رویداد «بررسی مهم‌ترین نکات تهیه صورت جریان‌های نقد و راهکارهای نرم‌افزاری تهیه صورت‌های مالی» در همکاران سیستم برگزار شد

رویداد آنلاین «بررسی مهم‌ترین نکات تهیه‌ی صورت جریان‌های نقد و راهکارهای نرم‌افزاری تهیه‌ی صورت‌های مالی» با شرکت بیش از 1300 نفر از مدیران مالی، حسابداران و فعالان امور مالی برگزار شد. در این رویداد، امیر رضایی، مدیر گروه محصولات مالی همکاران سیستم و دکتر سید محمد باقرآبادی، دبیر کل انجمن حسابداران خبره آخرین تغییرات و نکات مهم صورت جریان‌های نقد را با مخاطبان به اشتراک گذاشتند.

امیر رضایی، مدیر گروه محصولات مالی همکاران سیستم صحبت‌های خود را با برشمردن چالش‌های تهیه‌ی صورت‌های مالی آغاز کرد. او یکپارچگی و جامعیت اطلاعات، صحت و دقت، ردیابی و اثبات‌پذیری آن‌ها، اصلاحات و تعدیلات مورد نیاز و همزمانی با سایر عملیات مالی، اهمیت زمان و ارائه‌ی به موقع را از مهم‌ترین چالش‌های آماده‌سازی صورت‌های مالی دانست.

راهکارهای نرم‌افزاری تهیه صورت‌های مالی

رضایی در ادامه از به‌کارگیری راهکارهای نرم‌افزاری در تهیه‌ی صورت‌های مالی، به عنوان یک راهکار اساسی برای رفع چالش‌های مطرح شده یاد کرد. به گفته‌ی او مدیران مالی و مدیران کسب‌‌وکارها می‌توانند به جای تمرکز بر فرایندهای پیچیده‌ی تهیه‌ی صورت‌های مالی، بر تحلیل خروجی‌‌های اثرگذار بر سودآوری کسب‌وکارشان تمرکز کنند.

او افزود: «ما باید به سمت راهکاری برویم که با استفاده از آن مدیران ما به صورت‌های مالی به عنوان یک گزارش مفید و تاثیرگذار در کسب‌وکار خود نگاه کنند تا آنکه آن را صرفا یک گزارش قانونی ببینند.»

رویداد «بررسی مهم‌ترین نکات تهیه صورت جریان‌های نقد

مدیر گروه محصولات مالی همکاران سیستم در ادامه با بیان اینکه الگوهای تکرارشونده در صورت‌های مالی کم نیستند و راهکارهای نرم‌افزاری به این الگوها کمک می‌کنند؛ به مزایای مختلف راهکار نرم‌افزاری صورت‌های مالی و چگونگی عملکرد آن به شیوه جزئی و عملیاتی اشاره کرد.

رضایی در بخش پایانی صحبت‌های خود مهم‌ترین ویژگی‌های یک سیستم نرم‌افزاری تهیه‌ی صورت‌های مالی را برشمرد. تجربه‌ی کاربری آسان و سادگی یادگیری در کنار سازگاری با تغییرات و استانداردها از مهم‌ترین ویژگی‌هایی بود که او بر روی آن‌ها تاکید کرد.

در بخش بعدی این رویداد آنلاین دکتر سید محمد باقرآبادی دبیر انجمن حسابداران خبره به سه استاندارد در ارتباط با صورت جریان‌های نقد اشاره کرد و ویژگی‌های هر یک را شرح داد.

استاندارد حسابداری شماره 2 ایران با عنوان صورت جریان وجوه نقد (لازم‌الاجرا تا سال 1397)، استاندارد شماره 2 ایران با عنوان صورت جریان‌های نقد (لازم‌الاجرا از سال 1398) و استاندارد بین‌المللی حسابداری شماره IAS _ 7 با عنوان صورت جریان‌های نقد در این بخش بررسی شدند.

دبیر انجمن حسابداران خبره

دبیر انجمن حسابداران خبره در ادامه گفت: «حسابداری، یک سیستم اطلاعاتی است که پردازش‌های آن باید براساس اصول و استانداردهای حسابداری انجام شود. مهم‌ترین خروجی این سیستم صورت‌های مالی خصوصا صورت جریان نقد است.»

سید محمد باقرآبادی هدف از صورت‌ جریان‌های نقدی را افشای اطلاعات بر مبنای نقدی بیان کرد و گفت: صورت جریان‌های نقد در کل بیانگر دو موضوع بوده که مهم‌ترین آن این است که واحد تجاری چه مقدار وجه نقد تولید کرده است. براساس استاندارد جدید تمام واحدهای تجاری ملزم به تهیه‌ی صورت جریان وجه نقد هستند.»

دکتر باقرآبادی در ادامه به تعریف وجه نقد و معادل نقد براساس تعاریف مختلف و همچنین تشریح استانداردهای یاد شده، تفاوت‌های مهم و مزایا و معایب آنها اشاره کرد.

در پایان نیز سخنرانان به پرسش‌های مختلف شرکت‌کنندگان در رویداد پاسخ دادند.

ویدئوی این رویداد در این نشانی در دسترس شماست.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *