تقویت برند کارفرمایی، آموزش و حال خوب همکاران­‌مان توجه ویژه داشتیم.

با در نظر گرفتن سیاست­‌های کلان همکاران سیستم برای افزایش درآمدهای تکرار­پذیر، پاسخگویی به نیازهای مشتریان و ارزش‌­آفرینی و خلق تجربه مطلوب برای آن‌ها و توسعه محصولات نوین و فناورانه نرم‌­افزاری، مهمترین اهداف طراحی شده برای سال 1403 عبارتند از:

  • توسعه رایانش ابری در تمامی حوزه­‌ها
  • سرمایه‌­گذاری روی محصولات جدید و فناوری­‌های نوین برای حفظ رهبری محصولی
  • توسعه و تقویت سرمایه‌­های انسانی
  • مراقبت از موفقیت مشتریان

همه­‌ی اهدافی که برای سال 1403 تعیین شده‌­اند نیز در جهت توسعه کسب‌­وکار بوده و ما به دنبال ارزش‌­آفرینی برای مشتریان و خلق تجربه مطلوب برای آن‌ها هستیم.

همکاران سیستم در طول فعالیت خود همواره موفقیت مشتری و در نتیجه ماندگاری او را هدف خود قرار داده و تجربیات موفق فراوانی را نیز بدست آورده است. با توسعه نیازهای مشتریان در کاربرد نرم‌­افزارهای سازمانی، انتظارات آن‌ها فراتر رفته است و علاوه بر آن، انتفاع ما از ماندگاری طولانی ­مدت مشتریان تأمین می‌­شود. بنابراین بصورت مستمر و متمرکز برای تحقق این هدف استراتژیک برنامه­‌ریزی کرده و با اقداماتی نظیر به خدمت گرفتن هوش مصنوعی در پشتیبانی، تقویت ارتباط با مشتریان و افزایش تخصص کارشناسان به دنبال اثربخش­‌تر کردن کاربرد نرم­‌افزارهایمان برای مشتریان، خصوصاً مشتریان استراتژیک و خلق ارزش برای آن‌ها هستیم. برای رسیدن به این هدف علاوه بر بهبود سطح کیفی خدمات و محصولات، برای ایجاد ارتباط مستمر با مشتریان نیز تلاش خواهیم کرد.

تمام دستاوردهایی که بدست آورده­‌ایم و آنچه که به دنبال تحقق آن‌ها برای ایجاد انتفاع سه جانبه‌­ای بین مشتریان، کارکنان و سهامداران خود هستیم، جز در سایه پایبندی به اصول همیشگی و پایه‌­ای همکاران سیستم و شفافیت و سلامت در کسب‌­وکار که توسط مؤسسین آن بنا نهاده شده است، میسر نمی­‌شد.

همکاران سیستم با تعهد به ارزش­‌های خود همواره در چارچوب قانون و اصول حرکت کرده و از هر آزمونی سربلند و استوار بیرون آمده و خواهد آمد.

شکی نیست که فناوری اطلاعات و خصوصاً هوش مصنوعی و پیشرفت­‌هایی که در زمینه­‌های نوین طی چند سال اخیر ایجاد شده است، آینده­‌ای متفاوت را، هم برای کسب‌­وکارها و هم در زندگی تک تک ما ترسیم می­‌کند. تیم مدیریتی همکاران سیستم می‌­خواهد هوشمندانه این تحولات را رصد کرده و با چابکی کافی مسیرهای جدیدی را در سازمان ایجاد کند تا بتواند بهترین منافع را از این فرصت هم برای مشتریان و هم برای سهامداران و کارکنان خود خلق کند. بنابراین نیازمند سرمایه‌­گذاری جدی روی توسعه توانمندی‌­های فنی و مدیریتی شرکت هستیم و با حمایت سهامداران ارجمند داشته هایمان را توشه راه آینده­‌ای موفق­‌تر و درخشان­‌تر خواهیم ساخت.