نهمین همایش IranRetailAwards2023 با حضور همکاران سیستم برگزار شد

نهمین همایش تقدیر و تجلیل از برترین برندها، مراکز خرید و فروشگاه­‌های زنجیره‌ای (IranRetailAwards2023) در تاریخ 5 خرداد 1402 در محل سالن همایش­‌های هتل المپیک برگزار شد.

در این رویداد که با حضور بیش از 800 نفر از مدیران برندها، مراکز خرید، فروشگاه‌­های زنجیره‌­ای و شرکت‌­های نرم­‌افزاری و سخت­‌افزاری فعال در صنعت خرده‌­فروشی برگزار شد، گروه همکاران سیستم به­‌عنوان حامی اصلی رویداد حضور داشت.

هدف اصلی برگزاری رویداد، معرفی برترین مراکز خرید، هایپرمارکت­‌ها و برندها براساس معیارهای مدنظر این گزینش، معرفی غرفه­‌های برتر نمایشگاه ایران ریتیل­‌شو در سال گذشته و تقدیر از بانوان ارزش­‌آ‌‌فرین در سال 1401 بود.

محمد عزیزالهی، مدیرعامل همکاران سیستم، یکی از سخنرانان اصلی رویداد بود و سخنرانی خود را با موضوع «دورنمایی از خرده‌فروشی با استفاده از ظرفیت کلان داده مبتنی بر رایانش ابری» ارائه داد.

عزیزالهی در ابتدای سخنرانی، ضمن ارائه تصویری از وضعیت فعلی خرده‌­فروشی در دنیا، آمارهایی را درباره­‌ روند رشد خرده­‌فروشی در دنیا و خاورمیانه در اختیار شرکت­‌کنندگان قرار داد. از جمله اینکه براساس آمارها نرخ رشد خرده‌‌فروشی از سال 2013 تاکنون صعودی بوده و این روند صعودی برای سالیان آینده نیز ادامه دارد. طبق همین آمارها، نرخ رشد خرده‌فروشی در چند سال اخیر حدود 4 تا 6 درصد بوده است.

عزیزاللهی در ادامه با اشاره به بیان آمارهایی از روند فروش آنلاین در نقاط مختلف جهان، مهم‌ترین اولویت‌های مدیران صنعت خرده‌فروشی را از زبان موسسه گارتنر بیان کرد. به گفته او این اولویت‌ها شامل رشد کسب‌وکار (35 درصد)، بهبود تجربه مشتری (27 درصد) و به‌کارگیری فناوری‌های دیجیتال (20 درصد) است.

وی در ادامه به روندهای خرده‌­فروشی در سال 2023 اشاره کرد و گفت شخصی­‌سازی خدمات، تجربه نوآوری، توجه به محیط زیست پایدار، و تاکید بر امنیت داده و حریم شخصی مصرف­‌کننده از جمله مهم‌ترین روندهای این صنعت در سال­‌های پیشرو است که فعالان در این صنعت نباید از آن‌ها غافل شوند.

مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه با اشاره به نظرسنجی‌های مطرح انجام شده در دنیا، به بیان مهم‌ترین فناوری‌های اثرگذار در صنعت خرده‌فروشی پرداخت. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به هوش مصنوعی، تحلیل داده، رایانش ابری اشاره کرد. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که مدیران این صنعت در سال 2023 بیشترین سرمایه‌گذاری‌های خود را بر روی موضوعاتی از قبیل امنیت داده (68 درصد)، تحلیل داده و هوشمندی تجاری (65 درصد)، پلتفرم‌های رایانش ابری (49 درصد) و سایر موضوعات مشابه انجام می‌دهند.

مهم‌ترین فناوری‌های تحول دیجیتال در صنعت خرده‌فروشی موضوع دیگری بود که مدیرعامل همکاران سیستم در سخنان خود به آنها اشاره کرد. سپس با ارائه مثال‌های کاربردی؛ از مزایای هر کدام از این فناوری‌ها در صنعت ریتیل، سخن گفت. به گفته عزیزاللهی، فناوری‌هایی از جمله هوش مصنوعی، خرید چندکاناله، کلان داده، رایانش ابری و اینترنت اشیاء از مهم‌ترین تکنولوژی‌های مورد استفاده در صنعت خرده‌فروشی هستند که هم‌اکنون بسیاری از کسب‌وکارهای مطرح این حوزه از آنها بهره می‌برند. لازم به ذکر است که در پایان از همکاران سیستم، به­‌عنوان حامی برتر این رویداد تقدیر شد.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *