همه چیز درمورد قراردادهای عدم افشا و عدم رقابت

همه چیز درمورد قراردادهای عدم افشا و عدم رقابت

قرارداد عدم افشا (به اختصار NDA) قراردادی است که به منظور حفظ محرمانگی و عدم افشای اطلاعات منعقد می‌‌شود. قرارداد عدم رقابت، قراردادی است که مقرر می‌‌کند کارمند پس از خاتمه‌‌ قرارداد استخدامی‌‌اش نباید وارد رقابت با کارفرمای سابق خود شود.

اسرار تجاری ؛ جنبه‌ ای دیگر از دارایی‌ های فکری

اسرار تجاری

اسرار تجاری به معنای هر گونه اطلاعات، روش، رویه، الگو، سند یا فرآیندی است که معمولاً در خارج از سازمان ابراز و افشا نمی‌‌شود، واجد ارزش اقتصادی و مزیت رقابتی بوده و اغلب حاصل تحقیق و توسعه‌‌ داخلی است. همچنین اقدامات معقول و متعارفی برای حافظت از آن‌‌ اتخاذ می‌‌شود تا از دسترس رقبا در امان بماند.

اینماد (نماد اعتماد الکترونیکی) و کارکردهای آن

اینماد و کارکردهای آن برای کسب و کارها

اینماد این امکان را فراهم می‌‌کند تا کسب‌وکارهای مجازی ساماندهی شوند و مشتریان این کسب‌وکارها با اطمینان خاطر به خرید از وب‌‌سایت‌‌های فروش اینترنتی اقدام کنند.

نکات حقوقی در قراردادهای SaaS

نکات حقوقی در قراردادهای SaaS

قراردادهای SaaS تعیین می‌‌کنند چه خدماتی در قالب SaaS به مشتری عرضه می‌‌شود. بنابراین تنظیم صحیح قرارداد و تعیین دقیق شرایط استفاده از نرم‌‌افزار، از اختلاف‌های احتمالی آتی جلوگیری می‌‌کند.

ثبت نرم افزار در ایران ؛ ثبت نرم افزار به عنوان اختراع چگونه است؟ 

ثبت و حمایت از نرم‌‌افزار در ایران

یکی از شرایط لازم برای برخورداری مالکان نرم‌‌افزار از حقوق قانونی (اعم از کپی‌‌رایت و حق اختراع)، اخذ گواهی تأییدیه فنی نرم‌افزار است (ماده 8 قانون حمایت از نرم‌‌افزارهای رایانه‌‌ای). در گذشته صدور این تأییدیه بر عهده‌‌ شورای عالی انفورماتیک بود، اما با انحلال این شورا در سال 1395 ، در حال حاضر وظایف آن توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران که وابسته به وزارت ارتباطات است، انجام می‌شود.

ویژه‌‌نامه‌ی سال ۱۴۰۲ مالکیت فکری با عنوان «مالکیت فکری و کسب‌وکارهای نوپا»

ویژه‌‌نامه‌ی سال ۱۴۰۲ مالکیت فکری با عنوان «مالکیت فکری و کسب‌وکارهای نوپا»

ششم اردیبهشت (مصادف با ۲۶ آوریل) روز جهانی مالکیت فکری است و کارآفرینان، پژوهشگران، مؤلفان، مخترعان و صاحبان کسب‌و‌کار در سراسر جهان این روز را گرامی می‌‌دارند. شرکت همکاران سیستم نیز هر سال به مناسبت این روز و با هدف ترویج و توسعه‌ی احترام به دارایی‌های فکری و ایده‌‌های نوآورانه، ویژه‌نامه‌‌ا‌ی اختصاصی منتشر کرده و … ادامه

ثبت اپلیکیشن در ایران ؛ مراحل و گام‌های لازم

ثبت اپلیکیشن در ایران؛ مراحل و گام‌های لازم

در سال‌های اخیر مراحل ثبت اپلیکیشن و به طور کلی ثبت نرم‌‌افزار تسهیل شده و بیشتر مراحل به شکل الکترونیکی انجام می‌‌شود. در این مقاله به معرفی این مراحل می‌پردازیم.

یادداشت: نام دامنه‌‌ی اینترنتی

یادداشت: نام دامنه‌‌ی اینترنتی

در این نوشتار به متداولترین سؤالاتی که در خصوص نام دامنه به مرکز داوری و میانجیگری وایپو ارسال شده است، پاسخ داده شده است. مطالعه این پرسش و پاسخ ها برای تمامی کسانی که می خواهند نام دامنه ثبت کنند یا در خصوص نام دامنه ثبت شده خود با مشکلاتی مواجه اند، مفید خواهد بود. … ادامه

یادداشت : برند چیست؟ برند موفق چه ویژگی‌‌هایی دارد؟

یادداشت : برند چیست؟ برند موفق چه ویژگی‌‌هایی دارد؟

برند عبارت است از نشانه، علامت، لوگو، اسم، کلمه و/یا جمله که شرکتها برای تمایز بخشیدن به محصولات خود از آن استفاده می‌‌کنند. علامت تجاری عنوانی است که در قوانین برای حمایت از برندها به کار می‌‌رود. برند معمولاً یکی از باارزش‌‌ترین دارایی‌‌های‌‌ هر شرکت است و نمایانگر چهره‌‌ی شرکت، لوگوی شناخته‌‌شده‌‌ی آن، شعار و … ادامه